Forum > Licht

Showtec D-Pack 6 Digital loopt vast

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RalidecStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2009
Laatste: 13-11-2009
Berichten: 2
28-10-2009 02:35
Hallo dames en heren,

ik zie dat dit een behoorlijk behulpzame forum blijkt te zijn ;p, effe wat rondgekeken en dacht ik stel mijn eigen vraag want ik zit met een probleem.

Wij hebben voor onze bedrijf laatst 4 showtec dimmer packs gekocht en een Elation scene setter, wij hebben het al gebruikt voor shows en het komt soms voor dat een van de dimmers vast loop en niet meer reageert totdat wij het uitschakelen en weer aandoen, de zekeringen slaan niet door, de dimmer zelf loopt vast ne na een restart doet hij weer normaal.

de packs zatten eerst in een flightcase en wij dachten dat het mishcien overhit raakte dus hebben wij het uit de flighcase gehaald en los neergelegd, tijdens het testen was er niks aan de hand totdat wij het weer in een show gebruikten.

wat kan hiervan de oorzaak zijn ? slechte dmx kabel ? schommelende stroom ? overheat ?

a.u.b. wat suggesties en alvast bedankt.
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
28-10-2009 09:39
Dit probleem heb ik ook de laatste tijd, en inderdaad als je m weer een keer aan en uit zet doet hij het wel weer. Maar toch lastig als het op een paar meter hoogte hangt;)
Dus suggesties wat het kan zijn is zeer welkom!
JL-SOUNDS
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
28-10-2009 09:54
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 28-10-2009 15:53

ralidec schreef:

wat kan hiervan de oorzaak zijn ? slechte dmx kabel ? schommelende stroom ? overheat ?
De meeste van je opgenoemde oorzaken kan je zelf controleren:

Bij veel storingen blijkt het toch idd vaak in inferieure kabels te zitten,
dat kan je makkelijk uitsluiten door eens een echte dmx kabel te kopen.
En als er veel op je lijn zit, kan je natuurlijk ook een terminator eens gebruiken.
Is beter om altijd te doen.

Schommelende stroom dan moet hij wel fors schommelen.
Echter het word wat anders als je via een aggregaat moet spelen, dan is het niet ongewoon dat je problemen krijgt met electronica

Overheat, daar ben je zelf bij, als je het packje tot volle belasting aansluit (meestal 5 ampère per kanaal) dat gaan ze meestal niet trekken als het lang achterelkaar aan moet staan.
Kan je simple uitproberen door er gewoon eens wat minder op aan te sluiten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-10-2009 12:37
Bel eens met je dealer of met de Highlite TD. Wel vaker elend gehad met vage storingen op D-Packs. Bleek uiteindelijk bekend iets te zijn en werd zo nieuw logic board geregeld. (Hele stuk wat achter display zit vervangen dus).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 13459
28-10-2009 18:39

CyberDance schreef:

Bel eens met je dealer of met de Highlite TD.
Nou... Sluit eerst alle externe ongein maar eens uit.

Djatwork schreef:

Dit probleem heb ik ook de laatste tijd, en inderdaad als je m weer een keer aan en uit zet doet hij het wel weer. Maar toch lastig als het op een paar meter hoogte hangt;)
Een D-Pack 6 is een 19" apparaat (niet echt bedoeld om op een paar meter hoog te hangen). Volgens je eigen site heb jij geen D-Pack 6 units maar multidims. Mogelijk ben je in de war, mogelijk is je homepage incompleet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
29-10-2009 16:29
Okk ja ik ben dan zeker in de war dacht dat het een ander apparaat was. Maar in ieder geval ik heb inderdaad ook een probleem met een multidim. Het apparaat ontspoort soms weleens op een onverklaarbare wijze (valt uit of stuurt opeens andere kanalen aan) En t volgende probleem is ook nog eens dat dat het geheugen niet blijft zitten op welk DMX adres je hem hebt afgesteld. Dat geheugen probleem is eigelijk al net zo lang als dat ik het apparaat nieuw heb gekocht. Zit er ergens een batterij of iets voor het geheugen?

Groetjes Jan Looij
JL-SOUNDS
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
29-10-2009 16:36
Dan gok ik op de EEPROM..
Omdat je ook zegt dat die zn DMX stand niet onthouden kan..

Correct me if i'm wrong..
If it ain't Dutch it ain't much...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 13459
29-10-2009 16:48

Djatwork schreef:

Dat geheugen probleem is eigelijk al net zo lang als dat ik het apparaat nieuw heb gekocht.
Als dat nog niet zo lang geleden is (binnen de garantie) dan zou ik geen moment twijfelen en gewoon contact opnemen met de winkel waar je het apparaat hebt aangeschaft (uiteraard ervan uitgaande dat je het apparaat niet gemodificeerd hebt of zo).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
29-10-2009 20:19
Als je geen garantie meer hebt, het DMX adres wordt (zoals eerder gezegd) opgeslagen in een EEPROM. Dit is een klein IC met 8 pootjes en heeft een opdruk in de trend van 24C02, 24C04. Controleer even of dit chipje goed in z'n voetje zit (aandrukken doet soms al wonderen). Anders even bij de lokale elektroboer een nieuwe halen (kost iets van 50ct ofzo)
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
29-10-2009 20:56
Okk ja goed k zal m inderdaad wel even terug sturen, want t moet wel werken natuurlijk. Ik weet even genoeg wat mij betreft weer on-topic;)
JL-SOUNDS

Terug naar forum Reageer (zonder quote)