Martin SCX 600
(31 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
TimescapeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-4-2005 Laatste: 7-2-2013 Berichten: 105 | 8-5-2009 13:12 |
Jeps, helemaal gelijk in. Zit er ook niet aan te denken om MX-4's te kopen. Deze hebben we ooit gehad, maar van de hand gedaan omdat we meer met LED gingen doen. We hebben gemerkt dat er toch veel vraag is naar scanners (verhuur), dus hierin gaan we op korte termijn weer enigszins in investeren. De lichtopbrengst van de MX4's vond ik altijd prima voor onze klusjes, vandaar dat ik die even als vergelijkingsmateriaal aanhaalde. De genoemde winners heb ik eenmaal mee gewerkt, maar deze vielen mij juist tegen in lichtopbrengst, en in kleuren/gobo's. Wellicht waren dit oude types o.i.d. maar heb er gewoon geen gevoel bij overgehouden. De scx-en leken mij erg interessant, maar erg belangrijk vind ik toch wel de output. Als deze verbleekt bij een MX-4 moet ik toch nog eens nadenken. De 700's hebben volgens mij dezelfde lamp als de MX-4? Prijstechnisch overigens weer iets minder... | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 8-5-2009 20:49 |
Sindskort is er de superwinner met 150W gastontladingslamp. Als je het alleen om de output doet zou ik die overwegen. Wil je scans die gemakkelijk verhuren, dan heeft Martin duidelijk een streepje voor. In dat geval is de SCX600 opzich prima, alleen vind ik de lichtopbrengst niet denderend. (Komt opzich zat licht uit, alleen gebruik ik zelf ook het liefst fixtures met een gasontladingslamp) | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 10-5-2009 10:12 |
MX 4 en scx 600 ooit naast elkaar gehad. Toen bleek het verschil nihil te zijn. Mx 4 met een slechtere optiek tegen een sxc met een veel betere was daar de oorzaak van. ( ja, tegen de gasontlading een halogeenpitje! ) Grote verschil is wel het 'witte licht', dat is uiteraard minder. De nieuwe winners nog niet gezien, maar Martijn geloof ik wel | |
Alles komt goed.... | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 10-5-2009 14:36 |
Ook niet. De MX-4 moest in dat vergelijk wel behoorlijk vies geweest zijn. Normaal komt daar toch best aardig licht uit. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
TimescapeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-4-2005 Laatste: 7-2-2013 Berichten: 105 | 11-5-2009 12:26 |
Hm, keer demootje bekijken dus. | |
DidierStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-8-2003 Laatste: 6-3-2015 Berichten: 159 | 19-6-2009 10:58 |
Ik heb 4x SCX600 icm EFX500 in gebruik. Tot 150 man op bruiloft-niveau geven ze meer dan genoeg licht en is het een erg net setje. | |
Sound by GhostStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-6-2006 Laatste: 12-4-2014 Berichten: 90 | 21-5-2010 11:26 |
Even een kick in dit topic. Ik zit er zelf ook over na te denken om over te stappen op de SCX600 maar zit nog te twijfelen tussen een aantal varianten. Ik zag namelijk ook de American DJ Accu scan en de JB systems iRock s7. Qua prijs ligt het allemaal redelijk in de buurt alleen de laatste twee worden geleverd exl. lamp en die kosten toch 100 euro per stuk. Wat is volgens jullie een goede keuze? De laatste twee hebben natuurlijk wel een MSD 250/2 lamp ipv de Martin 250 watt halogeen. Daarnaast zat ik nog te kijken naar de ShowTec Genesis XII 250. Deze bevindt zich wel in een hogere prijsklasse maar is het verschil erg groot t.o.v. van de bovenstaande scans? Ik ben namelijk opzoek naar een leuk scan setje wat vooral gebruikt wordt voor drive-in werk, verjaardagen en bruiloften e.d. alvast bedankt | |
Shake It! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 21-5-2010 22:49 |
even een heel kort door de bocht antwoord, je kan 250 watt msd niet vergelijken met een halogeen pitje van 250 watt. Voorwaarde is wel dat het een beetje redelijke scanners zijn, maar dat zijn ze wel. voordelen msd: * witter licht=veel mooier * lamp gaat langer mee en is minder transport gevoelig * MEER lichtopbrengst | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Sound by GhostStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-6-2006 Laatste: 12-4-2014 Berichten: 90 | 23-5-2010 12:33 |
Ja klopt dat begrijp ik. Dat was juist een beetje mijn vraag of het verschil tussen deze scans erg groot is? De SCX 600 is een kwalitatief goede scan. Ik ben benieuwd of deze andere scans ongeveer hetzelfde leveren als de Martin en welke van deze nou de beste keus is. Ik ben namelijk opzoek naar nieuwe scans alleen het is best lasig om een goede uit te kiezen. | |
Shake It! | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 24-5-2010 20:57 |
Sound by Ghost schreef: Ja klopt dat begrijp ik. Dat was juist een beetje mijn vraag of het verschil tussen deze scans erg groot is? De SCX 600 is een kwalitatief goede scan. Ik ben benieuwd of deze andere scans ongeveer hetzelfde leveren als de Martin en welke van deze nou de beste keus is. Ik ben namelijk opzoek naar nieuwe scans alleen het is best lasig om een goede uit te kiezen.Echter is mijn kwaliteitsfeel bij de SCX lijn wat minder. Ik gebruik zelf altijd de SCX700 en moet zeggen dat deze toch niet echt vrij zijn van problemen. Gisteren nog eentje binnengebracht bij Joost (JVS) met een schermpje dat niets meer gaf. Ook dikwijls problemen met "Menu" en "Up" en "Down" knoppen, deze pakken mijn inziens niet zo lekker. Eigenlijk ondermaats als je bekijkt dat je met knoppen van een stomme T4 van nog geen 100 euro minder problemen hebt. Eigenlijk snap ik de hele obsessie met de menu's eigenlijk niet, wat is er mis met dipswitches? Martin 812's wordt hier mee gegooid, gesleurd en gedaan nog nooit een probleem om het ding op dmx op het juiste adres te krijgen. Een SCX dat is natuurlijk weer een ander verhaal... Groeten pieter | |