Forum > PC related Forum

Traktor

(44 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
6-8-2010 13:21
Ik heb deze "cruise" optie (traktor pro), echter het nadeel is dat hij de nummers niet laadt vanuit de huidige playlist maar vanuit een andere lijst?

Weet iemand hoe je kunt instellen dat hij de nummers uit de playlist haalt die dan gebruikt wordt?
TimmerjansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-3-2010
Laatste: 23-5-2011
Berichten: 4
8-8-2010 12:51
Om cruise play te activeren ga ik eerst naar de playlist die ik wil laten afspelen. Playlists van iTunes worden niet automatisch afgespeeld, deze moet je eerst importeren.
Het eerste nummer laat ik dan afspelen in vb. deck A en het volgende nummer selecteer in in deck B. Dan klik ik op 'cruise'. Wanneer het nummer in deck A afgespeeld is wordt automatisch het nummer net onder het nummer dat nu in deck B speelt geladen.

Je kan ook manueel een ander nummer laden in de niet-actieve deck, uit een andere playlist. Na afspelen van dit nummer wordt het volgende nummer geselecteerd uit de eerst gekozen playlist.

Zo werkt cruise play in ieder geval bij mij zonder problemen. Ik heb wel altijd de 2 deck layout geselecteerd.

StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
11-9-2011 21:52
Ik werk met traktor 2 pro. i.c.m. 2 cdj 400's / externe mixer (djm 600)

Soms, valt er een functie op de cdj uit. Het jogwheel reageert dan niet meer, cue en play wel. Dit komt (je probeert toch een verband te ontdekken) bijvoorbeeld voor als ik flink aan t rommelen ben met een loop, en een aantal keer in en out punten achter elkaar verander. Dit ligt niet aan de cdj, maar aan t programma lijkt me, want het gebeurd op beide spelers wel eens.

Heel irritant, omdat de enige remedie lijkt, opnieuw opstarten van traktor. Live geen pretje (ook al kun je even met cd's verder natuurlijk) Alleen van usb naar cd mode en terug zorgt niet dat het probleem weggaat.

Ik werk op een win 7 laptop, (3gb intern, dual core) gebruik geen hub. cdj 400's met laatste firmware . (hid)

Wie o wie?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
ThiasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2009
Laatste: 20-9-2011
Berichten: 2
19-9-2011 21:21
Ben van plan om te gaan draaien met Traktor, alleen de grote vraag: welke controller wil ik hierbij gaan gebruiken.
Iemand ervaring met losse controllers als ook met controllers waarmee nog cd's te draaien zijn?

Twijfel over een S4 of toch richting Traktor via dubbele cdspeler aansturen.
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
19-9-2011 22:07
Kijk ook eens naar de s2.. Lijkt mij ook interressant..
Werk zelf met een kontrol x1..
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
20-9-2011 10:46
Wil je ook nog met CD's blijven draaien?
Wij zijn destijds gegaan voor 2x Denon DN-S3700 om Traktor aan te sturen en ook nog CD's te kunnen gebruiken. In praktijk gebruik ik nog nauwelijks CD's en hadden we beter voor een uitgebreidere controller kunnen gaan icm een simpele back up CD-speler denk ik...
ThiasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2009
Laatste: 20-9-2011
Berichten: 2
20-9-2011 14:11
Dat is inderdaad waar mijn grootste twijfel ligt, ik denk dat ik nog amper met cd's zal gaan werken, alles van mp3. Ga vooral veel allround draaien. S2 scheelt zo weinig met de S4, dat als ik de stap maak het dan liever in 1x goed doe.
Het wordt of de S4 of Denon HC4500 (inc met cd-spelers) denk ik.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
25-9-2011 12:05
Het jogwheel uitvalprobleem lijkt verholpen met een powerd usb hubje.

Nieuw probleem, soms valt het geluid 1 sec weg, er is geen peil op te trekken wanneer dit gebeurd. (4 decks spelend, of 1 deck loaded en rest leeg, met 2 cdj's aangesloten of 4...) Dan gaat t weer 10 nr's goed, en dan , tijdens het afspelen, ik raak de controllers niet aan, hop, een seconde stilte..heerlijk. sad :(

Buffersize verhoogd naar 512 en 1024 kb, geen verschil. Ik kan verder geen verband ontdekken. Mp3's komen van de interne hd van de laptop af. Power saving instellingen kunnen dit niet zijn. Die zijn al aangepast.

iemand een id? KAn traktor 100% betrouwbaar draaien op win 7 of zal ik toch voor een mac gaan kijken.

gr,

Stijn.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
DENNISWAGNERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2004
Laatste: 29-11-2020
Berichten: 22
25-9-2011 15:38
Gebruik je een geluidskaart van Native Instruments?

Daar kan je namelijk in de map van Native Instruments naar de geluidkaart gaan, bijvoorbeeld het Audio 8 DJ Control Panel
en kan je diverse tests doen en instellingen wijzigen aan de latency. (waar het waarschijnlijk aan ligt)
See the Light - Feel the Beat
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
25-9-2011 19:36
Nee ik gebruik de interne geluidskaart van de cdj 400's. Ik heb de buffersize, en daarmee de latency al verhoogd, maar dit haalt niets uit. Ik snap ook niet waarom dit met afspelen van 1 deck problemen zou moeten geven. Het systeem komt wat betreft het niet optijd kunnen aanvullen van de buffer pas echt in problemen als je op 4 decks flink loopt te spelen.

Dat is dus niet zo, het systeem kan net zo goed een stilte geven als er maar 1 deck aan het spelen is, en het nr al 3 min bezig is, geen pijl op trekken.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)