Forum > Algemeen Forum

Stel je even voor...

(355 reacties. Pagina 26 van 36)
Moderator(s): Dré
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
13-5-2008 11:01
Dan ik ook maar even,

Ik ben Sjoerd Dijkstra 14 jaar ben nu iets van 4 jaar bezig met de "simpele" techniek, vroeger kocht ik op de markt mengpaneeltje en een klein versterkertje. Toen ik 13 jaar werd had ik een e-mail gestuurd naar een theather in mijn dorp (noordwijk) en ben zo in aanraking gekomen met "proffesioneel" licht & geluid. Licht vond ik toch leuker en heb toen samen met een vriend een drive-in opgericht S&R Entertainment (Sjoerd&Roan entertainment) ik ben me op het licht gaan richten en roan op geluid.

Sjoerd
HES Hog IPC
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
4-6-2008 12:34
Ik ben Robert Wester, 20 jaar oud en studeer elektronica. Voor sommige zal mijn nicknaam misschien bekend voorkomen van andere forums.

Zelf ben ik geen DJ of Drive-in. Mijn broertje (14) doet samen met een vriend Drive-in Conversation (www.conversationsound.nl). Ik doe voor hun het technisch support, advies en de website.
Ze zijn een beginnen drive-in die hard aan het groeien is op het moment.
VuurkatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 22
18-6-2008 14:44
Hallo,

Ik ben Casper en ik ben 13 jaar. Bij mini-klassenfeesten (10 personen) zorg ik voor de muziek, maar omdat het steeds harder moet ben ik naar dit forum gegaan om te kijken naar wat serieuzer zelfbouw spul.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
27-6-2008 17:43
Hmmm, zal mij maar even voorstellen. Ik kom al een aantal jaren af en toe op dit forum om eens iets op te zoeken, maar heb me nu ook maar eens geregistreerd.

Ik ben zo een rare Belg van 30. Ik ben zowat gans mijn leven al geïnteresseerd in techniek, muziek en knipperende lichtjes.
Ik heb in 1989 mijn eerste 7" singeltje gekocht, en draai sinds 1993 hobbymatig hier en daar een plaatje op feestjes. Aangezien ik toch al redelijk wat muziek bijeen verzameld heb (een paar 100 CD's en een 1800 platen), en volgens een hoop mensen ni slecht draai, ga ik deze zomer toch maar eens overstappen op het legale circuit, en van mijn veel te dure hobby een deels-zichzelf-terugbetalende hobby te maken :)

Wat licht en geluid betreft, heb ik ook wel hier en daar een los projectje gedaan: een paar toneelstukjes belichten op school, een paar optredentjes gemixt, een paar optredens en grotere fuiven uitgelicht, ... En heb ook nog een paar jaar in het weekend bijgeklust bij een lokale verhuurfirma.

In het echte leven ben ik afgestudeerd als ingenieur electronica, en werk ik als IT-consultant.
Waarom dat en niets in de wereld van licht en geluid? Een mens moet op een bepaald moment keuzes maken. En beide opties die ik toen zag in de wereld van licht en geluid spraken me niet aan: 1) eigen baas (eerste 5 tot 10 jaar geen leven buiten de job), of 2) als werknemer (eerst jaren sleuren tot je rug brak is voor het leuke werk begint, ik dacht het niet).
Achteraf bekeken had ik inderdaad nog andere opties, maarja, de keuze is gemaakt :D
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-6-2008 00:04
Wie ben ik.. dat is een vraag die wellicht velen zichzelf afgevraagd hebbben op dit forum.

een kleine formele intro;
Ik ben Martin, ben geboren te kampen in 1990. mijn vader zit al jaren in de muziek handel eerst platen daarna cd's en nu de dvd's. en zodoende kent hij echt alles (behalve misschien echt het nieuwste van het nieuwste daar komt hij over 3 maanden dan mee aanzetten he he) ik woon nu in het mooie (landelijke) Silvolde. voor degene die niet weten waar dit is, oosten van nederland.

Ik zit op het isala college, en doe Havo. Mijn profielkeuze is wel op licht en geluid gericht, maar dan zou je NT verwacthen maar is EM dit om mijn eigen bedrijf(je) hierin op te kunnen starten. En het technische gedeelte zelf uit tevinden door middel van ervaring.

Ik doe aan licht en geluid nu ongeveer 3 jaar en ben in die 3 jaar erg gegroeid. Zoals de meeste van jullie wellicht weten (het tweede hands forum is dan ook druk bezocht bij mij) mijn interesse gaat voornamelijk uit naar het licht. en heb het geluid alleen in de verhuur, even eens als mijn dj-set en de rest dat met geluid te maken heeft.

