subs voor 50 tot 300 man
(50 reacties. Pagina 1 van 6)Moderator(s): Dré
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 6-7-2008 17:59 |
hallo allemaal, Dit weekend is er een sub gesneuveld tijdens een flink hoogtepunt. Ik heb 2 keer een foldet hoorn gebruikt. 15" De set ging niet laag maar had wel een erg leuke kick en ging erg hard. (2x300 rms) drivers weet ik niet meer, is een hele tijd geleden. aangezien dit niet meer van belang is maakt me dat ook niet uit. Nu wil ik 2 of 4 nieuwe subs maken. Ze zullen het meest ingezet worden voor feesten rond de 100/150 man. met name dance. En ruimtes varierend, meestal kleine zaaltjes van 15x15 meter en feesttenten. nu ben ik op zoek naar een set dat erg hard gaat en veel kick heeft. Je hoeft er geen mensen mee te kunnen reanimeren, maar wel dat de broekspijpen beginnen te jeuken als je er voor staat zelf zat ik te denken aan 4x hybride 15 inch (afgekeken bij ivo) aangezien deze in mijn ogen ook mooi te stacken zijn qua hoogte het budget is tussen de 1000 en 2000 euro wie o wie kan mij blij maken met een goede oplossing | |
we smelten de kazen! | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 6-7-2008 20:07 |
4 x Dap X15HL, erg goedkoop, kicken hard, dragen ver, hoorngeladen, mooi in je budget én geen geklooi met zelfbouw | |
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 6-7-2008 21:05 |
tja ik weet het niet, vind zelfbouw toch wel iets hebben. Ik zit het hele forum door te bladeren. Wellicht dat een setje punishers mij heel gelukkig kunnen maken. de drivers kosten geen drol. connectors en wielen zet ik over van de vorige subs. (kasten begonnen flink te slijten. Het enige is, dat het heel veel werk kost om deze kasten te bouwen (wat leuk kan zijn) | |
we smelten de kazen! | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 6-7-2008 22:02 |
Ik ben 2 dagen en 1 ( of 2? ) avonden bezig geweest met bouwen, Vervolgens nog een dag met bracen ( wat ik fout had gedaan met MDF..) Dus weet waar je aan begint . | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 6-7-2008 22:05 |
dat heb ik er wel voor over, een dag of 4 zal het bij mij worden. Wel in een timmerwerkplaats met af en toe een bakkie erbij Ik denk er nog een paar nachtjes over na en dan bestel ik 2 drivers en een 2e p-1600 (gebrugd) om mee te beginnen. Ik verwacht er met mijn doeleinden dan al aardig op weg te zijn. | |
we smelten de kazen! | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 6-7-2008 22:09 |
Ik zou voor 50 - 300 man toch BR kiezen, Aangezien je bij 300 man toch nooit 300 man op de dansvloer hebt, met een stevig setje BR's kun je verder komen ( en dieper.. mocht je het willen ) André, heeft een eigen ontwerp, Van horen zeggen gaat dat heel aardig... De Beyma 18G50, kijk anders ook eens op www.speakerstore.nl of www.speakerplans.com ( ik hoop dat dit geen reclame is? ) Daar staan ook een hoop ontwerpen, Maar denk goed na voordat je iets besteld.. Je kunt je geld maar 1x uitgeven . | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 6-7-2008 22:19 |
en hoe "beukt" zo'n setje vergeleken met de punishers? wil het setje vaker gebruiken, zo een beetje bij elk feestje in de buurt halen ze bij mij de speakers. En ook steeds voor meer mensen. Dit heb ik een paar keer afgezegd aangezien ik dit lang niet redde met de vorige set. | |
we smelten de kazen! | |
Dj-dStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-6-2005 Laatste: 3-10-2019 Berichten: 375 | 7-7-2008 01:30 |
Of je kiest voor meerdere (4 of 8) Dap X-15B. Wanneer je er 8 besteld zit je nog binnen je budget en misschien dat je bij aanschaf van dit aantal nog wel een korting kan krijgen ook.. Wanneer je 8 kasten zou aanschaffen ben je veelzijdiger bij het wegzetten van de kasten. Stel je wilt 2 setjes verhuren.. Beide voor een krachtig bandje voor zeg 75-125man.. Zet je 2 kasten per kant, per klant weg met een fatsoenlijke top erop.. Groet, Dave | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 7-7-2008 09:25 |
Een punisher beukt in z'n eentje niet zo heel hard. Per 2 begint het te komen en gestacked per 4 presteren ze pas echt lekker. Dat is het nadeel van een relatief compacte hoorn. En voor 50 man 8 punishers neerzetten, lijkt me wat overdreven. De punisher is een uitstekend ontwerp voor grote en openlucht feesten, maar niet echt practisch bij kleinere gelegenheden. Neem dat even mee in je keuze. De X-15HL van DAP is inderdaad een leuke kast die voor z'n geld heel aardig presteert. Met 4 stuks zal 250-300 man te doen zijn en het voordeel is dat je met minder subs kunt werken bij kleinere groepen. De sub kun je prima alleen gebruiken, in tegenstelling tot de punisher, en komt laag genoeg voor de meeste hedendaagse dansmuziek. Belastbaarheid is netjes en de gevoeligheid ligt hoog. Enige nadeel zou het gewicht van 60 kilo per stuk kunnen zijn.Ofwel: keurig voor het geld. De X-15HL lijkt overigens sterk op een hybride ontwerp zoals Ivo dat hanteert. Bedenk wel dat een luidspreker in een hybride kast heel zwaar belast wordt en dat je dus een kwalitatief goede en stevige driver gebruikt. De X-15b is opzich een leuke sub welke voor het geld niet tegenvalt, maar hij wordt wel afgemaakt als je er een X-15HL naast zet. 1x X-15HL zal 2x X-15b met gemak kunnen bijhouden. Daarbij draagt de X-15HL verder. Het enige voordeel van de X-15b is dat je ze nog net in je eentje kunt tillen (35 kilo is te hebben, maar ze zijn wel lomp groot voor 15" subs). De Beyma 18G50 in een nette reflexkast kan een hele leuke sub zijn, mits goed gebouwd. Als je het wat compacter wil, kun je ook overwegen om een EAW SB-150 na te bouwen. Hetzij met de originele RCF driver (waar je met een processor heel veel uit kunt halen. settings moet je even opzoeken), hetzij met een B&C 15TBX100 driver (welke je ongelooflijk zwaar kunt belasten). Ik heb ze gehad met de B&C driver en het gaat geweldig hard, zeker als je er flink wat vermogen op zet. Verder zijn die kasten heerlijk compact en wegen ze een kilo of 25. Ofwel, prima in je eentje te hanteren. Verder zul je inderdaad voldoende suggesties kunnen vinden op speakerstore. | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 7-7-2008 19:14 |
naar aanleiding van jullie tips ben ik een uur wezen spitten op het forum over de 18g50 volgens dre's ontwerp. De reacties van de mensen spreken mij zeer aan. Ook over de inzetbaarheid voor mijn doeleinden. Punishers enkel per kant en gesloten ruimtes is dan geen juiste optie ben ik achter gekomen. Ik kan alleen geen simpele foto's vinden van dre's ontwerpen. ik ben zelf in het bezit van een p-900 (toppen) en een p-1600 (subs). Zelf zit ik te denken om nog een p-1600 aan te schaffen en te beginnen met 2 subs gebrugd te laten spelen, uiteraard actief gefilterd. Is het wel veilig genoeg met een limiter voor de drivers? De dap speakers, tja ik weet het niet. | |
we smelten de kazen! |