Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 7 van 46)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-9-2008 23:40

JeroenVDV schreef:

je hebt een amp vergelijkbaar qua specs met een logge grote bak in een mini-behuizing die zowat niets weegt!
Lijkt mij dan DE reden voor heel nederland om over te stappen. (nooit meer een zware en dure eindbak)
Ik zou het wel weten, als ik nog met versterkers de weg op moest..!
Toch is betrouwbaarheid wel een zéér grote factor die mee speelt.

Ik denk ook enigsinds dat je deze smd bakken in degelijke cases moet vervoeren.

(op zich vind ik ze best wel interessant, maar dan kijk ik meer naar het vermogen en de prijsklasse)

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-9-2008 00:36

2party4 schreef:

De "betrouwbaarheid" heeft zich alleen nog niet zo bewezen volgens mij
Betrouwbaardheid als in duurzaamheid kom je toch pas achter als een product geruime tijd en op grotere schaal in het veld wordt gebruikt.

DOA- en aanverwante af-fabriek problemen is iets anders (maar inderdaad geen goeie start).
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-9-2008 08:43
Even los van het vermogen, je hebt een amp vergelijkbaar qua specs met een logge grote bak in een mini-behuizing die zowat niets weegt! Ik zou het wel weten, als ik nog met versterkers de weg op moest
Ik zou kiezen voor betrouwbaarheid, degelijkheid en uiteindelijke voelbare druk, ook al zou dat betekenen dat ik een zware "bak" mee moet nemen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
FredericbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2008
Laatste: 7-10-2010
Berichten: 12
23-9-2008 14:06
Aan @Dré en @Watt-Xtra
heb je al gevonden wat er mis was met dat uitgeschakelde powerlampje?
Heb je er ondertussen al een bandje op losgelaten om te testen?

De ultieme test zou zijn, een minifestivalletje met een paar bandjes. Hiervoor een klasse A merk voor de klankkasten. Martin audio, Lacoustics of Meyersound en een crossover van DBX.
Want de vraag is, hoe gedraagt de Synq Digit zich na een paar uur in gebruikname.
Marcel@m-proStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 19
23-9-2008 16:17
Hebben beide amps al eens op de testbank gestaan ?
8/4/2 ohm power
Impuls Power heb ik wel vertrouwen in, hoe staat het er voor als je er bijvoorbeeld een lage toon op loslaat(keyboard, synthesizer) die wat langer aanduurt. Schakelen ze dan direct massaal terug?

Off Topic:
Heb hier nu verschillende geschakelde en digitale amps gehad van modellen vergelijkbaar met de Thomann D3400, QSA amps die te Duitsland op Ebay worden aangeboden enz. En de resultaten waren behoorlijk bedroevend.

Het door ons geteste exemplaar was:
-niet 2ohm stabiel (fabriek in China raadt dit ook af overigens.........)
-pieptoon 6KHZ (-38db)
-ipv de 3500 QSA Watts slechts 1250 op de testbank daarbij zeer slechte meetwaardes in het algemeen
-65VDC speakon out / behuizing. Konstruktiefoutje ?
143dB Plus ? Yep, Amptec Thunderbolt !
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-9-2008 17:38
schakellampje doet het nu wel gewoon. Misschien een los contact, geen idee. Boeit me ook niet, als hij het maar doet!

Ervaringen: weekendje ondergebouwd gezeten op een schommelde wagen waarbij hij 2 maal een JBL bass aanstuurde op een redelijk licht aggegraatje.
van 1 uur smiddags tot 11uur s' avonds aangestaan, na 17uur trouwens wel gewoon op net stroom.

Verder een 3weg systeem aangesturd bestaande uit dubbel 18" jbl, 15" mid JBL en dubbel waveguide BMS. Synq op mid en laag. Zoals al geschreven, mid met 100watt minder vermogen als normaal toch even 4 db terug moeten draaien op de processor.
Bass is precies en strak. Kastjes en amp gaan laag zat. Doen rustig hun werk die amps.
was idd een volledig uitversterkte band.

synq 3k6 ook even een half uurtje laten werken op een 6tal 18" JBL, dus 2,66 ohm. Heeft de amp geen enkele moeite mee. Komende weken worden de amps nog vaker ingezet en wordt er gekeken hoe ze zich blijven gedragen.

Ivo, die zware eindbakken mogen dan wel drukken "ohne ende" maar mijn personeel en ikzelf zijn meer te spreken over een 3weg rackje van nog geen 25 kg, 5 he hoog welke hetzelfde vermogen levert als een 8 he rack welke even een slordige 70-80 kg weegt.
Daarnaast, je hoort het verschil alleen tussen zn digitale en een logge eindbak als je ze naast elkaar zet, anders schroef je je sub een tikkie harder.. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
23-9-2008 17:45
ok ik ben sterk de afweging aan het maken tussen digitaal of "ouderwets"

Mij gaat het dan tussen een rackje crown xti-2000 / 4000 of crest 7001 / 8001

Het crest rack mag dan wel meer door drukken, het is wel niet in je eentje te tillen. Terwijl bij het crown rack de case zelf meer weegt dan de versterkers laugh :D
t' gaat zoals t' gaat
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-9-2008 17:56
Ik wil de reacties nog wel eens zien na een vergelijkend onderzoek, versterker meeting.
Ik zal een datum gaan prikken om het in Emmen te organiseren, als er andere zijn die in het midden van het land willen, regel dat zou ik zeggen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
23-9-2008 19:49

Watt-Xtra schreef:

schakellampje doet het nu wel gewoon. Misschien een los contact, geen idee. Boeit me ook niet, als hij het maar doet!
Ach... Bij een van m'n Lab 4000 versterkers is er één VU meter die, vanaf het begin, een eigen leven leed. Soms deed hij vrolijk mee, soms was hij in een slecht humeur en brandde hij erg zwak en soms was hij gewoon een stukje fietsen. Het is dus niet alleen voorbehouden aan de mindere goden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
23-9-2008 19:50

ivo2 schreef:

Ik wil de reacties nog wel eens zien na een vergelijkend onderzoek, versterker meeting.
Is de testprocedure al uitgeschreven zodat deze tegen het licht gehouden kan worden? Of gaat het zonder testprocedure gebeuren (beetje in de trant van "gezellig, biertje erbij, hoop conclussies trekken en fuck it als een aantal daarvan volslagen onzin zijn")?
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)