Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 159 van 250)Moderator(s): Dré
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 17-3-2010 18:28 |
Daar zit wat in! Ik moest er zelf ook aan denken toen ik het net opschreef Maar ik kon het natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen om jullie deze ergenis te onthouden! | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 17-3-2010 23:24 |
SebasVD schreef: Dit gaat over 'ons' cafe (Cambridgebar). Bij de meeste kroegen in Utrecht is het geluid matig tot verschrikkelijk! Om over de feestkelders aan de werf nog maar te zwijgen. | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 18-3-2010 00:33 |
PimW schreef: Het rare is, dat band en dj (ik) meestal om en om draaien, dus ik draai in hun pauzes en ik sluit het feest af. | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 18-3-2010 02:36 |
Die hebben meestal geen zin om hun geluids tot einde feest te laten staan. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat een band bij studenten vaak om 1 uur klaar is, terwijl ik als Dj toch wel tot 4/5 uur doordraai. | |
Lost in Music | |
SubsystemStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2004 Laatste: 24-9-2023 Berichten: 317 | 18-3-2010 07:10 |
Dj pacific schreef: Inprikken bij de band is geen optie? | |
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 18-3-2010 12:47 |
Dj pacific schreef: Inprikken bij de band is geen optie? | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 22-3-2010 09:26 |
TB schreef: SebasVD schreef: Dit gaat over 'ons' cafe (Cambridgebar). Bij de meeste kroegen in Utrecht is het geluid matig tot verschrikkelijk! Om over de feestkelders aan de werf nog maar te zwijgen. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 5-5-2010 10:37 |
Mijn grootste ergernis is nog altijd de stroomvoorziening. De rest van de zaken kan ik meestal wel een weg omheen banen, maar als je niet genoeg stroom hebt, is het pet. Er zijn nog altijd bruiloftlokaties waar meer dan 200 gasten plaats kunnen nemen, die je bij een bezoekje wijzen op het enkele stopcontactje aan de muur.... Gelukkig is er vaak nog wel ergens een oud perilex contact te vinden, maar of er stroom op staat? Dus kun je er weer naartoe, om met een tester te kijken of er stroom op staat en hoe het contact aangesloten is...(Ook dat doe ik VOOR de bruiloft, ik houd niet van verassingen op de dag zelf) Natuurlijk ook weer een les voor de volgende keer, testers standaard mee....) Thank god for LED! Ik ben bijna zo ver, dat ik een 6 meter show op een enkele groep knoop, met geluid! Ik snap dat niet. Als ik toch uitbater was van een bruiloftlokatie, dan zou ik als eerste een krachtstroomgroep laten aanleggen. Iedereen die wel eens iets dort op bruiloften qua muziek heeft vaak behoefte aan krachtstroom. Dan gaat alles toch veel gemakkelijker? Of ben ik nu gek. Want, je kunt situaties tegenkomen waarbij je door een slechte stroomvoorziening een bruidspaar moet teleurstellen, of dat je zelf in de wielen gereden wordt, omdat je niet de show uit de offerte kunt neerzetten (en dus inkomsten misloopt)... Volgens mij trek je hierbij als zaaleigenaar altijd aan het kortste eind, omdat je je faciliteiten niet op orde hebt. | |
I am a TimeDriver! | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 5-5-2010 12:36 |
Ik denk dat veel zaaleigenaars reageren in functie van winst/rendement/kosten...: Als ik geen krachtstroom voorzie voor entertainment, dan moet het gewoon allemaal wel lukken met wat minder lampjes en tierlantijntjes. Zo is mij factuur van 'Belgisch' Electrabel ook wat minder op het einde van het jaar/semester. Al die lichten, shows... is allemaal niet zo nodig! (Zo ben ik althans toch al enkele uitbaters tegengekomen die mij reeds op voorhand daarover aanspreken...) | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 5-5-2010 13:02 |
Een krachtstroomgroep aanleggen voor een drive-in show... De mentaliteit van sommige traditionele bruiloft-kroegen is, dat zitten helemaal niet te wachten op die bombastisch veel te lawaaiige en overbelichte drive-in shows. Die deden het altijd met een bandje, met 4 lichies op een stokje. Dat kon makkelijk allemaal op dat ene stopcontact. Deze "horeca gelegenheden" zijn een beetje stil blijven staan in de tijd, want de huidige generatie trouwlustigen zijn meestal van de 90er jaren House generatie, die willen beschaaft housen op hun feest! De eigenaar van zo'n kroeg is meestal dik in de 50, en wil niet meer meegaan, sterker nog: nog een paar jaartjes en hij gaat rentenieren. Waarom zou hij dan nog even 1000 euro investeren in zo'n duur kracht-stopcontact? Om de herrie en al dat licht nog meer aan te moedigen? Nee, dat ene stopcontact is juist een prima rem op die overdreven troep Mijn ervaring: Als er een krachtgroep aanwezig is, dan is de eigenaar meestal wat jonger, of in elk geval jong van zinnen Vanavond moet ik toevallig ook naar een locatie waar ze nog nooit een echte drive-in show gehad hebben: een verzorgingstehuis. Voor mij zie ik dat gewoon als een uitdaging! Het zal daar ook even schipperen worden met het licht Het is gewoon een kwestie van jouw instelling om er op een professionele soepele manier mee om te gaan. Dan maar wat minder lampjes tegelijk aan, en misschien iets meer dimmen met die hap. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |