Forum > Algemeen Forum

Meisje half blind door laserstraal op Tomorrowland

(139 reacties. Pagina 8 van 14)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
12-8-2009 11:43

-bart- schreef:

En dan hier nog nog even een welgemeende bedreiging, voor ieder in bezit van een laser met een vermogen meer dan 5mW.
Mijn gezichtsvermogen is mij bijzonder dierbaar, misschien nog wel meer dan mijn gehoor.
Mocht ik, of een van mijn dierbaren, op een dag ooit enige vorm van gezichtsvermogen verliezen, door een gebruik van jouw laser, dan zal ik dat niet als een ongeluk afdoen.
Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat die dag voor jou leven even ingrijpend leven zal veranderen, als jij die van mij.
Voor wie geld dat niet?
Ik vind het achterlijk dat die dingen niet verboden worden..
Zoieso moet er meer besef gezaaid worden onder de nederlanders wat een laser is, kan, en doet..
Als ik alleen al zie hoe sommigen ermee omgaan.. ( zo recht in de spiegel van een showtec 30 mW kijken? )
If it ain't Dutch it ain't much...
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
12-8-2009 12:07

Daniel-sound schreef:

Als ik alleen al zie hoe sommigen ermee omgaan.. ( zo recht in de spiegel van een showtec 30 mW kijken? )
Daarom is het verstandig om de drempel te verhogen. Het doen van een examen en een papiertje behalen lijkt mij een juiste oplossing.

Martin.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
12-8-2009 23:24
@ -bart-,

Ik heb ooit een blauwe maandag als 'klimmend straalverbindings tech' gewerkt, het loonstrookje was uitstekend, de mentaliteit was het ding waar ik het niet mee eens was.

We gebruikten een pointer, gemonteerd aan een verrekijker, om de montageplekken aan te wijzen. Soms aan crew's op 20km afstand.

Wel ben ik het er absoluut mee eens, dat deze lasers als gevaarlijke gereedschappen moet gelden.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ-JanStandaard Lid
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
14-8-2009 16:56
Ik heb inmiddels een bericht naar marktplaats gestuurd met de vraag waarom in godsnaam zulke laserpointers verhandeld mogen worden, dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht.
Deze regel is inmiddels al aangescherpt. Het is niet toegestaan om op Marktplaats.nl explosieve objecten, gevaarlijke stoffen en andere materialen die de gezondheid, veiligheid en/of het milieu schaden aan te bieden of te vragen.

De verkoop van schadelijke of gevaarlijke goederen (zoals explosieven, radioactieve materialen, ontvlambare gassen, vloeistoffen en vaste stoffen, giftige stoffen) is strikt geregeld, ondermeer met betrekking tot het transport.

Voorbeelden van objecten en stoffen die niet zijn toegestaan op Marktplaats.nl:

Asbest en asbesthoudende producten
Kwik en kwikhoudende producten
Rode laserpointers (en groene laserpointers met een vermogen >1 mW)

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Ben benieuwd ofdat er ook wat aan gedaan word..
Event-Light
KVMVIP Lid (†)
14-8-2009 19:03

DJ-Jan schreef:

Deze regel is inmiddels al aangescherpt.
Yeah, right. bij het intypen van laserpointer valt er meteen een 100mw op het beeldscherm.

Dergelijke acties hebben weinig zin, naast marktplaats zijn er tal van adressen waar je rechtstreeks kan kopen.

Martin.
kvm entertainment
DJ-JanStandaard Lid
14-8-2009 19:28
Ik heb ze nog maar een mailtje gestuurd, incl een hoop andvertentie nummers...
Event-Light
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
14-8-2009 21:18
Mail je ook even Speurders, Tweedehands, Marktplaza, AdverteerGratis, Speurmarkt, Ebay, 2ehands, Marktnet, Marktplaza, Marktman, Aanbodpagina, Verkopen, Opbieden ??

Oftewel, dweilen met de kraan open!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DJ-JanStandaard Lid
14-8-2009 22:15
Ach, laten we eens beginnen bij de grootste, het kost een hoop moeite maar als dat de kans verhoogd dat dit niet nogmaals gebeurd dan heb ik er geen problemen mee (en ik hoorde zelfs al dat andere personen ook mailtjes hebben gestuurd)
Event-Light
KVMVIP Lid (†)
14-8-2009 23:01

DJ-Jan schreef:

Ach, laten we eens beginnen bij de grootste, het kost een hoop moeite maar als dat de kans verhoogd dat dit niet nogmaals gebeurd dan heb ik er geen problemen mee
Ach, het heeft totaal geen zin, jammer van de tijd en al die posts die je hier plaatst. Je hoeft vrijwel geen moeite te doen om zo'n ding in hong kong voor zeer weinig te scoren.

Martin.
kvm entertainment
-bart-VIP Lid
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
15-8-2009 13:11
Ach, het heeft totaal geen zin
Mag ik zeggen dat je voor een moderator toch erg laconiek reageert?
Wie weet heeft dj-jan bij wijze van spreke zojuist het oog van je dochtertje of je hond gered.

Haal je ook je schouders op als het om veiligheidsvraagstukken betreffende rigging of elektra gaat?
Veilingsites dragen behoorlijk bij aan de verkrijgbaarheid van illegale laserpointers.
Juist omdat de verkopers particulier zijn, of zich zo gedragen kunnen ze moeilijk worden aangepakt.
Het is juist wenselijk dat veilingsites bewust worden gemaakt van het feit dat ze verkoop van illegale goederen faciliteren.
Petty materialists!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)