Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuwe set bassreflex

(60 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
18-7-2009 17:35
Vraagje nog,

De bestelling is gedaan en 1 en ander zou binnen een paar dagen binnen moeten zijn. Hout wordt deze week ook gezaagd zodat we kunnen beginnen met knutselen.
Maar nu het volgende: Bekleden met stof/vloerbedekking of met warnex? Wat wordt door jullie het meeste gedaan. Bekleden met stof lijkt me makkelijker, maar ik heb net het stukje "warnex met de roller" doorgelezen, en dat lijkt me ook wel mooi. Wat is volgens jullie beter/mooier/duurzamer?
En als ik warnex zou gebruiken, hoeveel heb je nodig voor i kast? (Heb blikken van i liter gezien)

Mvg Ronald
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
19-7-2009 03:18
Hallo,
Ik woon op Aruba en heb daar ook m'n bedrijf.
Altijd warm en vaak op het strand wink ;)
Ik heb al m'n kasten gestoffeerd en zien er altijd netjes uit.
Nu heb ik onlangs kasten die niet gestoffeerd zijn en ze beginnen al minder te worden kwa lak.
Ook deze 'jongens' gaan binnenkort bekleed worden.

Voordelen:

Betere transport bescherming
Borsteltje erover, en weer netjes!
Zand krast! Niet op stof!
Akoestisch demping/resonantie kasten

Nadeel:

Als het scheurt heb je meer werk aan herstellen dan bij verf of lak...
Maar dan heb je wel een 'beetje' lomp gedaan....

Stofferen die handel!!

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
19-7-2009 07:41
Warnex ziet er imo mooier/professioneler uit dan stofferen, is kras/stootvast..
De meningen verschillen zoals je leest ;)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
19-7-2009 13:49

voltcontrol schreef:

Warnex ziet er imo mooier/professioneler uit dan stofferen, is kras/stootvast..
De meningen verschillen zoals je leest ;)
En dan vind ik stof weer mooier...
Het is vaak wel wat prijziger als je "mooie" stof neemt, maar dat gaat ook langer mee..
Compleet lijmen, dus niet alleen de naden..
If it ain't Dutch it ain't much...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
19-7-2009 17:40

Daniel-sound schreef:

voltcontrol schreef:

Warnex ziet er imo mooier/professioneler uit dan stofferen, is kras/stootvast..
De meningen verschillen zoals je leest ;)
En dan vind ik stof weer mooier...
Het is vaak wel wat prijziger als je "mooie" stof neemt, maar dat gaat ook langer mee..
Compleet lijmen, dus niet alleen de naden..
Dat is juist! De kasten helemaal inlijmen en dan het stof over de kast leggen per zijde en ik strijk dit uit met een eetbord, zo krijg je het stof strak en egaal op de kasten.
Ik heb m'n apparatuur in een zeecontainer staan en binnen wordt het echt warm maar het stof laat niet los!
Ik ben er zeer tevreden mee.

Warnex kras echt wel, zet een kast op je laadvloer van je bus/vrachtwagen en schuif er maar eens mee...
Dit kan ik rustig met gestoffeerde kasten doen.

pascal
..Je Ducktape brood voeren...
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 276
19-7-2009 18:41
In mijn zelfbouw tijd gebruikte ik project tapijt van de kwantum, lijkt in eerst instantie erg stug spul maar is toch goed te gebruiken. Het enige nadeel is dat er rotzooi blijft zitten in de haartje, echter is het makkelijker een luidspreker schoon te zuigen dan een nieuwe verflaag aan te brengen wink ;) .

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
19-7-2009 18:54

mc-sjeng schreef:

In mijn zelfbouw tijd gebruikte ik project tapijt van de kwantum, lijkt in eerst instantie erg stug spul maar is toch goed te gebruiken. Het enige nadeel is dat er rotzooi blijft zitten in de haartje, echter is het makkelijker een luidspreker schoon te zuigen dan een nieuwe verflaag aan te brengen wink ;) .

Groet Jeroen.
Ik denk.. gok.. als ik normaal tapijt voor me zie en luidspreker tapijt zoals ik het ken,
Dan zijn de "haartjes" van het normale tapijt langer, het is dan ook logisch dat er meer zut in blijft kleven.
If it ain't Dutch it ain't much...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-7-2009 17:09
Raar voorstel natuurlijk, maar er is ook speciaal speakervilt dat voor deze toepassing bedoeld is. Dat is prima te verwerken doordat het niet stug is.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
21-7-2009 13:13
We hebben gekozen om te bekleden met vloerbedekking. Gewoon helemaal zwart. Leek me het mooiste. Bedankt voor de tips.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
21-7-2009 13:25
Probeer zoals al aangehaald speakertapijt te gebruiken. Geen Leenbakker-Carpetland rommel met een schuimrug, dag ligt er zo weer vanaf. Mocht je een kleine hoeveelheid Penn-tapijt (M5000 als ik me niet vergis) zoeken, stuur me even een mailtje met de maten van de kasten, ik heb nog een rolrest liggen dat wellicht groot genoeg is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)