Forum > Geluid

welke (budget) versterker?

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
24-12-2007 18:46

Mr. Edie schreef:

Behringer levert veel minder vermorgen voor hetzelfde geld, Behringer beweert dat hun versterkers 2 ohm stabiel zijn laugh :D

Ze zitten bovendien veel minder goed in elkaar dan een Palladium, o.a. de voeding en koeling is stukken minder.

Ook forumlid Tom kreeg een Behringer al vrij snel in de thermal mode..
2 ohm is zowiezo niet realistisch voor een versterker in die prijsklasse. Zelfs mijn versterkers hebben er een relatieve hekel aan (Digidrive dingen à 1200-1300 euro p/s).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Schno009Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
Berichten: 122
24-12-2007 19:09

Philip_Janssen schreef:

Zoals je al aangaf, het zijn allemaal budget versterkers. De DAP DSA zou ik lekker links laten liggen. De opgegeven vermogens worden niet gehaald, zeker het vermogen op 4 ohm. Oorzaak: mietje van een voeding, dus die serveer ik meteen af voor je.
Ik ken het topic. TCMC heeft de amp aan de dummy gehangen. De meetresultaten staan zelfs bij de versterker in de webshop. 480 watt op 8 ohm en 720 op 4 ohm. Die van 4 ohm komt juist het díchtste in de buurt, het vermogen op 8 ohm is waarschijnlijk een typfout van highlite. Als ik de foto van de versterker zo zie, lijkt het me een Palladium-verhaal met wat 'leuke' (iig geen nuttige) snufjes.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-12-2007 20:05

Philip_Janssen schreef:

Mr. Edie schreef:

Behringer levert veel minder vermorgen voor hetzelfde geld, Behringer beweert dat hun versterkers 2 ohm stabiel zijn laugh :D

Ze zitten bovendien veel minder goed in elkaar dan een Palladium, o.a. de voeding en koeling is stukken minder.

Ook forumlid Tom kreeg een Behringer al vrij snel in de thermal mode..
2 ohm is zowiezo niet realistisch voor een versterker in die prijsklasse. Zelfs mijn versterkers hebben er een relatieve hekel aan (Digidrive dingen à 1200-1300 euro p/s).
Tuurlijk, maar waarom komt Behringer dan met hun schreeuwteksten aanzetten als "2 x 1200 Watt!!!" en in het klein; op 2 ohm... En laat dat nu net zijn wat 'ie niet aankan.

Dan heb ik liever zoals Dap; waar ze geeneens praten over een 2 ohmse belasting.

Verder zijn de palladiums relatief goedkoper én daarboven veel beter opgebouwd, dus waarom de gok nemen op een Behringer EP versterker...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
24-12-2007 20:19

Schno009 schreef:

Ik ken het topic. TCMC heeft de amp aan de dummy gehangen. De meetresultaten staan zelfs bij de versterker in de webshop. 480 watt op 8 ohm en 720 op 4 ohm. Die van 4 ohm komt juist het díchtste in de buurt, het vermogen op 8 ohm is waarschijnlijk een typfout van highlite. Als ik de foto van de versterker zo zie, lijkt het me een Palladium-verhaal met wat 'leuke' (iig geen nuttige) snufjes.
Dan heb ik ze omgedraaid. Maar in ieder geval: onderbemeten voeding dus niet echt een aanrader. Ik zou deze versterker niet willen vergelijken met de Palladium, want die lijkt een stuk beter in elkaar te zitten tot op heden.

Mr. Edie schreef:

Tuurlijk, maar waarom komt Behringer dan met hun schreeuwteksten aanzetten als "2 x 1200 Watt!!!" en in het klein; op 2 ohm... En laat dat nu net zijn wat 'ie niet aankan.

Dan heb ik liever zoals Dap; waar ze geeneens praten over een 2 ohmse belasting.

Verder zijn de palladiums relatief goedkoper én daarboven veel beter opgebouwd, dus waarom de gok nemen op een Behringer EP versterker...
Je kunt inderdaad beter je mond houden over iets als het toch niet kan. De opbouw van de EP-serie is lang niet slecht. Opbouw is namelijk gelijk aan de DAP Mission serie, QSC RMX serie en nog een hele berg aan merken/reeksen. En daar zitten hele behoorlijke versterkers tussen. Ik heb overigens zowel de EP2500 als de Mission 1500 als een Palladium (P900 tot P2000) gehad en ik denk dat de Mission de beste versterker is en de EP-2500 de minste. Dit op basis van mijn ervaring.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
AttilaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2007
Laatste: 6-12-2008
Berichten: 4
25-12-2007 20:32
watvoor problemen kan die onderbemeten voeding opleveren?
die dsa is wel bijna €50 goedkoper en 10 kilo lichter dan die palladium p1600
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
25-12-2007 21:24
Een te licht voeding betekend dat hij minder vermogen kan leveren dan met een goede voeding.
Ok zal hij eerder clippen en minder goed doordrukken op het laag omdat dat heel veel vermogen en kracht vraagt van een versterker dus je zit al snel op zijn max.

Tevens houd hij flink vermogen leveren en op lagere impedanties spelen minder goed vol dan een versterker met fatsoenlijke voeding.

Kortom wees verstandig en koop de P-1600 dat is een prima versterker die de vermogens in de omschrijving ook haalt en die niet snel warm wordt en dus betrouwbaar is.
(spreek uit ervaring dat dit een prima versterker is)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
26-12-2007 10:52
Hier ook goede ervaringen met de P-1600, voor die 50 euro extra zou ik die DSA-troep laten liggen. Ennuh, die palladium is goed te tillen in je eentje hoor (zonder rack erom heen dan, met rack weet ik niet. Ben ik nu aan het bouwen.)
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
26-12-2007 13:05
Zolang je één palladium in een kistje duwt, is het goed te tillen. 2 stuks in één kistje, dan wordt het erg zwaar (niet onmogelijk, wel bijzonder onhandig). Als je meerdere versterkers in één kist wil hebben, dan zul je gewoon moeten investeren in nette lichtgewicht versterkers, maar dan zit je wel aan een Lab Gruppen, QSC, Crown, Digidrive enzovoorts. En daar mag je de portemonee flink voor trekken.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
26-12-2007 13:13
Hier een foto van de P1600, deze voeding zakt niet in.

Hij weegt ongeveer 23 kg.

Zelf heb ik er 2 en ben er zeer tevreden mee.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
26-12-2007 14:54
Ik heb een Dap p2000 te koop staan voor 350 euro is hij voor jou. Versterker is ongeveer een half jaartje oud en is zo goed als nieuw. Zie ook mijn advertentie bij topic tweede hands.
Shake It!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)