Draaien op zwembad
(24 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 23-2-2008 10:33 |
Ik heb ook nog steeds een klant welke wekelijks gebruikt maakt van onze diensten. Het discozwemmen.. Hiervoor is inderdaad een standaard set voor aangeschaft incl. bijpassend meubel. Meubel is gewoon 20cm hoger als standaard, heeft bovenop een extra brede rand zodat kids er niet overheen kunnen leunen. Daarnaast staat zo alles netjes en veilig van de grond. Powercon wordt ingeprikt in het meubel en gaat met EEN lange kabel tot buiten het zwembad gedeelte. Uiteraard is alles geaard. Waar moet je mee oppassen: Vocht is de grootste boosdoener wanneer je steeds met je spullen van buiten naar binnen zeult. Hierdoor ontstaat condens met alle gevolgen van dien. Chloor tast zeker de apparatuur aan. Regelmatig schoonmaken, contacten doorsolderen enz is dus aan te raden. Ik heb alle apparatuur aan de binnenkant ingespoten met Haarlak. Hierdoor ontstaat er een soort beschermlaagje. Je ziet het verschil echt met apparatuur die niet ingespoten is. Inmiddels de dubbele cdspeler en mixer alweer ruim 4 jaar aan het draaien. Speakers staan bij mij op de grond. Badmeester klaagt niet dat het te hard staat en de muziek staat toch direct op het publiek gericht. Ik gebruik hiervoor de K115, niet kapot te krijgen.... Schroefjes zijn trouwens vervangen door roestvrijstalen :) Lampen en dergelijke laat ik nauwelijks meenemen, heb er een aantal vast daar opgehangen welke aan het zwembad zijn geleverd. Worden eenmaal per jaar schoongemaakt. Al zou je wel eens kunnen denken dat je ze net zogoed direct weg kunt donderen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
KiebusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-10-2007 Laatste: 3-4-2014 Berichten: 154 | 25-2-2008 16:36 |
Even wat algemene info. In een omgeving zoals een zwembad heb je te maken met een erg hoge luchtvochtigheid. Metaal (staal, ijzer ed) roest hier dus vele malen sneller. Pas ook op met rvs (roestvaststaal), het chloor (in de lucht) tast de meeste soorten rvs ook aan, dit gaat dan ook roesten. Wil je dit voorkomen, neem dan rvs 316, die heeft daar geen last van. | |
Alles uit, behalve het licht! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 25-2-2008 22:11 |
Kiebus schreef: Wil je dit voorkomen, neem dan rvs 316, die heeft daar geen last van.En waarom niet meteen 316S? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
WarfaceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-4-2004 Laatste: 13-7-2014 Berichten: 179 | 25-2-2008 22:20 |
Tom schreef: Kiebus schreef: Wil je dit voorkomen, neem dan rvs 316, die heeft daar geen last van.En waarom niet meteen 316S? | |
Meh me lêpke!!! | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 26-2-2008 09:37 |
Wat Kiebus al zei: Je hebt niet alleen te maken met een hoge luchtvochtigheid maar ook met een hoge chloor concentratie. Zwembad waar ik 6 jaar lang heb gewerkt had ook ieder jaar een nieuwe microfoon nodig voor de omroepinstallatie omdat hij na een jaar helemaal niks meer deed. En het toppunt was toch wel dat de ventilatie buizen (luchtbehandelings kasten) in het zwembad spontaan naar beneden kwamen op een zondag middag doordat de bevestigings bouten volledig vergaan/doorgeroest waren. | |
Cyberlights in the house :D | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 26-2-2008 10:59 |
een paar schroeven vervangen vorkomen niet dat de boel gaat rotten. Als we het alleen even tot de box beperken: * Het chassis van een luidspreker is van staal of alu, * Het rooster idem dito * Zelfs de schroeven waarmee de elektronische componenten vast zitten in je luisdpreker, die rotten.... Wat ik probeer te zeggen: als je elke week voor vast in een zwembad draait, overtuig ze er dan van om zelf een installatie te nemen, en af te schrijven in korte tijd (1 of 2 jaar) En ga met deze spullen draaien. Want rotten zal het! Meer dan als je op normale locaties staat. Is het een eenmalig event, tja dan is het eenmalig, en maak je je niet te druk. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 26-2-2008 17:37 |
tom zoals al in mijn post staat. Ik heb een dergelijke set aangeschaft alleen bedoelt voor deze klussen. Staat daar in een compleet meubel ingebouwd. Apparatuur wordt elke week met meubel en al richting zwembad gerolt, staat de rest van de week in een bijhok in het zwembad complex. (weinig temperatuursverschillen), wel wat chloorlucht maarja. Schroeven zijn alleen vervangen zodat het er allemaal iets beter uitziet... Roosters zijn nu eenmaal opnieuw zwart gespoten. Ook de bouten intern zijn vervangen door rvs. De rest van mijn apparatuur zoals omschreven ingespoten met haarlak. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
MielStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-10-2003 Laatste: 2-6-2008 Berichten: 127 | 26-2-2008 18:30 |
Watt-Xtra schreef: ingespoten met haarlak. | |
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 13473 | 26-2-2008 20:21 |
Pak dan een busje printlak. Lijkt me ook wat fijner als je nog eens moet solderen aan het apparaat in kwestie. Overigens hebben de meeste apparaten silk screened printplaten en kunnen de meeste solderingen tegen behoorlijk gore goedjes (waaronder chloor in de lucht; in de concentratie zoals die zich voordoet in een zwembad). Stalen bouten is wellicht een ander verhaal (overigens ook nooit problemen mee gehad). Wel sloeg het beslag van kisten vlotter mat uit en ging het ook sneller roesten (no biggie)). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DerkieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-9-2005 Laatste: 12-4-2011 Berichten: 67 | 10-3-2009 23:33 |
Hm, vorige week weer eens wezen draaien in het zwembad. Erg veel last van condens gehad, waarschijnlijk door de hoge luchtvochtigheid buiten. (Zwaar slecht weer) Normaal gesproken valt het met de condens nog enigzins mee. Ik vroeg me alleen het volgende af: Zal mijn apparatuur daadwerkelijk sneller vergaan door 1 keer per maand een paar uurtjes in een zwembad te draaien? Het gaat me hier voornamelijk om de luidsprekers, de rest van de set is feitelijk afgeschreven en kan de prullenbak ik. De rest van de maand staat de apparatuur droog opgeslagen. En hoe serieus moet ik voor die ene keer per maand het advies over haarlak/printlak nemen? | |