Ik ben lightjockey sinds 1 jaar in een theather(tje) hier in de buurt een zaal tot max 500 personen. hier doe ik vooral ervaring op maar door het geld gebrek van dit theather is hier niet veel meer voor mij te leren, er hangen enkel een hoop parren en dimmers. hier ben je na een poosje ook op uitgekeken. als je zelf thuis meer licht hebt als in het teheater. in 2009 word dit theather voorgooed afgesloten en is er een nieuw theather met 3 zalen gebouwd. als ik kan (gezien studie) word ik hier opnieuw lightjockey van de grote popzaal (bandjes en dergelijke)

Ik wil na mijn studie op de Havo naar Amsterdam. hier de opleiding theathertechniek volgen. Deze opleiding lijkt mij helemaal geweldig, ben n 2 keer naar opendag geweest en Zinzi (ook hier op forum) heeft mij er al helemaal warm vooor gemaakt door te vertellen hoe en wat. ik kan haast niet wachten. Maar als dit mislukt weet ik nog niet precies wat ik dan wil doen, heb ik nog een jaar voor om te bedenken.

mijn toekomst plannen zijn een eigen verhuur bedrijf te hebben die op de grotere evenementen het licht verzorgen (grote evenmenten maar toch plaatselijk; niet pinkpop grote maar voor een man of 10.000 lijkt me meer als voldoende.

voor verdere vragen ga je gang. je mag alles van me weten; behalve me pincode
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DjbassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2008
Laatste: 3-12-2012
Berichten: 15
7-7-2008 17:32
Mijn naam is: Sebastiaan van der Geest (dj bassie)

21 winters lekker geslapen
ik woon in Dronrijp en draai nu vanaf mijn 16e

Wat doe ik:
Kleine drive in handel
Freelance
optreden als Allround feest dj (reverenties\info: www.djbassie.nl )
super super friezen!!
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
10-9-2008 09:33
Hallo allemaal,

Ik was wat door aan het lezen hier, en kwam er achter dat ik mezelf nog nooit voorsteld heb (ben ook pas actief lid hier vanaf april 2005 geloof ik). Nou, daar gaat ie dan;

Mijn naam is Patrick en ik ben 35 jaar. Ik ben getrouwd, heb dus een vrouw en twee kinderen van 3 en 5 jaar en de derde verwachten we in januari 2009. Oja, heb ook nog een hond!
Ik werk inmiddels zo'n 13 jaar als psychiatrisch verpleegkundige binnen GGzE te Eindhoven.

Vanaf 1987 ben ik actief betrokken geweest bij de disco's en evenementen van het locale buurthuis en was daar de vaste Disc Jockey.
17 jaar later, in 2004 ben ik in eerste instantie zelf en later met mijn broer een Drive-in Discotheek op gaan bouwen; 2party4 genaamd. Voor de leuke en gezellige (subjectief, maargoed) feestjes en partijen. Zelf doe ik het geluid, mijn broertje is de licht- en electro man!

Feesten die wij doen zijn voornamelijk de Abraham-, Sarah-, Bruiloft-, Jubileum-, Themafeesten en ga zo maar door.

In de loop der jaren hebben we al heel wat aangekocht, verkocht, veranderd, verbeterd en het is nog niet klaar.........
Het is een uit de hand gelopen hobby zullen we maar zeggen. We hoeven ook echt niet elk weekeind weg te zijn, maar streven naar zo'n 25 keer per jaar.
Het gros van wat we verdienen, investeren we weer in betere spullen; daar komt de hobby om de hoek gekeken.

Nou dat is zo'n beetje het relaas van hoe wij onze hobby invullen.
Ik ben ook heel blij met dit forum, ik heb toch al heel wat kennis opgedaan hier en leer elke keer weer bij.

Wellicht komen we elkaar nog eens ergens tegen, wie weet?

Houdoe!
Thats fun.....
MalcolmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 8-10-2018
Berichten: 127
10-9-2008 22:52
Eej,

ik ben malcolm en kijk inmiddels al wat maanden mee hier op t forum. Ik dacht dus laat ik me ook maar ff aanmelden en voorstellen natuurlijk wink ;) Ik ben op dit moment nog 18 en sinds m,n 15e bezig in de professionele licht/geluidstechniek. Heb hierbij ook veel informatie opgedaan door t meegaan op klus met Flashlight/Apr belgie en het regelmatig werken bij een lokaal geluidsverhuurbedrijfje. Hier zit ook een oud foh-mixer van EML waar ik erg veel van heb geleerd en nog steeds dingen bij leer.

