Forum > Algemeen Forum

Biedt zich aan, vakantiemedewerker

(117 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
26-7-2003 14:10

Tom schreef:

dan sta je niet erg sterk als je een amp rack op je voet krijgt en de rest van je leven invalide bent.
Wat zijn we weer dubbelzinnig laugh :D

Maar je moet idd wel zorgen dat je wit werkt bij zoiets. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Je werkt altijd wel met zware apparatuur en een hoop stroom. Nou is voorkomen natuurlijk altijd beter dan genezen, dus zorg dat je goed beslagen ten ijs komt. Net als die (hand)schoenen, bij zulke dingen onmisbaar.

Reken er trouwens maar op dat je met een hoop kabel loopt in het begin. Op mijn eerste klus heb ik ook bij de kabels draaien/lussen eruit moeten halen, alle kabels aansluiten, wegwerken en weer opruimen. En kabels oprollen is rotwerk hoor. Niks over de elleboog wink ;) Gewoon oprollen zonder slagen erin. En dat blijft niet leuk natuurlijk. Maarja, alles heeft zo z'n nadelen.

En Jasper, het zal wel goed zijn afgelopen, want ze had het over ALS het niet goed was genezen. Dat lijkt me wel heel klote, zeker als je rechts bent. Dan moet je opeens alles met links gaan doen en dat is toch wel erg wennen.
Volgende keer Peter!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
26-7-2003 14:21
En Jasper, het zal wel goed zijn afgelopen, want ze had het over ALS het niet goed was genezen.
Klopt.

Ik heb wel een jaar moeten revalideren en ik kon/mocht geruime tijd niks met rechts doen. Niet typen (terwijl ik aan de Universiteit studeerde), niets pakken en optillen (terwijl ik bands programmeerde en hielp met opbouw en dj was), niet mee onder water (en ik betaalde mijn studie met een schoonmaakbaan in de dixo) etc.

Voordeel is nu dat ik zowel rechts als links erg handig ben geworden. happy :)
JochaEx Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
26-7-2003 16:52
Mover, zorg maar dat je netjes Grijs op de lijst komt, dan ben je helemaal het mannetje, en over die werkhandschoenen en die werkschoenen. Ga a.u.b niet voor je eerste dag van die hele dure dingen kopen. En ga eens rustig met je baas om de tafel zitten hoe jullie dat gaan regelen. Voor hetzelfde geld krijg je ze van hun of mag je na 1 dag al weg omdat je niet goed functioneer. En voor dat geld op die leeftijd kan je veel meer leukere dingen doen. wink ;)

En laat aub die gasten ouwehoeren die ZEGGEN dat je de eerste dag compleet aanwezig moet zijn, want ik durf je te zweren dat 75% op dit forum zwart werkt voor zijn drive-in of bedrijf waar hij/zij werkt en maar 10% zijn werkschoentjes aan heeft met stalen neuzen.

DIT NEEMT NIET WEG DAT JE ALTIJD JE KOPPIE ERBIJ MOET HOUDEN, verzekert of niet

Jocha
"Jocha"
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
26-7-2003 18:52
en maar 10% zijn werkschoentjes aan heeft met stalen neuzen.
Gelukkig hebben de enige echte Doctor Martens schoenen ook stalen neuzen. wink ;)
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
26-7-2003 19:02
dan hoor jij dus bij de 10% wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
26-7-2003 23:07
Kijk maar eens op MTV-awarts bij het opbouwen backstage,
was laats op TV.
Niemand van de roadies had gympies aan.
De baas krijgt zelfs een forse boete als men zich niet aan de veiligheidseisen houd.
En een stel werkschoenen, zijn regelmatig in de aanbieding, en je kan ze ook voor andere zaken gebruiken. Tegels leggen in de tuin, en klussen en zo.
Hardhat is verplicht als er dingen moeten vliegen.
Veiligheidstuig is verplicht als je rigger bent.

Maar ik geef ruiterlijk toe dat als we zelf (altijd wit!) draaien, we gewone stevige nette schoenen aan hebben.
Maar als ik voor een ander klus, heb ik altijd mijn kistjes aan.
Als je voor bedrijven als Flashlight zou werken, kom je de vloer niet eens op met gewone schoenen.

Ga je alleen kijken, is het natuurlijk iets anders.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
27-7-2003 02:51
Op klus hoor je gewoon veiligheidsschoenen aan te hebben, punt uit. Moet maar een kistje/stukkie truss op je tenen vallen en je piept wel anders als je met je gympies rondrent.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
27-7-2003 11:01

Jocha schreef:

En laat aub die gasten ouwehoeren die ZEGGEN dat je de eerste dag compleet aanwezig moet zijn, want ik durf je te zweren dat 75% op dit forum zwart werkt voor zijn drive-in of bedrijf waar hij/zij werkt en maar 10% zijn werkschoentjes aan heeft met stalen neuzen.
Misschien moet je gewoon eens voor jezelf spreken. Er zijn nog steeds freelancers met BTW/HR-nummer, met werkschoenen, met harnasje, met whatever. Er zijn ook nog steeds prutsers in het vak (zo is laatst ergens waar ik bezig was een kniptang op 10cm van iemands z'n hoofd gevallen, van 25m hoog...). Maar geen enkel bedrijf wil nog zwartwerkers, gewoon omdat het niet meer kàn. En van die werkschoenen, iemand die genoeg verstand in z'n kop heeft die weet maar al te goed wanneer ze wel en niet nodig zijn. En dan bedoel ik niet altijd!

T
GoeieGastStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
27-7-2003 11:54
Zo.

Ten eerste, ik had handschoenen met stalen bergschoenen aan.
het ging heel goed. wat ik hem mogen doen:

bediening motortakels.
bediening LSC maxim lp licht tafel
laadklepvrachtvragen
truss
dimmers
opbouw podium
en nog veel meer

kortom alles.

er hingen 48 par 64, 14 eaw speakers + 4 subs eaw aan elkaar in de lucht en op de grond stonden ook 4 subs en twee tops. in totaal 19 versterkers lab gruppen, 4 dimmers, 4 lodestartakels, 2 fx racks, en een of ander yamaha digitale mixer, 4 monitors, 2 handtakels, en een podium deel van 10 bij 20 dat steeds een stuk hoger werd en nog veel meer.

het was heel leuk en de rest was goed te spreken over mij.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JochaEx Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
27-7-2003 12:30
Top mover dat je het zo naar je zien heb gehad!!

( toch wel vreemd he dat enkele de vip leden reageren, oftewel net die 10% die het wel netjes en volgens de regels doen )

jocha
"Jocha"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)