Forum > Zelfbouw Speakers

roosters spuiten

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
5-6-2008 18:08
Hij bedoelt meer dat het niet nodig is om hittebestendige verf op een frontje te gooien,
Ik verf trouwens zelf altijd gewoon met trimide..
Als het foam er niet voor heb zitten...
Ik sluit me ook aan bij Webbie eerst ontvetten en shuren..

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
5-6-2008 18:41
Ik zou er al dat werk niet in steken. Gewoon even een spuitbusje erover en zorgen dat het ongeveer egaal is en klaar.

Mvg.
Pieter
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
5-6-2008 19:57
Hitte bestendige verf heeft als eigenschap een sterkere lak te hebben waardoor de roosters langer mee gaan.
Het hoeft niet 'hitte bestendig' te zijn maar dit is gewoon erg goedkoop te krijgen en het heeft een mooie 'mat' resultaat.
..Je Ducktape brood voeren...
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
5-6-2008 21:20

)pieter( schreef:

En daarom zijn ze waarschijnlijk ook wat makkelijker verkrijgbaar, omdat ze ook voor autos gebruikt worden.
Hier in Nederland staan bij Hallfords en Brezan Motip (spuitbus) rekken, met vrijwel alle kleuren. Mat zwart is vrijwel altijd in de aanbieding (of 10% extra).
Maar dat was de vraag ook niet wink ;)
Ik zou er al dat werk niet in steken. Gewoon even een spuitbusje erover en zorgen dat het ongeveer egaal is en klaar.
Pak dan een watervaste stift van Edding.
De OP vermeld kale plekjes met roest, dat moet je zeker goed behandelen anders heeft het totaal geen zin.

Martin.
kvm entertainment
Dj devilStandaard Lid
Sinds: 17-2-2006
Laatste: 9-6-2020
11-3-2009 15:44
allemaal hartstikke bedankt voor de tips!

dit topic is al een tijdje geleden aangemaakt met de vraag, afgelopen week ben ik echt op stap gegaan en heb ik de voor en nadelen van verschillende spuitlakken kunnen bekijken!

het enigste nadeel wat ik nu heb! ik heb de rooster van mijn behringer speakers afgeschroefd, en nu blijkt dat het foam op de rooster geplakt zit!

is dit bij jullie ook voorgekomen en hoe hebben jullie dit opgelost?

ik denk niet dat ik het foam mee kan spuiten dan word het hard en zal het geluid tegen houden.

als ik het foam er af haal zal het gaan scheuren en krijg ik het er nooit netjes meer op ben ik bang!

het foam er vooraltijd aflaten is niet mooi dus er moet foam achter hetrooster zitten!

hoe kan ik dit het beste oplossen?

Groeten
een kwestie van puntjes op de i
HR SoundStandaard Lid
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
16-3-2009 17:39
Gelukkig is alles te koop, en met wat noeste arbeid is alles weer netjes te krijgen. Als je het weer netjes wilt maken moet je het volgende doen;
- frontjes eraf halen
- oude foam verwijderen ( al dan niet m.b.v. lijmoplosser)
- geheel goed schuren zodat de roest, lijm e.d. er niet meer zit
- evt. reinigen met ontvetter
- op ondergrond leggen die vuil/meegespoten mag worden
- eerst achterzijde spuiten, laten drogen
- dan zichtzijde spuiten, goed laten drogen
- evt. zichtzijde nog een keer spuiten
- nieuw foam aanbrengen
- en verder g.b.v. gebruiken wink ;)
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
MusicXtraEx Lid
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
8-6-2009 17:51
Voor het geval het nog niet is gedaan of voor degene die het nog wil gaan doen, poedercoaten kost de hele wereld niet.
12 frontjes en twee vliegframes voor mijn line array stralen een coaten kostte me precies 80Euro!
Daar ga ik dus niet voor tobben met schotch brite, ontvetter en verf, en dat terwijl ik zelf een professionele spuitcabine bezit.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
10-6-2009 16:13
Hallo MusicXtra,

MusicXtra schreef:

Voor het geval het nog niet is gedaan of voor degene die het nog wil gaan doen, poedercoaten kost de hele wereld niet.
12 frontjes en twee vliegframes voor mijn line array stralen een coaten kostte me precies 80Euro!
Daar ga ik dus niet voor tobben met schotch brite, ontvetter en verf, en dat terwijl ik zelf een professionele spuitcabine bezit.
Even off-topic:

Ik zie dat je een line-array aan het bouwen bent, wil je foto's en berekeningen met ons delen?
De laatste tijd ben ik mij aan het inlezen in deze gecompliceerde materie, en ben echt benieuwd hoe iemand een line-array ontwikkeld (inclusief de software), bouwt en test.
Veel line-arrays blijken achteraf geen line-array-effect te geven, want het houd toch zeker een stuk meer in dan zomaar een paar identieke kastjes onder elkaar te "bananen".

Misschien wil je die in een van deze topics posten?

Weer on-topic

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)