Ben ook 2 weken geleden begonnen met een opleiding podium/evenementen techniek op het Zoomvliet College te Roosendaal waar ik hopelijk ook nog wat meer bij kan leren.

Dit was het dan eigenlijk wel weer en als je vragen hebt.. Just Ask wink ;)

Grtz
Making air move..
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
11-9-2008 17:49
Laat ik mij dan ook maar voorstellen,

Wie
Ik ben oscar keur, 16 jaar oud ondertussen.
Ik doe momenteel gymnasium, aan het stedleijk gymnasium haarlem, 4e jaar.

Verleden
Sinds mn uhhhhh 11e(?) ben ik geïnteresseerd in entertainment, feesten, etc.
met de gebruikelijke hifi-set, nummers cutten.
Op een gegeven moment een mixer+cd-speler combo gekocht, zo'n rottig "workstation".
Begonnen met eigen klassefeestjes, een ouder die je vraagt zn verjaardag geluid te doen.
En tsja van het 1 komt het ander, zo steeds vaker gevraagd.
Sinds 1,5 jaar ben ik ook echt serieus (=strevend naar proffesionaliteit) bezig

Promotie
Op mn vorige verjaardag aan de praat geraakt met 1 van de vrienden van mn broer.
Die bleek een server thuis te hebben staan.
Daar mocht ik een website op zetten, en daar staat mn site nog steeds.
Begonnen met een html-site, toen joomla uitgeprobeerd, zelf geprobeerd met php,
en sinds mei gebruik ik nu e107.
Totaal nu 625 unique visitors, vind ik persoonlijk niet verkeerd happy :)

Ervaring
Drie kwart jaar geleden eens een mailtje gestuurd naar iemand die een jongerenfeest in het patronaat(=paradiso van haarlem) organiseerde.
Ondertussen daar meerdere feesten MvA, Manusje van Alles wink ;) , geweest
Ondertussen komt de 4e editie die ik meedraai eraan, en ben ik ondertussen verantwoordelijk voor de op-&af-bouw, en nog steeds MvA laugh :D
Heb 't licht en geluid bij meerdere toneelstukken geregeld/bediend,
Zelf uiteraard ook een drive-in, waar ik (gemiddelde genomen) elke 2/3 weken mee meot draaien.

Nu
Momenteel bezig met verzinnen van pakkende, proffesionele doch vriendelijk bedrijfsnaam,
zodat ik me kan gaan inschrijven bij de KvK happy :)

Ik ben bezig met een (soort van) cv te schrijven,
zodat ik ook bij (grote) productie bedrijven kan proberen mee te lopen.
En zodat ik ook kan proberne mee te lopen met mensen als JeroenVDV & martin.
Waarom? Ervaring op doen happy :) En van sommige mensen weet ik dat je dat daar kan happy :)

Toekomst
In de toekomst.. tsja..
Ik hoop te eindigen met een eigen productie & verhuur bedrijf.
En daarom ook die ervaring bij anderen op doen he happy :)
Als dat niet lukt, dan word het dan maar in dienst bij een ander productie bedrijf, of derg.

Poe, poe,
dat was me ff een tekstje om te typen laugh :D
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
7-10-2008 18:05

wolfke schreef:

Hallo, Ik ben wolfgang en afkomstig uit Hasselt in België. Ben werkzaam bij de nationale televisie en mijn job is daar het installeren en operating van conventioneel en intelligent licht.
Mijn hobby's zijn electronica, pc herstelling en uiteraard deejay. De interesse voor DJ komt van mijn vader die 25 jaar lang DJ geweest is. Ik ging al van mijn 13de jaar mee trouwfeesten draaien. in '98 is mijn vader ermee gestopt, en is bij mij ook de interesse voor mobiele DJ verloren gegaan.
Sinds 2005 ben ik toch terug heel sporadisch trouwfeesten, verjaardagen gaan draaien. Nu ben ik mijn apparatuur aan het opbouwen voor terug op regelmatige basis "drive-in shows"(zoals jullie dat zeggen)te gaan doen.
Mijn laatste project is een muziek-pc met het programma "Virtual DJ".

Voor de Mods: zeer interessant forum waar men echt iets te weten komt van de professionele forumleden... happy :)
Dat klinkt echt als een zeer interessante job! Maar daar moet je zeker wel bijna elke dag voor naar Brussel rijden?
Ik kom overigens elke dag in Hasselt razz :p
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)