Forum > Licht

Lichtsturing via laptop?

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
29-1-2008 08:08
We willen de lichtsturing gaan doen met de laptop. Nu heb ik een aantal topic's doorgelezen, maar ik weet eigenlijk nog steeds goed wat ik aan moet schaffen?
Qua programma begrijp ik dat dat persoonlijk is en een kwestie van proberen. maar het gaat me meer om de "dongle".
Er bestaan er meerdere. Ik heb er een gezien van DMX4all, maar ook een mini-dongle etc.
Welke zou ik moeten aanschaffen voor bijvoorbeeld freestyler?
Thats fun.....
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
29-1-2008 08:21
voor freestyler werken zo ongeveer alle dongles wel. Sunlite word aangeraden door de freestyler website.
echter zou ik persoonlijk voor een dmx4all dongle gaan
ik weet niet of het legaal etc is,
maar hier kán Martin Lightjockey na kleine aanpassingen op.
en werkt perfect.
groeten martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-1-2008 12:41

watje schreef:

maar hier kán Martin Lightjockey na kleine aanpassingen op.
en werkt perfect.
groeten martin
Graag meer info!! Hoe doe je dat?

Ben ook aan het kijken om via pc mijn 'lichtjes' aan te sturen, maar zou graag 3D hebben. Dat vind je bij Freestyler niet echt. Gezien het hobby blijft vindt ik het zot om er 500€ voor neer te tellen (vandaar dat het nu nog bij uitkijken blijft hé)

Ik had al gehoord dat het mogelijk was met Sunlite, maar kan die info nergens meer vinden/bekomen.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
EightyeightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2008
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 2
29-1-2008 15:06
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 29-1-2008 17:57
TIP: als je licht voor bands etc. wilt doen ga dan niet met een laptop werken!

Zorg dat je knoppen in je hand hebt waarmee je snel kunt inspelen op een bepaalde situatie, dit wil zeggen dat je gemakkelijk kunt kiezen voor een goede lichttafel.

Ik ben zelf bezig met de aanschaf van een JBlightning licon CX. Een uitgebreide tafel met standaard presets voor de meeste lichteffecten. Heb je al vanaf 2500 euries.
Een dag niet gedraait is een dag niet geleefd.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-1-2008 15:14

eightyeight schreef:

TIP: als je licht voor bands etc. wilt doen ga dan niet met een laptop werken!

Zorg dat je knoppen in je hand hebt waarmee je snel kunt inspelen op een bepaalde situatie, dit wil zeggen dat je gemakkelijk kunt kiezen voor een goede lichttafel.
Onzin.. Ooit met een fatsoenlijke PC-sturing gewerkt in combinatie met DMX-input met een faderbak danwel een (uitgebreid) MIDI-paneel?
Ik ben zelf bezig met de aanschaf van een JBlightning licon CX. Een uitgebreide tafel met standaard presets voor de meeste lichteffecten. Heb je al vanaf 2500 euries.
Een PC-sturing + MIDI-bakje + PC voor de helft..
M.V.G Joost Ankersmid
Eighty Eight drive in show
www.disco-eightyeight.com
info@disco-eightyeight.com
Ik zou je gegevens voortaan weglaten onder berichten, komt wat spammerig over..
Light Image
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
29-1-2008 15:24

Timothy schreef:

watje schreef:

maar hier kán Martin Lightjockey na kleine aanpassingen op.
en werkt perfect.
groeten martin
Graag meer info!! Hoe doe je dat?

Ben ook aan het kijken om via pc mijn 'lichtjes' aan te sturen, maar zou graag 3D hebben. Dat vind je bij Freestyler niet echt. Gezien het hobby blijft vindt ik het zot om er 500€ voor neer te tellen (vandaar dat het nu nog bij uitkijken blijft hé)

Ik had al gehoord dat het mogelijk was met Sunlite, maar kan die info nergens meer vinden/bekomen.
Let erop het is wel Illegaal wink ;)
dus...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
29-1-2008 16:47
was pimmo me toch net even voor.
maar is het wel illegaal? volgens mij is het nog steeds niet zeker..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
29-1-2008 17:21
Denk het wel. De sturing gaat niet via een Martin kastje van €1000,-.
Maar dat maakt niet uit je hebt er plezier van en ik ga het binnenkort ook gebruiken laugh :D
Pim
dus...
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
29-1-2008 17:27
en hopla.. zo gebruikt er binnenkort weer iemand illegaal lightjockey.
Zonder weer over hetzelfde onderwerp te gaan mekkeren.. als je je diensten aanbiedt en je wordt ervoor betaald, koop dan de LEGALE producten.
Voor die 800€ die ik hem betaald heb wou ik dat toch even zeggen wink ;)
It's a jam for the ladiez!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-1-2008 19:07

pimmo schreef:

Timothy schreef:

watje schreef:

maar hier kán Martin Lightjockey na kleine aanpassingen op.
en werkt perfect.
groeten martin
Graag meer info!! Hoe doe je dat?

Ben ook aan het kijken om via pc mijn 'lichtjes' aan te sturen, maar zou graag 3D hebben. Dat vind je bij Freestyler niet echt. Gezien het hobby blijft vindt ik het zot om er 500€ voor neer te tellen (vandaar dat het nu nog bij uitkijken blijft hé)

Ik had al gehoord dat het mogelijk was met Sunlite, maar kan die info nergens meer vinden/bekomen.
Let erop het is wel Illegaal wink ;)
Ssst, ik zal het niet verder vertellen laugh :D shut up :X
Bedankt!

Lijkt mij gewoon interessant om dat eens te proberen. Heb zelfs geen idee of ik het met de showtjes die ik geef, kan gebruiken. Meestal is het toch 4 of 8 pars met enkele standalone effectjes. Zou wel interessant worden met de scans en movingheads, maar die komen helaas niet echt veel buiten...
Ga het uit nieuwsgierigheid toch eens proberen...

BTW: dit 'illegale' proberen kan misschien wel leiden tot legaliseren en aankoop van het systeem... wie weet...
Eerst eens testen.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)