co2 jets
(50 reacties. Pagina 1 van 6)Moderator(s): Dré
GlennwestlanderStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-8-2011 Laatste: 29-12-2011 Berichten: 1 | 28-8-2011 20:31 |
beste forumers, allereerst zal ik mijzelf even voorstellen, ik ben Glenn 19 jaar en heb nu zelf 2 jaar mijn eigen drive in show en verzorg evenementen tot zo'n 1000 personen. nu heb ik een vraag, het leek mij vet om tijdens een volgend evenementje (400 personen) een tweetal co2 jets in te zetten. helaas heb ik er zelf geen verstand van en begon ik dus te zoeken naar iemand die dit verhuurde, zo gezegt zo gedaan en had al gauw iemand gevonden. het enige waar die man mij geen concreet antwoord op gaf was het volgende: als ik die co2 jets aan zet en ze spuiten dan laten ze co2 los in mijn zaal, nu gaat de zaal zo'n 16x10 meter worden. nu is mijn vraag of ik dat nog extra zou moeten ventileren of niet? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! groet, Glenn luisman | |
Bring the beat! | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 28-8-2011 21:23 |
In kleinere ruimtes moet je zeker zien dat er ventilatie is voor aanvoer van nieuwe zuurstof ja. Overigens vind ik het geen dingen waar je zonder wat opleiding en voorkennis mee moet gaan spelen. De CO2 containers staan onder hoge druk, en als je daar wat fout mee doet kan het lelijk aflopen. | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 28-8-2011 23:26 |
Ben ik ineens heel benieuwd naar de soort opleiding die je in gedachte hebt. CO2 komt van nature al voor in de lucht. Deze bestaat namelijk uit onder andere CO2 en zuurstof. CO2 is ook niet giftig. Echter bij een gebrek aan zuurstof zal de ruimte heel warm worden. Bij een te groot tekort zullen mensen rode ogen krijgen (je had dan wel al veel eerder een deur open mogen zetten. En inderdaad de containers staan onder druk, net als een slagroomspuit. Maarja een gewone verfspuitbus staat ook onder druk. Persoonlijk vind ik het een beetje bangmakerij, zorg gewoon dat je een apparaat huurt dat netjes gekeurd is (dus in de EU verkocht mag worden). Lees uiteraard wel even de handleiding. Maar ontploffen zal hij hus niet doen. Om helemaal corect te zijn, pure zuurstof in een ruimte laten lijkt me niet een goed idee. Ik zou gewoon zorgen dat er genoeg frisse lucht in de ruimte is. Behalve dat de tempratuur dan een stuk aangenamer is zorg ook je ook dat de verhouding CO2 en zuurstof goed blijft (als alternatief kun je natuurlijk ook een heleboel platen neerzetten, deze gebruiken namelijke de CO2. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 28-8-2011 23:34 |
dj-bart schreef: zuurstof goed blijft (als alternatief kun je natuurlijk ook een heleboel planten neerzetten, deze gebruiken namelijke de CO2. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 28-8-2011 23:35 |
1 x bewerkt. Laatst door Bomdes op 28-8-2011 23:37 Er is wel een klein verschil tussen een CO2 cartridge van een slagroomspuit en de grote CO2 containers die er op jets gaan. Kijk maar bv naar ongevallen met paintballmarkers waar de CO2 canister van losschiet.Met opleiding bedoel ik dan ook dat je een degelijke uitleg krijgt van de verhuurder, niet dat je een cursus van 2 maanden moet gaan volgen. | |
LjmarkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-2-2007 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 103 | 28-8-2011 23:36 |
Als je het niet aan durft gewoon lekker aan laten sluiten door de verhuurder. @djbart: is jouw post een grapje? | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 28-8-2011 23:45 |
Ben ik wel erg benieuwd naar, de enige ongelukken die ik kan vinden zijn de ongelukken die mensen hebben bij het niet gebruiken van een masker. Mijn persoonlijke mening is dat dit gewoon weer ongegronde bangmakerij is. Een paar jaar geleden had de telegraaf ook zoiets met een rookmachine, volgens hun was er door een onvolledige verbranding koolstofmonooxide vrijgekomen in een discotheek waar meerdere mensen onwel waren geworden. Later onderzoek wees uit dat het wel degelijk door een kapotte geiser kwam, maar retificeren heeft dan niet veel nut, want het verhaal is al in de werled geholpen. De mensen die wat langer in het vak zitten zullen er vast van gehoord hebben. Gevolg consumenten worden bang voor rookmachines. Tuurlijk je moet je co2 balzer niet op personen richten (ik geloof dat het iets van -50 graden is), maar dat moet je met je rookmachine ook niet doen. Mara om nou te zeggen dat ze gevaarlijk zijn en je er een cursus voor moet gaan volgen lijkt me een beetje ver gaan. Edit: Hierbij de handleiding van een merk dat redelijk bekend is in het wereldje: Staat heel mooi in wat wel en niet mag: ALs waarschuwing staat erbij: - Wie werkt met koolzuur (CO2) moet zich bewust zijn van de risico’s die daarbij horen. Koolzuur is een kleur- en reukloos gas dat onder druk vloeibaar is gemaakt. Het kan door inademing worden opgenomen in het lichaam en bij hoge concentraties verstikking veroorzaken. Met name bij opeenhoping in besloten ruimten kan een gevaarlijke situatie ontstaan. edit2 link toch maar verwijderd, is onderdeel van een webshop. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 29-8-2011 00:23 |
Om je een idee te geven van wat een kleine CO2 fles bij paintball kan aanrichten: wanneer deze losschiet van het wapen en iemand raakt die er achter staat (het wordt namelijk een kleine raket) dan is de kracht groot genoeg om instant de nek te breken. CO2 is en blijft een houder onder HOGE druk, en hoe groter die container de te groter het gevaar wanneer er iets misgaat met een koppeling en de druk de fles ineens wegkatapulteert. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 29-8-2011 08:35 |
Heb ooit een fles van een tapinstalatie zien wegvliegen nadat iemand een hamer gebruikte om het ventiel los te krijgen,ik kan je verzekeren dat je op dat moment blij bent dat je er achter staat en niet voor. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 29-8-2011 10:32 |
even snel gegoogeld: de gemiddelde druk paintball patroontje is rond de 60 bar. Als je nu weet dat je met 6 bar met een tacker een spijker van 60 millimeter in een balk kunt jassen. Dan krijg je een idee van de kracht van luchtdruk. Niet iets om licht over te denken en ook niet iets om grapjes mee te maken als je een borrel op hebt. Dus al je met zulke materie gaat spelen, zorg dan dat je ruim van te voren goed geïnformeerd bent, en niet 5 minuten voor dat je het gaat inzetten, de gebruiksaanwijzing even vluchtig leest. Verder weet ik van schuimparty's, dat mensen echt in ademnood kunnen komen bij een bad met co2 als er geen ventilatie is. als je af en toe een staart in de ruimte schiet, zal ik me geen zorgen maken, maar als je de vloer onder wilt zetten, dan moet je op zeker zorgen voor voldoende frisse lucht. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |