Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 13 van 51)
Moderator(s): Dré
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
4-2-2008 20:35
2 x bewerkt. Laatst door Hugoov op 5-2-2008 16:28
Hier is carnaval ook wel aardig goed verlopen, we verhuren niks en zijn er altijd zelf bij.

Alleen een knipperlicht uitsteeksel aan de tandemasser af- gescheurd/gebroken.

Het weekend voor het "echte" carnavalsweekend was er hier een optocht in Albergen.
Daar ook EAW KF zoals Arjan hierboven ook verteld. slecht filmpje +05-02-'08 edit
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
4-2-2008 21:03

Watt-Xtra schreef:

Dit gaat namelijk nergens meer over...

Jullie kunnen beter meedoen met de loveparade ofzo...
Hou respect voor de mede optocht deelnemers en de mensen aan de kant. shut up :X
Eindelijk nog eens iemand met gezond verstand.Wat heeft om ter hardst lawaai maken in godsnaam met karnaval te maken.Nog enkele jaren zo voortdoen en jullie kunnen nog twee hoorntjes verhuren omdat de wetgever zal beperken tot 90 db.Mensen met kleine kinderen moeten zich verstoppen wanneer dergelijke geluidsmachines aankomen om de oren van hun kinderen te beschermen.Gekken
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
4-2-2008 21:35
Ben ik het volledig mee eens.
Ben dit weekend naar Aalst carnaval geweest en daar waren ook een aantal wagens die er flink over gingen.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 9489
4-2-2008 22:03

driveinteam schreef:

Ja helaas wel, Maar de huurder doet gelukkig niet moeielijk en wil het gewoon vergoeden. Maar nu maar hopen dat ze in de tussentijd niet nog meer kapot krijgen. Want er staat nog tot en met dinsdag geluid bij hun op de wagen.
Gewoon even uitleggen dat een goede ag huren minder kost dan de reparatie van apperatuur...
Grofweg denk ik dat je voor je dbx zo 120 euro kwijt bent om de boel weer heel te krijgen.
Als ze dat bij de huur hadden gelegd van de reeds gehuurde ag, had het waarschijnlijk een veel betere geweest.....
Houd je verterkers in de gaten, voedingen sneuvelen snel bij slechte ag, vooral de elco's!
(klacht: brom en geen vermogen meer)

Wat betreft die kolossen van app op een wagen,
waar zijn jullie mee bezig?
Het doel is fun voor het publiek neem ik aan?
Let dan eens goed op de mensen aan de kant als je voorbij rijdt met zon geluidsmonster.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
4-2-2008 22:49

arjan schuurman schreef:

Ruud_schepers schreef:

@Arjan, waar reed die wagen mee dan? Hier namelijk 1 wagen met KF750 stack, 1 wagen met GAE Director set, ging best wel onbenullig hier. Onze set kon er ook nog wel redelijk tegen aan.
Echter van een andere wagen krijg ik morgen waarschijnlijk een mengpaneel terug wat volgens mij een glaasje bier teveel gezien heeft wink ;) . Morgen maar eens even kijken en dan gaat de rekening er naartoe.
Verder tot nu toe nog alles goed. Vandaag word laatste optocht in Duitsland gereden.
hoi ruud heb je toevallig in neede mee gedaan dan?waar daar stond inderdaad een directorsetje op een wagen en op een andere een kf750 setje(4 basjes 4 toppen, dus twee per kant), deze zijn overgens niet door ons geleverd maar denk door ms producties(Goor), was vroeger megasound)Stond achter beide sets denk ik een rackje met 4x fp6400, volgens mij deed die wagen waar wij het op hebben gezet in Weerslo mee, maar dit weet ik niet eens zeker, wat voorn setje hadden julli er op staan dan CV soms??Director was in deze optocht de baas (maarja daar stonden ook de meeste kasten van op 8 bassen 4 toppen, al kwam de kf750 set aardig mee, toch geeft dit een hele andere geluids beleving(veel meer sub en minder kick terwijl die GAE kasten heel onbenullig kicken)EAW klinkt een stuk rustiger/precieser, groeten arjan
Hey Arjan, moest zelf zondag werken, maar wagen heeft inderdaad in Neede meegereden. Was EV setje wat er mee reed. Hield het geweld in Haaksbergen redelijk bij. GAE setje werd zeker weten door MS geleverd, stond namelijk nog heel mooi achterop het setje gespoten sneaky :V . Verder heb ik zelf de apparatuur afgesteld, oke soms was het inderdaad net iets te hard, echter als het moest kon het nog harder. Maar dit heb ik er niet bij vermeld omdat ik graag wil dat de mensen aan de kant van de weg niet direct weglopen. Ga uit dat de GAE set zelfde is als hier in Haaksbergen, ze deden in ieder geval in Neede mee, hebben nog redelijk ingehouden hier echter laatste 10 minuten waar bijna niemand meer stond hebben ze hem wel even losgetrokken..tja dan gaat het inderdaad nergens meer over.
Nu ook via de .eu te bereiken.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
4-2-2008 23:15
4 x bewerkt. Laatst door LEDesign op 4-2-2008 23:39

Hugoov schreef:

Het weekend voor het "echte" carnavalsweekend was er hier een optocht in Albergen.
Daar ook EAW KF zoals Arjan hierboven ook verteld. slecht filmpje
De eerste paar seconden van het filmpje zie je onze wagen, dit was volgestouwd met KS. De 3 wagens voor en achter hun zijn verhuisd naar een andere plek in de optocht omdat hun setjes niet meer vermogen achter de hand hadden, inclusief een EAW set (toevallig de jouwe Arjan? laugh :D). De SA set die je voorbij zag komen bleef ook niet veel van staan trouwens, ik zag na de eerste bocht mensen heel snel met sjorbandjes in de weer om die set weer recht te trekken..

//edit: een filmpje van ons setje, gevonden op youtube: klik.
Vergeet niet te lachen
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
4-2-2008 23:16

Hugoov schreef:

Hier is carnaval ook wel aardig goed verlopen, we verhuren niks en zijn er altijd zelf bij.

Alleen een knipperlicht uitsteeksel aan de tandemasser af- gescheurd/gebroken.

Het weekend voor het "echte" carnavalsweekend was er hier een optocht in Albergen.
Daar ook EAW KF zoals Arjan hierboven ook verteld. slecht filmpje
setje eaw wat we hebben geplaatst komt inderdaad op het filpje langs wist niet waar ze precies mee deden, zie dat het in die optocht trouwens gebruikelijk is om er achterlijk veel geluid op te zetten.Ik zie trouwens dat het in sommige dorpen gewoon geacepteerd wordt.In neede deden ze voorzover ik het weet totaal niet moeilijk, en van de jongens die het eaw hebben gehuurd hoorde ik ook niks dus lijkt me dat dat voor die optochten normaal is(anders reageerd zo'n organisatie er wel op)Maarja aan de andere kant blijfd het gewoonweg geld verdienen en als de klant er goed voor betaald, moeten ze echt zelf weten wat ze er mee doen(als het maar heel en netjes weer terug komt, of zijn jullie het hier niet mee eens??Als ik het niet zou doen doet een andere het en snij ik alleen mezelf in de fingers)groeten arjan
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
5-2-2008 03:23
@Tom: Ja is ook zo maar het probleem met jeugdige groepen is dat alles op het laatste moment geregeld wordt, Had eigenlijk maar 3 setjes opstaan, Zijn er op het laatste moment nog 4 bij gekomen waardoor ik zelfs bij forumlid JVS nog een set ben moeten gaan huren.
GorgarkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 1-4-2009
Berichten: 3
5-2-2008 10:32
Dat is hier in het zuiden inderdaad ook heel erg, dat ze op zaterdagmorgen nog bedenken dat ze geluid en aggregaat nodig hebben voor de optocht van zondag.( Doe maar 10 KW of zo )
Ze gaan er dan automatisch vanuit dat je het spul voor hun klaar hebt staan.

Toch eens een kristallen bol aanschaffen. laugh :D
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
5-2-2008 11:52
@ Mark, Die KS set klonk zeker niet verkeerd en ging ook het meest hard die optocht.
Kun je misschien wat meer vertellen over de gevaartes achter op die aanhanger? ik herinner me hier van dat echt iedereen zowat wegdook... laugh :D
Die EAW set hielden ze (op het moment dat ze bij ons langsreden) redelijk in bedwang en dat was een prima volume.

Al met al zeer ombenullige uitsloverij, ikzelf vind het wel leuk zo hard maar het merendeel NIET. Veel verenigingen kijken alleen maar naar de KW's terwijl ik liever een Helder&drukvol geluid rondom de hele wagen heb.

Maargoed liever zo'n KS set dan piezo geknetter van skytec waar ik echt een hekel aan heb.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show

Terug naar forum Reageer (zonder quote)