Forum > Newbie Forum

hulp bij versterker en het koppen van nieuwen speakers

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PimmieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2009
Laatste: 11-2-2010
Berichten: 4
18-1-2010 18:03
6 x bewerkt. Laatst door Pimmie op 18-1-2010 18:47
hallo ik heb een vraag ik heb een versterker van iemand gekregen.
Het is een jb-pro-pa-940-mkii van jb systems zie link:https://img.2dehands.be/f/normal/67042027-jb-pro-pa-940-mkii.jpg
Alleen ik heb hem op me speakers aangesloten die ik nu gebruik en ik heb alle 2 de kanten op vol vermogen gezet (langzaam open gedraait ) maar het ging niet echt hard me andere versterker ging harder en dat is een versterker van sonny de TA AX35 en dat is dus een versterker met een minder wattage erg vreemd vond ik het. De speakers zijn van Jamo serie nummer: 5 audio monitor j-101 en me vraag is dus: hoe kan het dat mijn Sony versterker harder gaat dan mijn jb systems ? Ik heb zitten denken misschien ligt het aan de speakers dat ze eigenlijk niet voor de versterker van jb geschikt zijn of dat de jb versterker een hogere RMS heeft dat hij niet zo hard gaat want ik wil voor die jb systems nieuwe speakers kopen deze /nl/hobby-budget-luidsprekers/dap-mc-12_5447.htmkopen is dat wel verstandig of moet ik anderen speakers kopen mijn budget is 150-200 euro

al vast bedankt pim
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
18-1-2010 22:19
Ha! Wat grappig zeg. Precies dat model versterker had ik vroeger (>15 jaar geleden) in het versterker rack van de drive-in show zitten.
Voor wat ik me ervan herinneren kon, was het ondanks het merk best wel een beest van een ding. (jaja, 2x 100 Watt @ 8Ohm is niet zo spannend... Maar hij kon het wel erg goed dat ding!)
Uiteindelijk verkocht aan een school in Utrecht - wie weet is dit hetzelfde kastje wel. happy :) Nostalgie!

Ondanks de onleesbaarheid van je post:
Realiseer jij je wel dat deze versterker van (min of meer) professionele aard is en dat z'n ingangs gevoeligheid wat anders ligt dat die van een huis-tuin-en keuken ampje?
Met andere woorden: je zal er wat meer signaal op de juiste manier in moeten stoppen wil er ook zoveel meer geluid uit moeten komen.
Dus: stuur eens wat harder signaal in? Laat 'm dan eens goed hard werken zodat de VU-meters erop ook echt even tekeer gaan, zonder dat je de boel in de clip stuurt? Dan zou toch aanzienlijk meer uit moeten komen dan een simpel 2x 20 Watt (ofzo) ampje.

Hoe heb je de JB-Systems versterker nu aangesloten en waaraan?
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
19-1-2010 00:13
Deze verstekers (eerst verkocht als Mc Crypt) hebben gewoon een tulp stekker ingang.
Er zitten alleen proctect leds in, dus zul je de VU meter idd ver moeten mogen uitsturen met een normaal.

Als je hem op een mengpaneel hebt aangesloten kun je hem prima uitsturen, heb je hem aangesloten op een HiFi voorversterker dan gaat het minder hard.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2010 18:29
Edit Mod: Sylvia: @pimmie: je zou jezelf en alle andere forumleden een groot plezier doen door je bijdragen eerst door een spellingcontrole heen te halen alvorens je op "verstuur" klikt. Bij geen verbetering volgt een slotje op dit topic en op je account.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
25-1-2010 16:51
Ik heb je een PM-tje gestuurd omtrent speakers.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
PimmieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2009
Laatste: 11-2-2010
Berichten: 4
26-1-2010 19:49

remco_k schreef:

Ha! Wat grappig zeg. Precies dat model versterker had ik vroeger (>15 jaar geleden) in het versterker rack van de drive-in show zitten.
Voor wat ik me ervan herinneren kon, was het ondanks het merk best wel een beest van een ding. (jaja, 2x 100 Watt @ 8Ohm is niet zo spannend... Maar hij kon het wel erg goed dat ding!)
Uiteindelijk verkocht aan een school in Utrecht - wie weet is dit hetzelfde kastje wel. happy :) Nostalgie!

Ondanks de onleesbaarheid van je post:
Realiseer jij je wel dat deze versterker van (min of meer) professionele aard is en dat z'n ingangs gevoeligheid wat anders ligt dat die van een huis-tuin-en keuken ampje?
Met andere woorden: je zal er wat meer signaal op de juiste manier in moeten stoppen wil er ook zoveel meer geluid uit moeten komen.
Dus: stuur eens wat harder signaal in? Laat 'm dan eens goed hard werken zodat de VU-meters erop ook echt even tekeer gaan, zonder dat je de boel in de clip stuurt? Dan zou toch aanzienlijk meer uit moeten komen dan een simpel 2x 20 Watt (ofzo) ampje.

Hoe heb je de JB-Systems versterker nu aangesloten en waaraan?
ik heb de versterker niet aangesloten hij staat onder met bed
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
26-1-2010 19:59

pimmie schreef:

ik heb de versterker niet aangesloten hij staat onder met bed
dan vind ik het niet vreemd dat hij zachter gaat :X
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-1-2010 20:19

pimmie schreef:

ik heb de versterker niet aangesloten hij staat onder met bed
Mail me maar als je er daadwerkelijk iets mee gaat doen, dan open ik dit topic weer. (Géén nieuw topic over dezelfde materie openen dus.)

Terug naar forum Afgesloten topic