Lightcommander 12/2 van ma lightning
(13 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
HeetendreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-2-2006 Laatste: 7-2-2006 Berichten: 2 | 2-2-2006 18:56 |
Ik heb een probleempje met mijn lichtsturing namelijk als ik het opzet geeft mijn display steeds een fatal error aan??? Weet niet aan wat het liegt. Een collega zei dat het misschien de akku was die kapot was. | |
Dj NathanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-12-2002 Laatste: 23-1-2013 Berichten: 271 | 2-2-2006 22:56 |
Kunnen een paar dingen zijn. Heb je het probleem altijd of alleen als hij uit een koude bus komt ofzo? Nee?, Dan kan het bijvoorbeel een versleten flatcabel zijn(heb ik al eens gehad met een 24/6). Het kan zijn dat er een nieuwe geheugen batterij in moet. | |
Pearl 2000 in da house!! | |
HeetendreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-2-2006 Laatste: 7-2-2006 Berichten: 2 | 3-2-2006 14:37 |
Ik heb hem opengevezen en heb gemerkt dat er een batterie gelekt heeft dus zal het dat wel zijn denk ik | |
PkStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-4-2004 Laatste: 16-9-2015 Berichten: 73 | 25-4-2008 17:13 |
Hey mensen, ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met deze tafel en die me op weg kan helpen met enkele basisstappen. Ik ken de tafel nog niet en heb een last-minute call gekregen om deze te bedienen met wat parren en blinders op een 12-kanaals dimmer. Met de botex scene setter heb ik reeds gewerkt en ik herinner me dat ik daar makkelijk een chase kon maken voor bv de blinders, snelheid regelen met tap button. Nu dus mijn vraag; hoe maak ik enkele eenvoudige chases en waar plaats ik die zodat ik toch nog controle hou over mijn 12 kanalen manueel? Ik heb de handleiding hier bij me maar geraak er jammer genoeg niet helemaal wijs uit, vooral omdat ik de tafel niet bij me heb.. Ik hoop wat van jullie te horen, alvast bedankt Pieter | |
It's a jam for the ladiez! | |
FunkymasterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-5-2004 Laatste: 30-3-2010 Berichten: 26 | 25-4-2008 18:03 |
Volgens mij kom je in het chase menu door shift CHASE, vervolgens kun je kiezen uit [level] of [memory] op het lcd scherm. Ik kies dan altijd [level] (soft A dacht ik). Tevens kun je met de draaiknop aangeven welke memory je wilt programmeren. Kies hier bijv 01. Dan ga je licht standjes maken met de bovenste rij faders (links boven), na elke stap druk je op de knop next step (ook soft A nu) dacht ik. Zo ga je door tot je een aantal stappen hebt. Ben je klaar druk dan op de grote rode knop rechts boven. Vervolgens kun je rechts onder chaser intensity, x fade en tempo instellen. Daar kun je eventueel ook van programma wisselen en de manier van triggeren (manual step, music and frequency controlled). Tegelijk kun je nu met de faders links boven manueel nog steeds wijzigen/toe voegen. Zorg er ook voor dat je master fader vol open staat en de faders van bank A/B. Sorry als ik termen door elkaar gooi maar heb de tafel hier helaas niet staan. | |
PkStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-4-2004 Laatste: 16-9-2015 Berichten: 73 | 25-4-2008 21:12 |
Hey, alvast bedankt. Eens ik een chase gemaakt heb, sla ik die dan op onder een van de onderste rij faders? En werkt de flash button dan voor die chase of voor de dimkanalen die bij de fader hoort? Het is voor een metal optreden dus het zou handig zijn als ik een chase kan laten lopen over de blinders en tegelijk wat kan spelen met de parren.. Het zal allemaal wel mogelijk zijn veronderstel ik, alleen lastig dat ik de tafel niet ken. Bij de Botex DC was dit eenvoudig, kon je de chase 'flashen' en de toegewezen dimkanalen. Op de MA zie ik echter maar 1 rij flashtoetsen.. hopelijk is er nog iemand met ervaring online :) Groetjes | |
MeineStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-8-2005 Laatste: 18-11-2022 Berichten: 39 | 25-4-2008 21:25 |
pk] schreef: sla ik die dan op onder een van de onderste rij faders?De submasters 1 t/m 12 kun je niet gebruiken voor een chase. Leuke van de Botex is dat je onder elke fader van de onderste bank een chase kunt plaatsen, bij de MA's dus niet. (PS, heb net even een handleiding van de MA12/2 op het net gevonden en daar staat dit toch ook duidelijk in: maximaal 4 faders voor 'chase to memory') | |
PkStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-4-2004 Laatste: 16-9-2015 Berichten: 73 | 25-4-2008 21:47 |
hm dat vond ik toch wel weer leuk aan de botex.. wat is trouwens het verschil tussen een chase maken in level en memory? Is er nog iets waar ik op moet letten eer ik start met proggen? Ik zal dus op de bovengenoemde manier enkele chases maken, voor de rest moet ik enkel live aanpassingen kunnen doen en flashen.. Super bedankt al voor jullie hulp, dank aan het new-line forum :) | |
ZinziStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-10-2004 Laatste: 1-6-2018 Berichten: 56 | 25-4-2008 21:58 |
In level maak je een stand in de preset faders. Deze instelling sla je meteen op als een step. Als je im memory een chase maakt is elke step een vooropgeslagen lichtstand. De flasbuttons werken als flashbuttons per kanaal als het knopje chflash aanstaat rechts bovenin. | |
PkStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-4-2004 Laatste: 16-9-2015 Berichten: 73 | 25-4-2008 22:04 |
En hoe worden deze dan juist opgeroepen? ik veronderstel dat ik dus in level zal werken, zoals eerder werd aangegeven. De chases kan ik dus toewijzen aan faders 13 tot 16.. Hoe start ik deze dan als er meerdere chases onder 1 fader staan? werkt de 'step' button trouwens als een tap sync of kan je telkens maar 1 stap vooruit? Krijg hier bijna het schaamrood op de wangen, zijn misschien dwaze vragen maar ik vrees dat ik morgen niet de tijd zal hebben om nog veel uit te zoeken .. | |
It's a jam for the ladiez! |