Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 125 van 146)Moderator(s): Dré
LErojjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-10-2008 Laatste: 30-6-2015 Berichten: 55 | 16-7-2010 14:17 |
Mark H schreef: Was iemand op het forum hier verantwoordelijk voor:https://www.youtube.com/watch?v=LYJ5U_UYTmE | |
je zou t maar hebben... | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 5-8-2010 00:33 |
Vandaag kwam ik op een boerderij (jaja), waarbij ik een situatie aantrof waarbij ik op een apparaat dat ik aan wilde sluiten (stapelaar) een 380-contrastekker aantrof. Ik vroeg de beste man hoe ik dit apparaat aan moet sluiten en hij komt aanzwaaien met een live male krachtstekker! Oef! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 5-8-2010 00:35 |
TB schreef: Vandaag kwam ik op een boerderij (jaja), waarbij ik een situatie aantrof waarbij ik op een apparaat dat ik aan wilde sluiten (stapelaar) een 380-contrastekker aantrof. Ik vroeg de beste man hoe ik dit apparaat aan moet sluiten en hij komt aanzwaaien met een live male krachtstekker! Oef! | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 5-8-2010 01:02 |
Lol Was trouwens geen CEE-form, maar een, zgn Hazemeier stekker(3xF/PE). Wat ik laatst ook zag: Een blauwe powercon naar een 3-weg schukoblok | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 5-8-2010 16:12 |
Oh dat geintje heb ik ook al eens meegemaakt. Bedrijfsfeestje in een kippenslachterij. Stroom geen probleem stroomcabine zat langs de hal waar het feest was dus we moesten maar zeggen waar we wat wilden hebben en het werd geregeld door de huis-electricien. Her en der wat 125 en 63 puntjes aangevraagd. Op 1 plek konden we het puntje uiteindelijk niet zo snel vinden tot we wel ergens een kabel door een gat zagen komen en de stekker op een balk leek te liggen metertje of 2 boven de grond. Dus een beetje grabbelen boven het hoofd om dat ding te vinden, komt er een 63A male tevoorschijn... met de prik er al op Sta je toch wel ff te kijken ... | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 5-8-2010 19:53 |
Heb zo een keer een telefoontje gekregen van een manege. We hadden de dag ervoor een setje weggezet, werkend opgeleverd, maar ze hadden maar wat stekkers verstoken en verzet. Toen bleek alleen 1 PAR nog te branden en ook deed de lichtcomputer (JB LM400) niks meer. Ik gaan kijken, zit de lichtset netjes op een haspel samen met een grote bakplaat, op zich al vreemd dat dat blijft werken maar goed. Ja, we hebben een verloop van krachtstroom op die haspel zitten. Blijken ze doodleuk een verloopje van zo'n hazemeijer naar een schuco female gemaakt te hebben, maar wel 2 fasen.... "Die gebruiken we al jaren voor de frituur en de bakplaat, gaat prima!" | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 13-8-2010 18:47 |
Bovenstaande agrariër wil dat ik voor hem een verloop maak van CEE-form (male) naar Hazemeyer (female) om zijn oude apparaten op CEE-form aan te kunnen sluiten. Alles wat hij daar heeft werkt volgens het oude R/S/T-systeem, met de kleuren rood,zwart,bruin, en geel/groen (PE). Hoe verhoudt zich dat tot het nieuwe systeem met andere kleuren en L1/L2/L3? | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2080 | 13-8-2010 19:08 |
R/S/T is hetzelfde als L1/L2/L3, maar wordt tegenwoordig minder gebruikt. De kleuren zijn waarschijnlijk rood/geel/blauw? Dat is ook meteen de volgorde! Edit: rood/zwart/bruin zie ik? Dan is groen R fase, bruin S fase, rood T fase. Als je geen nul hebt, kan er eigenlijk niets mis gaan wat spanning betreft. Hooguit is je draaiveld verkeerd om. Test dit met een simpele motor (deze boer heeft vast wel een transportbandje ofzo). Als deze verkeerd om draait, kun je twee willekeurige fasen verwisselen. | |
Niet goed, wel hard! | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 14-8-2010 09:46 |
joepurlings schreef: Edit: rood/zwart/bruin zie ik? Dan is groen R fase, bruin S fase, rood T fase.Als je geen nul hebt, kan er eigenlijk niets mis gaan wat spanning betreft. Hooguit is je draaiveld verkeerd om. Test dit met een simpele motor (deze boer heeft vast wel een transportbandje ofzo). Als deze verkeerd om draait, kun je twee willekeurige fasen verwisselen. Derde mogelijkheid is dat de motor niets doet (behalve erg brommen). Ik probeer het in één keer goed te doen, vandaar deze vraag. Mag ik aannemen dat in de hazemeyer-stekker de fasen in een enigszins logische wijze zijn aangesloten, op volgorde? Dan heb ik 50% kans om het in één keer goed te doen... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 14-8-2010 10:40 |
je kan het ook gewoon met een veilige universeel meter welke 400 volt kan meten, even meten wat wat is.... Er bestaan ook keurige meters die zelf kunnen aangeven wat de draairichting is. Als je niet weet hoe je het moet meten, dan zou ik nooit eraan beginnen om een kracht verloopje te maken voor die man. a/ je hebt de kennis niet om dat veilig te doen, en je bent als er iets fout gaat WEL aansprakelijk voor je werk. b/ weet jij zeker dat die man al zijn stopcontacten en kabels en stekkers op de zelfde manier heeft gemaakt? dus als je het toch maakt, zou je om veilig te zijn echt alle kabels, stopcontacten en stekkers bij deze persoon na moeten lopen! | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |