Draaien op zwembad
(24 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
Niles-inkognitoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2008 Laatste: 4-5-2010 Berichten: 8 | 22-2-2008 12:48 |
woensdag heb ik een feestje in een subtropisch zwembad, en dit is de 1e voor mij jullie nog tips of dingen waar ik op moet letten tijdens dit gebeuren? | |
ook via de .eu | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 22-2-2008 12:50 |
gebruik de zoekmachine eens, vele topics.... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 22-2-2008 12:54 |
Zorgen dat er geen water bij je apparatuur kan komen. Dus niks aan de zwembadrand ofzo plaatsen, ik sta altijd het liefst wat hoger bij dit soort klussen, anders het stuk waar jij staat afzetten zodat daar niemand bijkan. En uitkijken met electriciteit, maar dat spreekt voor zich. Overigens doe ik dat soort klussen liever niet, kan nooit goed zijn voor je apparatuur met die luchtvochtigheid allemaal... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 22-2-2008 13:02 |
aardlekschakelaars, alles aarden....... | |
LJ alexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2004 Laatste: 25-9-2016 Berichten: 54 | 22-2-2008 13:03 |
als ik jouw was zou ik erg vroeg gaan doen, dan kunnen je spullen (vooral de cd-spelers) aan de vochtigheid wennen. heb ik ook ooit gedaan maar de lasers vonden het niet pretig en ook de cd's niet. misschien wat ventilaters meenemen? | |
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer. | |
DerkieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-9-2005 Laatste: 12-4-2011 Berichten: 67 | 22-2-2008 20:25 |
Hey, Wij verzorgen sinds januari bij de wilder de discoavonden. Helaas konden wij woensdag niet, het zwembad heeft nu jullie dus gevraagd. Wat wij meestal doen is gewoon zorgen dat je goed op tijd aanwezig bent, omdat ze 9 v/d 10 keer nog schoon moeten maken met de brandslang. vervolgens zetten we gewoon alles neer en vooral open (Cd koffers en de flightcase met mengpaneel en cd-speler) om de apparatuur een beetje te laten aclimatiseren. Verder zorgen we er gewoon voor dat als het kinderbadje vol is dat we daar niet in de buurt gaan staan. Dan staan we wat meer voor de bar. Als kinderen met verzoekjes komen zorgen we ervoor dat 1 van ons twee snel voor het meubel springt om te voorkomen dat de kinderen met hun natte kopjes boven je mengpaneel gaan hangen. En zorg ervoor dat je slippers o.i.d. en vooral een zwembroek/korte broek en t-shirt meeneemt. De naam subtropisch-zwembdad doet zijn naam eer aan Veel succes iig, mochten er nog vragen zijn stuur gerust een mailtje. Groeten, Derk | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 22-2-2008 21:48 |
uiteraard bouw je op met veilige werkschoenen en pas als alles staat ga je in badkleding.... Er overheen springen om een natte kwibus tegen te houden.... Dat lijkt me een stressvol gedoe. Zet de disco af met een lint, en zorg dat men aan de zijkant op een veilige plaats kontakt kan leggen. Dan nog ben ik altijd behoorlijk angstig als ik lees met wat voor gemak jongelui met een disco in een zwembad gaan staan, zonder zich echt druk te maken om alle mogelijke mechanische en elektrische gevaren..... | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 22-2-2008 22:15 |
De New-Line shows hebben ook vaak in zwembaden gestaan. Het is iid erg slim om er ruim vantevoren te zijn. Een van de grootste vijanden van electronica is vocht. Geloof me condens is medogenloos. verkeerde temperatuur Bye bye.. Nu loop ik wel een beetje te overdrijven, de meeste spullen die nu gemaakt worden hebben al een redelijke coating over de belangrijke onderdelen. @Dre Verkoop je nog steeds die set die we in Bolsward hebben getest? | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 22-2-2008 22:25 |
Tom schreef: uiteraard bouw je op met veilige werkschoenen en pas als alles staat ga je in badkleding....Er overheen springen om een natte kwibus tegen te houden.... Dat lijkt me een stressvol gedoe. Zet de disco af met een lint, en zorg dat men aan de zijkant op een veilige plaats kontakt kan leggen. Dan nog ben ik altijd behoorlijk angstig als ik lees met wat voor gemak jongelui met een disco in een zwembad gaan staan, zonder zich echt druk te maken om alle mogelijke mechanische en elektrische gevaren..... Je moet altijd zorgen voor een droge vloer in een zwembad! Bij een normaal feest liggen de mensen niet in water! Stel dat jij een aarde probleem hebt.... -normaal feest geen probleem (hoogstens schok van statief) -zwembad feest ??? Ik zou het risico niet nemen om mijn spullen contact te laten maken met water. Met New-Line stonden we altijd aan een kopse-kant van het zwembad. Altijd, zoals contractueel vastgelegd, keurig door het zwembad afgebakend. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 22-2-2008 23:14 |
Je hebt inderdaad ongeveer 5 meter vrije afstand nodig om te voorkomen dat de "ik zei nog geen bommetje" idioten ervoor zorgen dat je in de ellende zit. In sommige baden is die ruimte er langs de rand, in andere baden niet (en dan laat je inderdaad een drijflijn door het bad trekken van de ene naar de andere kant om die 5 meter alsnog te krijgen. En ondanks die 5 meter zul je af en toe de boel nog steeds stevig nat krijgen. Leg dus een aantal handoeken klaar (één voor elke medewerker om het zweet weg te vegen en een stuk of 3 voor de apparatuur). Ruim van tevoren aanwezig zijn is fijn (maar niet altijd mogelijk). Is het niet mogelijk, zorg dan dat de CD-Spelers warm mee kunnen en vergeet inderdaad ook niet de CD-koffers gelijk open te zetten na binnenkomst. Daarna vloer droog maken (veilige werkplek) en alles neerzetten. Alles dat moet wennen aan de temperatuur zet je als eerste neer (indien logistiek mogelijk natuurlijk). Goede aarding is in dit geval ABSOLUUT een must (bij ons waren zelfs de meubels en flightcases geaard; truss hadden we trouwens niet geaard omdat we van mening waren dat de 16 geaarde apparaten die de truss in gingen daar wel voor zouden zorgen (is niet iedereen het mee eens...)). Bij ons stond er ook NIETS rechtstreeks op de grond (behalve de statieven natuurlijk). De rest stond allemaal op wielen (zodat er geen vochtophoping onder plaats kon vinden). Speakers stonden op de lichtkisten (o.a. om boven de rand van het bad te komen (die zeker aan de kant van de startblokken behoorlijk hoog kan zijn), om plonsers te voorkomen en om ze vrij te houden van de grond). Hou rekening met corrosie (zou kunnen komen door het vocht dat je toch steeds krijgt bij die temperatuurschokken MAAR volgens mij helpt het chloor in de lucht ook niet echt). Loop spullen dus vaker na dan je normaal zou doen (minstens 1 x per jaar EN ook aan de binnenkant (connectoren e.d.d). Hou rekening met de galm van een zwembad. Richt de speakers niet recht naar voren (je wordt gek van de "slap echo") maar laat ze midden in het bad kruisen (dus meer naar elkaar toegericht dan normaal). Met name de vertikale openingshoek is belangrijk (40 graden is fijn in dit geval). Lichteffecten hebben niet echt veel nut in een zwembad. Je mag namelijk niet te veel roken (veiligheid) en de meeste zwembaden hebben niet afdoende "onderwaterlicht" om het zonder het "bovenwaterlicht" te kunnen stellen. Veel parren doen het altijd goed (en kosten niks). Een stuk of 3 stevige effecten erbij (niks geen gobo gedoe maar gewoon "veel licht en beweging") is eigenlijk wel voldoende. Een stevige strobe is natuurlijk altijd fijn. Hou er rekening mee dat er bij discozwemmen (zo werd het vroeger genoemd tenminste) vrij weinig gedanst wordt. De muziekkeuze kan dus ook iets anders zijn dan "normaal" (een aantal nummers die je normaal niet draait vanwege slechte dansbaarheid zouden bij discozwemmen zo maar wel kunnen). Bedenk leuke spelletjes (de meeste discozwemfeesten die wij hielden waren voor 10-14 jarigen; spelletjes moeten dus wel geschikt zijn voor de doelgroep (uiteraard)). Een simpele is het "zinkertje opduiken" met als beloning een frisje aan de bar (indien aanwezig) o.i.d. Verzoekjes hebben geen/amper nut. Het handigst is dus om er niet mee te beginnen. Maar als je er niet aan kunt ontkomen, laat dan 1 medewerker naar de afscheiding lopen als iemand aangeeft een plaatje aan te willen vragen (wederom die genoemde 5 meter). Als je een klant hebt die wekelijks discozwemmen wil houden, overweeg dan een setje daar vast neer te zetten (scheelt een hoop tijd en daardoor kosten EN de temperatuurklap wordt aanzienlijk minder). Uiteraard kan dat alleen als je EN het budget hebt om een set speciaal voor die klant aan te schaffen EN die klant (praktisch en goed bereikbare en afsluitbare) ruimte heeft voor de opslag. Ik vond het wel altijd erg warm in een zwembad (maar heb dan ook al 20+ jaar geen korte broek meer aangehad; ook niet in het zwembad ;-) @Douwe: Het 2W-600 kastje (inderdaad voor het eerst in Bolsward gebruikt) is al een paar jaar niet meer leverbaar omdat de woofer van dat kastje niet meer leverbaar is (helaas). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |