Uniformiseren basspeakers... maar hoe?
(61 reacties. Pagina 2 van 7)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 17-11-2011 08:02 |
een combinatie van 2x4 baskasten is toch ook niet zo verkeerd? Ze hoeven toch niet perse alle 8 het zelfde te zijn? Wel is het slim om even te kijken naar dat ze goed samen gaan, en lekker opstapelen. Zelf heb ik ook 2x4, gaat prima. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 17-11-2011 09:04 |
Dag Tom, Ik volg even je reactie niet hoor. Vanwaar die vermelding van 8 kasten? Ik ben op zoek naar 4 goede (aanvaardbare) 18 inch baskasten, zodanig dat ik kan kiezen tussen volgende opstellingen: - 2 Vibe's op statief voor de kleine feestjes - 2 Vibe's + tussenpaaltjes + 2 18" subs voor de gemiddelde feestjes - 2 of 4 Vibe's + 4 18" subs voor de 'grotere' feesten (2 baskasten op elkaar + 1 Vibe erboven per kant) Ik heb nu een opstelling met 1 Vibe 15 + tussenpaal + 1 18"sub met Eminence Magnum 18LF. Ik ben heel tevreden over de klank + volume, maar zou graag nog extra flexibel zijn met een extra set basspeakers (die dan mooi op elkaar kunnen gestapeld worden). Heb ik soms wat meer headroom) Gezien ze de Magnums niet meer leveren, moet ik dus op zoek naar een alternatief in zelfbouw (= 2 zelfde type speakers zodat ik een gelijke kast als nu voor de Magnums kan maken en dit hoorbaar geen verschil maakt met de Magnums zelf), of ook die speakers verkopen en 4 nieuwe subs kopen (of maken) tegen een aanvaardbaar budget (= max 250 EUR per woofer in geval van zelfbouw + goed plan - max 400 EUR ingeval van complete kist + woofer) Vandaar nu even mijn interesse in de Behringer subs omdat ik die eens ergens op een forum in vergelijk met de MAgnums heb zien staan en daar de meningen over verdeeld waren... Maar andere opties zijn natuurlijk ook nog welkom hé! | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
SubsystemStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2004 Laatste: 24-9-2023 Berichten: 317 | 17-11-2011 09:50 |
Tim, waarom niet gewoon 4x Vibe 18" baskast kopen? Zijn nog goed te betalen, en ongeveer hetzelfde kaliber als de behringer kasten, maar deze passen wel mooi bij je toppen. | |
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 17-11-2011 13:09 |
Je hebt 4 vibe topkasten, op MP staan 4 x 18 inch subs van vibe... lijkt me een logische en bijpassende optie! p.s. als er geen geld is voor een bassspeaker te kopen. Is het dan niet slimmer wat opzij te zetten voor de studie van je zojuist geboren kind? ;) | |
DjREsound | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 17-11-2011 15:49 |
Vibe 18 is op zich ook een idee, hoewel ik dan toch voor een zelfbouwkast zou gaan (ik vermoed dat ik goedkoper kan zelfbouwen dan de 499 EUR die ze voor deze speaker vragen, tenminste als ik er mag van uitgaan dat deze woofer in de Vibe 18 kasten zit. Kan iemand dat bevestigen? DjREsound schreef: p.s. als er geen geld is voor een bassspeaker te kopen. Is het dan niet slimmer wat opzij te zetten voor de studie van je zojuist geboren kind? ;)(Ik mag toch nog ook iets hebben hé. Ze gaan me nog genoeg geld kosten! ) | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 17-11-2011 16:40 |
Timothy schreef: Vibe 18 is op zich ook een idee, hoewel ik dan toch voor een zelfbouwkast zou gaan (ik vermoed dat ik goedkoper kan zelfbouwen dan de 499 EUR die ze voor deze speaker vragen, tenminste als ik er mag van uitgaan dat deze woofer in de Vibe 18 kasten zit. Kan iemand dat bevestigen? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 17-11-2011 16:44 |
In de vorige vibe 18" zat de PW18-500, in de huidige PWX-600. Wat de verschillen zijn? Geen idee, maar het zal allicht niet veel zijn. Groeten Pieter | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 17-11-2011 20:02 |
Timothy schreef: Dag Tom,Ik volg even je reactie niet hoor. Vanwaar die vermelding van 8 kasten? Ik ben op zoek naar 4 goede (aanvaardbare) 18 inch baskasten, zodanig dat ik kan kiezen tussen volgende opstellingen: Dan had je de vier cubos kunnen houden, en er vier mooie kastjes bij kunnen zetten. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 17-11-2011 21:46 |
Heb net wat info gekregen die ik had opgevraagd rond de Behringer B1800X Pro. De kast zou bestaan uit kunstof en geperst hout, dikte en type materiaal onbekend. Ik denk dat dit dus het niet zal worden als 'waardige' vervanger... Zit ik in de series van Vibe 18 te denken nu... Nog goede suggesties in deze categorie (echt geen 500 EUR + per kast aub)...? | |
StefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-2-2003 Laatste: 12-10-2013 Berichten: 728 | 18-11-2011 02:09 |
Timothy schreef: BSS schreef: die enthousiaste reviews zullen vooral door 15 jarigen geschreven zijn die alleen een stereoketentje gewend zijn vermoed ik.Mocht daar dus enkel bespaard zijn op bv. de verf, dan kan ik daar gerust mee leven... - Kast is van plastic. Dit is redelijk krasvast (kleine krasjes krijg je op een gegeven moment) maar voelt degelijk aan. - Kasten zijn licht te noemen. Kleine stukjes in je eentje tillen is prima te doen (liever rollen), zelfs een trap op kan incidenteel wel in je eentje. Stapelen is ook goed te doen (staat stevig). Biervlekken e.d. zijn gemakkelijk met een doekje te verwijderen. - Heeft 'maar' 2 hantvaten, maar deze zitten op een goede locatie en je kan prima gebruiken om de kas te tillen en te stapelen. - Geluidskwaliteit en volume zijn boven verwachting. In het begin moesten ze even worden ingespeeld, maar inmiddels doen ze het prima. 4 van deze subs i.c.m. 4x 15"/1.75" topkasten gebruiken we regelmatig op een binnenlocatie van 14x14m (450 man capaciteit) en hiermee red je het prima met 4 van deze subs. - Het gele stickertje is lelijk. Plak er wat gaffa overheen - Kast gaat niet extreem diep, maar 40hz krijg je er nog wel prima uit. - Exacte belastbaarheid weet ik niet. Ze krijgen (in de opstelling waarin ik ze wel eens gebruikt heb) 1200w per twee en houden dit prima. Je merkt dat ik redelijk positief ben over het kastje. Sterker -als ik zelf nu nieuwe subs zou moeten aanschaffen en daar zo'n 1000 euro budget voor hebben zou ik sterk overwegen om her hier 4 van te halen. Natuurlijk halen ze het niet bij de high-powered A-merken, maar heb wel eens 4 van deze kasten vergeleken met 2x rcf 4pro8001 en dat wonnen de behringers toch wel op hun sloffen. (4pro set was nog steeds duurder, maar wel een stuk compacter. Qua gewicht vallen die dingen wel tegen zeg, niet te tillen die dingen, zelfs met z'n 2en is het niet bepaald ligt te noemen. 4Pro's gingen wel iets lager en klonken iets strakker) | |