Forum > Licht

Lightcommander 12/2 van ma lightning

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ZinziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2004
Laatste: 1-6-2018
25-4-2008 22:11
Ik heb je even een manual gemaild op je adres uit je profiel.
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
25-4-2008 22:44
bedankt allemaal!
It's a jam for the ladiez!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
26-4-2008 00:49
Chases kunnen bij de 12/2 onder schuiven 21-24 (oftewel 9-12 van de onderste rij).

Dat doe je door shift chase (oftewel CTM - Chase To Memory). Vervolgens drukken op de flash toets onder de memory waar je de chase wil hebben en met de draaiknop de chase selecteren. Snelheid kan je instellen op muziek (audio ingang) of door te tappen. Daarna Quit. Als je live tempo wil aanpassen geen punt: shift chase, juiste memory selecteren dmv flash toets en vervolgens tappen (volgens mij de B toets onder t schermpje). looptie goed gewoon weer quit.

Tot slot kan je nog een 5de chase gelijk afspelen live in het chase gedeelte rechtsonder. Die kan je manueel doortappen met de step toets of ook automatisch, dan moet ie op run staan en kan je met de 2 rechtse schuiven je speed en eventueel crossfade instellen.

Notes & Tips:
* Je kan maar 1 chase gelijkertijd onder een memory schuif hebben staan, deze loopt altijd (tempo kan je zien aan het 2de lampje in de corresponderende flash toets). Schuif open is uitsturen schuif dicht is niks, logisch opzich.
* De step toets van het chase gedeelte werkt niet als tap sync maar is telkens 1 stap vooruit. Step toets werkt ook niet voor de chases die onder een memory staan.
* Je kan opzich heel snel live een andere chase onder een memory zetten dmv shift chase. Ander nummer selecteren en klaar. Snelheid aanpassen dmv tappen kan op deze manier ook snel en simpel.
* Gooi voor je begint de tafel ff helemaal leeg: A + B + QUIT ingedrukt houden en vervolgens tafel aanzetten. Doe je dat niet of kan dat niet let dan op bij het maken van chases dat er niet al wat onder een bepaald nummer staat. Zodra je level of memory gekozen hebt ff aan de draaiknop draaien. Blijft de stap op 1 issie leeg, kan je door stappen scrollen ff terug naar 1 gaan en de nodige keren op delete rammen (1 keer per stap in principe).

NOTE 2: In het chase menu (om een chase te maken) kom je niet zoals funkymaster zegt met shift chase maar simpelweg met chase. Shift chase is om een bestaande chase onder een memory te zetten (zie bovenstaand).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
27-4-2008 13:36
Hey Cyber,
lees nu pas je post.
Heb gisteren met het tafeltje gewerkt en het went snel moet ik zeggen.
Chases maken gaat snel en oproepen kan ook via number toets + scroll.
Hou je de number toets even ingedrukt zie je ook aan de leds welke kanalen opgenomen zijn in de chase.
De tap functie zoals jij ze uitlegt had ik nog niet ontdekt, maar is verder goed verlopen.
Ik had van zinzi de handleiding voor de behringer LC doorgekregen, deze is zeer goed en werkt in grote delen ook voor de MA tafel. Enkel is het gebruik van de shift toets wat anders bij MA.
Als ik mocht kiezen voor een klein tafeltje ga ik voorlopig toch nog voor de botex, werkt heel makkelijk, snel chases oproepen en makkelijk en snel te syncen met muziek via tap toets.
alvast bedankt voor jullie tijd en een prettige zondag verder!
Pieter
It's a jam for the ladiez!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)