Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
29-11-2009 22:59
indien de oorzaak hiervan te wijten is aan opzet, grove schuld of nalatigheid van Opdrachtgever
Als er voor de deur op locatie iets uit de bus gestolen word, is dat dan op de opdrachtgever te verhalen?
Lost in Music
MGStandaard Lid
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 15-11-2024
30-11-2009 00:49

hugovanmeijeren schreef:

Tom schreef:

En jehb ook gezegd wat je wilde verzekeren?
Overigens is er ook een offerte gemaakt voor het verzekeren van het materiaal op locatie, kwam neer op een 3% of 3,5% van de nieuwwaarde aan premie per jaar met de eis dat er altijd een medewerker van het bedrijf bij de apparatuur aanwezig is. Dus laten we uitgaan van een nieuwwaarde van 100.000 euro, betaal je tussen de 3.000 en 3.500 euro per jaar aan premie, voor wat? Iemand die een keer een SM58 van 100 euro jat?
Zo'n verzekering is eigenlijk helemaal niet interessant.

Groeten Hugo
Is die verzekering op locatie tegen diefstal of tegen ongelukjes en schade? En wat als je een meerdaagse klus hebt en 's nachts wordt die locatie leeggehaald? Dan is die 3500 euro best het overwegen waard.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
30-11-2009 09:32
Ik ben ook verzekerd tegen schade en diefstal, zowel op locatie als in de bus als in mijn opslag. Ook aan mijn opslag zijn geen speciale eisen gesteld, maar het ligt er inderdaad vooral aan hoe hoog het verzekerde bedrag is.

Je kunt overigens van alles in je algemene voorwaarden zetten, maar de rechter zal uiteindelijk moeten beslissen of de betreffende voorwaarde redelijk is. Lijkt me erg sterk dat je het voor elkaar krijgt de klant op te laten draaien voor exploitatieverlies, zeker bij langdurige arbeidsongeschiktheid.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
30-11-2009 09:47

MG schreef:

Dan is die 3500 euro best het overwegen waard.
Uh, dan staat het toch bij de klant? Dat is een kwestie van je contracten op orde hebben. Dan mag de klant het bij zijn verzekering (als hij die heeft.. ) neerleggen als er iets gestolen wordt.
Light Image
Andy S&LStandaard Lid
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
30-11-2009 12:22
Dan mag de klant het bij zijn verzekering (als hij die heeft.. ) neerleggen als er iets gestolen wordt.
Dat zeg je goed wink ;)

No offence verder: maar is je zoiets al eens gebeurd? Zo ja; betaalde de klant gemakkelijk?
Als ik de mentaliteit van sommige mensen zie moet ik er niet aan denken dat er wat misgaat want dan zijn de poppen echt aan het dansen.
Twitter mee met @andycobbennl
ImcoStandaard Lid
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-11-2024
30-11-2009 12:25
Inderdaad. Als je al ziet wat je moet uithalen om een paar tientjes vergoed te krijgen. Ik zou zeker niet zomaar uitgaan van clausules in je contract waarbij je de opdrachtgever aansprakelijk stelt in bepaalde gevallen.
Dance the night away!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
30-11-2009 15:47

MG schreef:

Is die verzekering op locatie tegen diefstal of tegen ongelukjes en schade? En wat als je een meerdaagse klus hebt en 's nachts wordt die locatie leeggehaald? Dan is die 3500 euro best het overwegen waard.
Verzekering was o.a. tegen diefstal, weet de precieze gegevens niet meer aangezien ik er verder niet op ben ingegaan. Wat wel een heel duidelijke eis was, was dat er ten alle tijde een medewerker van het bedrijf bij de apparatuur aanwezig moest zijn. Dus dat zou in dit geval betekenen dat je 's nachts naast je spullen moet slapen. En zo waren er nog een paar kleine eisen die het eigenlijk alleen voor de verzekeringsmaatschappij lucratief maken...

En wat betreft de AV: uiteraard dekken wij ons tegen elk mogelijk risico in maar als puntje bij paaltje komt dan blijkt het vaak heel erg lastig om je geld te krijgen, ook al zitten je kleine lettertjes nog zo goed in elkaar.

Gelukkig kun je op locatie ook zelf heel veel risico's vermijden, scheelt je een boel ellende achteraf. (Uiteraard besef ik me dat het niet mogelijk is om élk risico in te perken.)

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
30-11-2009 16:34

Andy S&L schreef:

No offence verder: maar is je zoiets al eens gebeurd? Zo ja; betaalde de klant gemakkelijk?
Ja. Schriftelijk aangetekend binnen 5 dagen aansprakelijk gesteld en binnen een maand centen ontvangen. Afhandeling met de verzekering bij hen duurde (uiteraard) langer.
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
30-11-2009 17:06

YourLiVe schreef:

Ik ben ook verzekerd tegen schade en diefstal, zowel op locatie als in de bus als in mijn opslag. Ook aan mijn opslag zijn geen speciale eisen gesteld, maar het ligt er inderdaad vooral aan hoe hoog het verzekerde bedrag is.
Als jij je bus op de parkeerplaats van het tankstation neerzet om ff koffie of een hapje te gaan doen, terugkomt en hij is leeg gejat heb je vrees ik toch een probleem. Diefstal tijdens transport is inderdaad voor niet al te veel geld te verzekeren maaarrr dan mag het voertuig absoluut niet onbemand achtergelaten worden.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
30-11-2009 17:09
Toch wel... zit een klasse 3 alarmsysteem op, ik mag de bus zelfs 's nachts geladen voor de loods neerzetten, zolang er maar breekschade is is het verzekerd.

Dat is waarschijnlijk ook afhankelijk van de waarde die erin vervoerd wordt, bij mij staat er voor maximaal 15.000 euro apparatuur in. Dat is bij jou natuurlijk wel een ander verhaal.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)