Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 297 van 345)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
29-8-2009 10:35
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 29-8-2009 14:22
Toch nog een vraag aan jullie over het gebruik van de dikte van de popnagels (voordat ik begin en het niet meer kan wijzigen).
Ik heb nu 4mm popnagels besteld, omdat 4,8mm mij te groot leek.
Immers de gaten die je moet boren voor de 4,8mm variant zijn groter zodat er minder "vlees" overblijf rond het gat (was mijn gedachtengang!).
Nu begin ik toch echt te twijfelen of ik niet 4,8mm had moeten nemen.

De BB flight case is gevuld 120 kilo zwaar, als je met twee personen (elk twee handvatten vasthoudend) de fc optilt zou elk handvat 30 kilo moeten kunnen hebben.
Kan dat met de 4mm popnagels, of zou ik toch maar de 4,8mm bestellen (nu het nog kan)?
Misschien ook beter om alle popnagels (voor de profielen, hoeken.e.d.) dan maar 4,8mm te nemen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-8-2009 12:39
4.8 is de standaard voor flightcases. Zeker die met 30/30 profiel. Gaten in de bolhoeken, sloten en handvatten zijn daar ook voor gemaakt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-8-2009 14:26
Zonder twijfel 5mm popnagels gebruiken. Soms worden er wel 4mm popnagels gebruikt, maar dat is toch wel een uitzondering. Qua "minder vlees" overhouden gaat het om 0,4mm rondom, dat is prima te overzien. (Weegt niet op tegen de exponentieel toegenomen oppervlakte van het geribbelde deel van de popnagel wink ;) )

Tom, wordt het trouwens niet eens tijd dat je weer wat foto's post? laugh :D
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
29-8-2009 14:42
Heren,

Beide bedankt voor jullie responses.

Greetz Webbie...
Edit Mod: KVM:[POST-EDIT]Geen idee wat het mailbericht in deze post doet.
These go to Eleven ...
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
6-9-2009 21:22
Kan iemand me uitleggen waar dit onderdeel van Penn Elcom voor bedoeld is?

Ik heb subwoofers waaraan wielen zitten. De h.o.h. afstand van de bevestigingsgaten van de wielen komt helaas niet overeen met die van 100mm Guitel of Tente wielen. Ik kan nu 2 sets gaten gebruiken om een plank over de breedte van de subwoofer te bevestigen, waaraan ik vervolgens de Guitel of Tente wielen bevestig, maar ik vroeg mij af of ik ook wat met dit onderdeel van Penn Elcom kan (als verloopstuk dus, maar ik verwacht het niet).
JinxzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2005
Laatste: 12-9-2019
Berichten: 35
6-9-2009 21:53
2 x bewerkt. Laatst door Jinxz op 6-9-2009 21:58

Patrick Beuken schreef:

Kan iemand me uitleggen waar dit onderdeel van Penn Elcom voor bedoeld is?
Een plastic wielplaat. Kun je dus per 4 onder een kist doen ipv houten wielplaat.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DaDeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 2-7-2013
Berichten: 4
8-9-2009 09:21
Ik heb een paar vragen ivm geveerde binnenracken.

Meeste die ik hier zie voorbijkomen zijn gedaan met een houten binnenrack volledig ingeschuimd in een flightcase.
Nu heb ik daar enkele vragen over:

-Schuim houd je gelijk aan het binnenrack. Maar waar houden jullie dit in het buitenrack? Gelijk met de rand of tot net achter het sluitprofiel?
-Maken jullie het buitenrack gelijk aan de afmetingen van binnenrack+schuim. Of iets kleiner? Zodat het goed klem zit?
-Lijmen jullie het schuim? En dan vooral, aan het binnen of aan het buitenrack? Of aan beide?
-Hoe maken jullie het geheel? Eerst het binnenrack, daar schuim op plakken en daarna het buitenrack er rond maken? Of eerst beide los en er dan het binnenrack 'inschuiven'. Dit lijkt mij zeer moeilijk te gaan als het buitenrack een beetje kleiner is om het goed te klemmen.

Zelf ben ik aan het denken om eerst een 8 units buitenrack te maken. Dit volledig te omgeven met schuim+lijm. En er vervolgens een buitenrack rond te 'schieten'.
De diepte van het buitenrack zou ik dan gelijk houden zodat samen met het sluitprofiel het buitenrack iets uitsteekt. Op deze manier kan ik ook lijm doen aan beide kanten van het schuim. Dan zit alles goed vast.

Heeft er iemand nog ideen of tips? Een gewone kist gaat ondertussen redelijk vlot. Binnenrack is nieuw ;-) zoekfunctie leverde mij niet direct alle oplossingen.
Een 'echt' penn binnenrack wordt trouwens niet overwogen.
I am not as think as you drunk I am!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-9-2009 12:51

DaDe schreef:

-Schuim houd je gelijk aan het binnenrack. Maar waar houden jullie dit in het buitenrack? Gelijk met de rand of tot net achter het sluitprofiel?
Net achter sluitprofiel.
-Maken jullie het buitenrack gelijk aan de afmetingen van binnenrack+schuim. Of iets kleiner? Zodat het goed klem zit?
Zeker niet kleiner, dan past het niet. Vergeet niet dat het schuim niet veel dunner word.(Uiteraard gebruik je hardschuim.)
-Lijmen jullie het schuim? En dan vooral, aan het binnen of aan het buitenrack? Of aan beide?
Schuim is ook te koop met lijmlaag. Maar als je gaat lijmen lijm dan het schuim en de case.
-Hoe maken jullie het geheel? Eerst het binnenrack, daar schuim op plakken en daarna het buitenrack er rond maken? Of eerst beide los en er dan het binnenrack 'inschuiven'.

19"Binnen rack maken, en daana de "stolpcase" ook wel bekend met de naam "hoedcase".
Dit lijkt mij zeer moeilijk te gaan als het buitenrack een beetje kleiner is om het goed te klemmen.
Het buitenrack is zeker niet kleiner.
Ik mis nog de vraag gebruik je 1cm of 2cm hardschuim.
Vaak gebruikt men 1cm, maar persoonlijk gebruik ik vooral bij zwaardere apparatuur 2cm. Aangezien het geheel perfect past zou je eventueel sleuven kunnen maken in je hardschuim. Bij cases die namelijk "te perfect" passen trekt de handel al snel vacuum.
Met gevolg dat je de deksel er slecht af krijgt.

Martin.
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
8-9-2009 15:53
3 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 8-9-2009 16:36
Martin, volgens mij bedoelt hij een case met ingebouwd rack. En niet een stolpcase. happy :)

Zoiets dus. (foto gejat van een post in dit topic van een poosje geleden)

[EDIT: Linkfix, apostrof in de link liet de boel blijkbaar in de soep draaien.]
DaDeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 2-7-2013
Berichten: 4
8-9-2009 16:17
Die bedoel ik inderdaad. De links is wel een beetje de mist in gegaan.
Ik kan bijvoorbeeld ook het schuim lijmen aan het binnenrack. De buitencase er rond maken (al dan niet klemmend) en dan via de opening voor de handvaten het schuim aan de buitenkant lijmen. Dus eerst lijmen en dan de handvaten vastpoppen.
I am not as think as you drunk I am!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)