Forum > Licht

Showtec Club Fazer

(65 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
25-3-2009 08:17
Ik heb momenteel een Antari Z300, maar ben hier niet tevreden over. Heel lichtjes laten roken gaat namelijk niet, ik moet de ab van de fazer bijna op de helft zetten alvorens er iets uitkomt en dan komt er meteen teveel rook uit.

Kan deze Club Fazer wel heel lichtjes rook verspreiden?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
25-3-2009 14:46
Ja, daar kan superdunne nevel uitkomen. Dat is zeker een pluspunt, mits je de troep binnenin de machine (en na verloop van tijd ervoor) voor lief neemt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
26-3-2009 21:11

Martijn schreef:

Die pompjes zijn inderdaad niet zelfaanzuigend. Met een pompje van formaat knikker is dat ook wel een beetje te verwachten.

Ik heb destijds zelf een 50mL spuit (zonder naald) gebruikt om de slangen te vullen met vloeistof. Pokkewerk, maar als het eenmaal gedaan is blijft het wel werken. Loopt de slang daarna weer leeg, dan wordt er ergens valse lucht aangezogen en zul je dat eerst moeten verhelpen.

Een betere optie is de print eruit slopen en daar mee gaan hobbyen. Die Clubfazers zijn namelijk pisbakken eersteklas: na verloop van tijd dreef de machine onderhand de case uit, en verdampte niet alle vloeistof meer even goed.
Okay, ik dacht dat dit type pompje altijd zelf aanzuigend was. Op de inlaat kant tussen de slang en het pompje een rubber tuletje gestopt, zodat er hier geen valse lucht bij kan. Daarna met een slangetje vloeistof door het pompje gezogen (toch wat handiger dan met een spuitje lijkt me).

Verder heb ik (nog niet) zo een zin om het hele ding te gaan ombouwen. Eerst maar eens wat praktijktesten razz :p
Niet goed, wel hard!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
5-4-2009 21:10
Even een update:

Heb de machine via marktplaats weer doorverkocht, omdat ik 'm toch niet gemaakt kreeg (met winst overigens...).
Krijg ik net een mailtje dat de beste man het al gemaakt heeft, hij had/heeft op het printje de soldeerpunten opnieuw gesoldeerd (bij het verwarmingselement).
Daardoor werd het verwarmingselement niet geschakeld en gebeurde er niets.
Dus nu heeft hij weer een werkende machine wink ;)

Misschien kan dit verhaal jou wel helpen, Joep. Dus daarmee dacht ik; zal het hier even neerzetten.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
6-4-2009 09:17
Hey Bart,

Mijn machine werkt nu, ik heb de slang nu luchtddicht op de pomp aangesloten, zodat de vloeistof niet uit de slang loopt.

Wat ik nu wel heb (machine nog niet gebruikt), is dat mijn rek ondertussen drijfnat is!
De tank, die ik twee weken terug voor 3/4 gevuld heb weggezet, was deze week nog maar 1/4 gevuld!

Is dit normaal bij deze machine? Komt dit dan door de cappilaire werking van de slang? Als dat zo is, moet de pomp toch niet goed afsluiten lijkt me?

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
6-4-2009 09:20
Kans is groot dat je pomp verrot is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
6-4-2009 09:22
Okay, goed om te horen dat dit toch niet helemaal normaal is wink ;)

Dan ga ik eens op zoek naar een nieuw pompje.
Niet goed, wel hard!
Boyz_PCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2004
Laatste: 9-9-2020
Berichten: 48
2-1-2011 22:19
Ik heb er ook 1, stond al 3 jaar niks te doen, nieuw in de doos nog. Moest gelijk al een nieuw pompje in, koste me € 69,60. Hij werkt goed maar voor een wat grotere zaal is het wel te weinig.
Na 6 uur werken drijft de machine wel van binnen, Even voorover gehouden en er liep een 200ml rookvloeistof uit de machine, is dit normaal???
Iemand ook deze ervaring?
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-1-2011 22:30

Martijn schreef:

Die Clubfazers zijn namelijk pisbakken eersteklas: na verloop van tijd dreef de machine onderhand de case uit, en verdampte niet alle vloeistof meer even goed.
Zoals hierboven te zien is had Martijn ook deze ervaring.
Focus on the customer and the rest will follow.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-1-2011 12:06
200mL Is wel erg veel, de hoeveelheid vloeistof die zich naar verloop van tijd in de machine ophoopt is eerder in de orde van grootte van 20-50mL. Ik zou toch eens controleren of er nergens leidingen lekken. (En wees gewaarschuwd; het openmaken is vervelend werk: stuk of 24 schroeven die eruit moeten, en als het tegenzit is de vloeistofslang ook zodanig kort dat je de filter er even af moet halen zodat de slang een stukje de zwarte buitenslang inkan)

Voor wat betreft inzetbaarheid: ook voor wat grotere zalen vond ik het wel te doen. Ik heb 'm een tijd geleden eens gebruikt voor een tent van 15*30, en ook dat ging prima. Niet verwachten dat je net als met een rookmachine de boel ineens blauw kunt zetten, gewoon aanzetten en rustig door laten pruttelen. Ik kreeg op die manier een fatsoenlijke nevel zonder gezeur over rookwolken. Maar eigenlijk was dat ook het enige goede aan de machine, en woog wat mij betreft niet op tegen de troep. Zo erg zelfs dat ik bereid was het 4-5 voudige uit te geven voor een Martin fazer die vlekkeloos (letterlijk) zijn werk deed.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)