Forum > Licht

Lightprocessor Q-Commander

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
CoNiOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-9-2003
Laatste: 4-5-2004
Berichten: 16
10-9-2003 15:06
Dré,

Ik wil daar nog 1 ding over kwijt. Je moet je wel realiseren dat ik spreek over een vaste installatie waar de volledige belichting, ook de bar enzo aangesloten zit op de qcommander. Dus ik kan mij geen fout permiteren. Wanneer ik een fout maak is dat een ramp ! Dus wil ik mij zoveel mogelijk informeren van alle kanten. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
10-9-2003 15:08
Maar hoe doe je dat dan als je nieuwe fixture's nodig hebt?
Worden die nog wel gemaakt, of kan je dat zelf?
-- Let's do it my way and get it right the first time --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
10-9-2003 15:15

PatrickK schreef:

Maar hoe doe je dat dan als je nieuwe fixture's nodig hebt?
Worden die nog wel gemaakt, of kan je dat zelf?
Ik heb, een dik jaar geleden, m'n (extra) geheugenkaart opgestuurd naar Lightprocessor met daarbij de details van de fixture die ik er graag bij wilde hebben. Ik kreeg een paar weken later een nieuwe versie terug met de fixtures in de library. Ook kreeg ik te horen dat ze bezig waren met een versie waarbij je zelf fixtures in de tafel kon zetten (maar ik begin bang te worden dat dit er nooit meer van komt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
10-9-2003 15:22

CoNiO schreef:

Dus wil ik mij zoveel mogelijk informeren van alle kanten. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
Ok, dan praten we dat ook nog even uit.

Je hebt een gedeeltelijke handleiding die je via via opgehaald hebt (dus niet via de site van de fabrikant maar via een andere site met daarop links die in jaren niet zijn bijgewerkt). Beter was geweest om het rechtstreeks vanaf de site van de fabrikant te halen (dan had je direct alle 8 hoofdstukken gehad). Maar... Eerlijk is eerlijk... Ik moest ook weer even zoeken waar ze precies stonden op de site van Lightprocessor (een waardeloze ruksite uit het jaar nul).

Je hebt in je eerste bericht niet aangegeven dat je een involledige handleiding had. Mensen aan de andere kant kunnen dat NIET ruiken. Als dan in een tweede post blijkt dat je de handleiding niet gelezen had (en in eerste instantie was daarbij niet duidelijk of je de handleiding wel of niet compleet had) dan ga ik altijd in de "kop eraf bijten" stand. Je wilt niet weten hoeveel vragen gewoon uit luiheid gesteld worden (jammer maar helaas; gewoon een trieste observatie na zo'n 7 jaar op Internet actief te zijn geweest).

En de snede reactie daarop van jouw kant was misplaatst. IK kon immers niet ruiken dat jij een onvolledige handleiding had. Het enige dat ik kan doen is alles baseren op wat JIJ schrijft.

Vandaar dus. En reken er inderdaad maar op dat mensen hier niet een blad voor hun mond hoeven nemen (beter een eikel die je de brand uit helpt dan een slijmbal die je zo de vuurhaard in sleept).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CoNiOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-9-2003
Laatste: 4-5-2004
Berichten: 16
10-9-2003 15:42
Ja, kheb het gemerkt dat het hier recht voor de rap is. Maar ik ben ook zo. Dus ik pas hier nog wel.

Na veel heen en weer gediscusieerd te hebben, heb ik toch een antwoord gevonden op mijn vraag é. Dus dat is het belangrijkste voor mij. Dus ik dacht dat ik mijn gobo's en kleuren enzo moest gaan zoeken in mijn program mode, maar blijkbaar heb ik mij daar ergens vergist.
CoNiOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-9-2003
Laatste: 4-5-2004
Berichten: 16
10-9-2003 15:42
vorige mail : rap = raap
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-9-2003 23:24
Weer de handleiding niet gelezen (MET EEN HELE DUIDELIJKE wink ;) SMILEY). We hebben rechts boven een knopje zitten waarmee je je berichten kan bewerken.
correct me if I'm wrong...
CoNiOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-9-2003
Laatste: 4-5-2004
Berichten: 16
11-9-2003 08:45
Weer de handleiding niet gelezen ? Juist wel. Gewoon een deel gemist. happy :) happy :) happy :) ook met duidelijke smiley !

Ik heb eigenlijk nog een vraag, en ook niet tegengekomen in dat handboek. Hoe in godsnaam blokkeer je toetsen, ik bedoel daarmee, nu kan ik 10 verschillende keys of buttons aanduiden, maar dit mag niet. Ik kan bijvoorbeeld 2 kleuren tegelijkertijd aanduiden voor 1 dezelfde movinghead, dus wanneer ik op ene toets druk, moet de andere uitgaan. En die blijft branden momenteel. Dus vraag ik aan jullie hoe dit noemt in licht-termen ? Is dat een Group dat je maakt ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
11-9-2003 08:51
De toetsen werken in blokken van 8. Per blok van 8 kun je de volgende opties instellen.

Latch and Add.
Flash and Add.
Latch and Swap.
Flash and Swap.
Latch and Solo, Global.
Flash and Solo, Global.

Staat ook in de handleiding: Pagina 11.

Weer een stuk gemist? Mag ik voorzichtig opperen dat je de handleiding nog steeds niet goed in je hoofd hebt zitten. Waarom heb je m'n suggestie om de handleiding van begin tot eind te volgen met de Q-comm ernaast niet opgevolgd?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CoNiOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-9-2003
Laatste: 4-5-2004
Berichten: 16
11-9-2003 09:09
Sorry Dré, maar daarin heb je gelijk. Ik heb de handleiding nog niet in m'n hoofd zitten. En als leek denk ik ook dat zoiets onmogelijk is. Voor jullie zijn bepaalde termen en dingen van zelfsprekend, als leek niet hoor !! Een maand geleden, kon ik nog geen kloten van lichtpanelen, en nu kan ik er al bijna 1 programmeren. Met de nodige brokken en vragen.

Maar ge zijt wel bedankt voor tip !!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)