Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 3 van 10)
Moderator(s): Dré
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
20-11-2009 10:41
In mijn polis staat, verhuur van roerende goederen & verzorging van dj activiteiten.
Interpolis

denk daarbij aan je eigen risico, zo sneuvelde er bij mij een ruitje.. kosten: iets van 200 euro. wou het via de verzekering koste me 300,- eigen risico. toen maar besloten om het uit eigen zak te betalen.
MGStandaard Lid
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 15-11-2024
24-11-2009 16:42
Ik ben zelf ook bezig met de verzekeringsaspecten van het bedrijf. Onlangs is er een adviseur komen kijken, met een groot aantal haken en ogen, maar vooral een hoop nuttige tips in het kader van veilig ondernemen. De offerte die ik heb liggen bestaat uit:
-Pand: inbraak, brand en vernieling
-Aansprakelijkheid verzekering voor bedrijven en beroepen (AVB) MAAR OOK werkgeversaansprakelijkheid (WGA) voor als mijn medewerkers iets gebeurd
-Verkeersverzekering voor twee bedrijfswagens

Haken en ogen zijn o.a. het type alarm in het pand (doormelding naar meldkamer is vereist), aanwezigheid van rookmelder en brandblussers, de te verzekeren waarde van spullen in je bedrijfswagen (tot maximaal 5000 euro zonder alarm, en tot maximaal 10000 euro met alarm), en zichbare maatregelen om de kans schade en ongelukken te beperken.

Hier zitten wel een aantal irritante clausules in opgenomen. Zo ben je bijvoorbeeld wel verzekerd tegen brand of diefstal van/uit je bedrijfswagen, behalve op het moment van laden en lossen.....
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
24-11-2009 22:46
Klasse 2 alarm met doormelding naar een meldkamer is bij mij ook een eis, maar da's niet zo'n probleem. Alarm is keurig aangelegd en idem de sloten die aan de eisen van de klasse voldoen. Daarnaast werd als eis gesteld dat er alarmopvolging is. Daarvoor heb ik een abonnement bij een beveiligingsbedrijf.

Rookmelders e.d. werden bij mijn niet geëist.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MGStandaard Lid
24-11-2009 23:29
Kan zijn dat dit per maatschappij of situatie anders is inderdaad...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
27-11-2009 20:55
Hier ook materiaal in de opslag verzekerd (voor 40.000) tegen diefstal en brand. Door de verzekeraar (Univé) werden verder geen speciale eisen aan de opslag gesteld (zoals alarm en rookmelders). Zoals het nu is voldoet het gewoon aan alle eisen (er is iemand langs geweest voor een inspectie). Gaat om een bedrijfsmatige verzekering.

Ook hier een BAV bij Univé lopen (ik meen tot 2 miljoen). Volgens mij staat onze bedrijfstak nergens opgegeven (hoewel die wel bekend is bij de verzekering).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
MGStandaard Lid
28-11-2009 00:04
Unive stelt geen eisen? Dat is wel bijzonder! Dat zal ik eens navragen bij mijn agent. Ikzelf ben tot 100.000 verzekerd, misschien dat dat ook een rol speelt. En mijn opslag maakt deel uit van groter complex, misschien speelt dat ook een rol. Wel opmerkelijk dat de verschillen zo ver uiteenlopen...
28-11-2009 10:39
Univé stelde in zoverre de eis dat het hang en sluitwerk in orde moest zijn. Volgens de persoon die dat kwam controleren was alles in orde en waren aanvullende eisen zoals een alarminstallatie niet nodig.

Nu moet ik wel even opmerken dat wij niet op het industrieterrein zijn gevestigd, misschien dat dat ook een grote rol speelt.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
28-11-2009 13:57
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 29-11-2009 15:41

hugovanmeijeren schreef:

Univé stelde in zoverre de eis dat het hang en sluitwerk in orde moest zijn. Volgens de persoon die dat kwam controleren was alles in orde en waren aanvullende eisen zoals een alarminstallatie niet nodig.
En je hebt ook gezegd wat je wilde verzekeren?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
29-11-2009 14:02

Tom schreef:

En jehb ook gezegd wat je wilde verzekeren?
Uiteraard, er was een speciale categorie (AV-apparatuur o.i.d.) waar alles onder gerekend werd. Zoals gezegd is er ook iemand van de maatschappij langs geweest om te controleren, die heeft de ruimte en het materiaal gezien.

Overigens is er ook een offerte gemaakt voor het verzekeren van het materiaal op locatie, kwam neer op een 3% of 3,5% van de nieuwwaarde aan premie per jaar met de eis dat er altijd een medewerker van het bedrijf bij de apparatuur aanwezig is. Dus laten we uitgaan van een nieuwwaarde van 100.000 euro, betaal je tussen de 3.000 en 3.500 euro per jaar aan premie, voor wat? Iemand die een keer een SM58 van 100 euro jat?
Zo'n verzekering is eigenlijk helemaal niet interessant.

Groeten Hugo
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
29-11-2009 15:44
En tijdens het vervoer en zolang het buiten (al dan niet in de auto staat) is het al helemaal niet verzekerd.
ik leg de verantwoording ivm calamiteiten altijd bij de opdrachtgever.
Opdrachtgever staat garant voor de veiligheid van de artiesten en roadcrew. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle persoonlijk letsel en de daaruit voortvloeiende kosten, daaronder begrepen exploitatieverlies, voor zover dat letsel is veroorzaakt door publiek dat zich zonder toestemming van OVM Sales op de PVO bevindt. PVO is slechts toegankelijk voor personen die daarvoor toestemming hebben van OVM Sales. Hieruit volgend is opdrachtgever tevens aansprakelijk voor diefstal van, of materiële schade toegebracht aan goederen toebehorend aan OVM Sales, artiesten en roadcrew, indien de oorzaak hiervan te wijten is aan opzet, grove schuld of nalatigheid van Opdrachtgever of van personen die zich dienen te houden aan aanwijzingen of opdrachten van Opdrachtgever.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)