Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 88 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 9473
27-9-2007 11:06

Dj Jix schreef:

Ik erger me altijd groen en geel aan de mensen die in je nek staan te hijgen als je ergens moet draaien waar het volk achter de dj booth langs kan lopen.
dat heet nieuwschierigheid, en dat vind ik meestal een compliment.
Hoe vaak sta je niet gewoon je ding te doen, en er kijkt geen mens om naar jouw?
Laatst een cdj-1000 gehad die ineens uit zich zelf begon te lopen en die soms wanneer je op play drukte een ander nummer instartte dan dat je had klaar gezet.
Ik zou mijn cd's maar eens goed schoonmaken, deze leesfout word negen van de tien keer veroorzaakt door smerige cd's, ook dat skippen naar een nader nummer. Of heb je misschien slecht gebrandde cd's?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-9-2007 11:37
hoho, ik wil niet de suggestie wekken dat ik op laag mix, dat doe ik namelijk niet. Ik mix voornamelijk op de kick in het mid. Maar dat neemt niet weg dat dat getril het lastiger maakt, hoewel je daaraan gewend raakt wat ik al zei...
Waar zit de cut op dit apparaat?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
27-9-2007 12:28

Victor Junior schreef:

Maar dat neemt niet weg dat dat getril het lastiger maakt, hoewel je daaraan gewend raakt wat ik al zei...
Ik heb een aantal keren op boten gedraaid. En dan is het ook even wennen dat de informatie die via je voeten binnenkomt totaal niet strookt met de werkelijkheid. Nooit geprobeerd de muziek te matchen aan de motoren trouwens ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1370
27-9-2007 12:57
Bij mixen gooi ik inderdaad altijd mid even iets erbij van de in te mixen plaat. Zo hoor ik goed verschil tussen lopende plaat, en nieuwe plaat.
Tevens mix ik zo altijd met beide nummers op de koptelefoon. Dat split-gebeuren, daar kan ik bijv. weer helemaal niet mee werken. Ook lopende plaat op monitor, nieuwe plaat op HP kan ik echt niet..

Referentie haal ik idd meestal uit kicks , melodie of high-hats en dergelijken (en dat highhats, nog wel eens ergens anders willen zitten in een beat, dat klopt :-).
Dj JixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2007
Laatste: 1-10-2019
Berichten: 16
28-9-2007 18:15

Tom schreef:

Dj Jix schreef:

Ik erger me altijd groen en geel aan de mensen die in je nek staan te hijgen als je ergens moet draaien waar het volk achter de dj booth langs kan lopen.
dat heet nieuwschierigheid, en dat vind ik meestal een compliment.
Hoe vaak sta je niet gewoon je ding te doen, en er kijkt geen mens om naar jouw?
Laatst een cdj-1000 gehad die ineens uit zich zelf begon te lopen en die soms wanneer je op play drukte een ander nummer instartte dan dat je had klaar gezet.
Ik zou mijn cd's maar eens goed schoonmaken, deze leesfout word negen van de tien keer veroorzaakt door smerige cd's, ook dat skippen naar een nader nummer. Of heb je misschien slecht gebrandde cd's?

- Dat mensen naar mij kijken vind ik niet erg, maar wel wanneer ze bijna met de tong in je nek hangen.

- Dit waren net nieuw gekochte singles waar de speler dat bij deed. Hij deed het raar genoeg vrijwel alleen maar bij singles.
Dj JixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2007
Laatste: 1-10-2019
Berichten: 16
28-9-2007 18:19

Reemski schreef:

Bij mixen gooi ik inderdaad altijd mid even iets erbij van de in te mixen plaat. Zo hoor ik goed verschil tussen lopende plaat, en nieuwe plaat.
Tevens mix ik zo altijd met beide nummers op de koptelefoon. Dat split-gebeuren, daar kan ik bijv. weer helemaal niet mee werken. Ook lopende plaat op monitor, nieuwe plaat op HP kan ik echt niet..

Referentie haal ik idd meestal uit kicks , melodie of high-hats en dergelijken (en dat highhats, nog wel eens ergens anders willen zitten in een beat, dat klopt :-).
Ik let meestal het meest op de hi-hats. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er vroeger echt veel op lette. Nu is het meer een automatisme geworden. Als ik naar een track luister bepaal ik min of meer automatisch het tempo. Het liefst sta ik te draaien met een monitor links en rechts van me waar gewoon het master signaal op staat. Op de koptelefoon luister ik dan alleen de in te mixen plaat.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
2-10-2007 00:15
Afgelopen zaterdag.... Deed 't licht in de plaatselijke discotheek. Hangen 2 movingheads; 1 staat al 2 weken uit omdet de band in de arm ervan is gelopen (had ook nog een ander mankementje). Rond een uur om 3 stopte ook MH 2 ermee; zelfde probleem. Half uurtje later komt iemand aanlopen: 'hier, dit lag op de grond' zei hij terwijl hij me een filter van een par gaf. Strobo 2 in de zaak deed ook niets meer... Scanners deden ook meer waar ze zin in hadden dan naar mij luisteren. De CX2's van Martin trouwens ook.... Verder had ik ook wat probleempjes met Martin Lightjockey...
Oja, de Wizard luisterde trouwens ook niet, wilde z'n lampje niet meer uit doen...

Oftewel, op het laatst kon ik nog wat spelen met 16 parren, 'n strobo en de rookmachine angry
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
2-10-2007 00:22
Tijd voor onderhoud?
Vergeet niet te lachen
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
2-10-2007 11:38
Met 16 parren een strobo en een rookmachine moet je als lichttechnicus ook een mooie show neer kunnen zetten.

Maar ik denk inderdaad dat het tijd is voor een onderhoudsbeurtje. ff alles controleren en daar waar nodig ook extra dingen met safety's vastzetten. Dat er een filterraam naar beneden komt is niet heel erg netjes.

Btw uit nieuwsgierigheid welke dixo is dit?
Verhuur & verkoop van special effects
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
2-10-2007 14:00
De eigenaar schrok er zelf ook wel even van toen ik hem dat zei. Hij zou deze week iemand langs laten komen. Over de MH's ben ik zowiezo niet zo te spreken. Merk/type weet ik niet, maar het is er 'n met een enkele arm, lijkt me niet echt super om een hele avond wild op en neer te laten gaan.
Het was trouwens niet het filterraampje wat naar beneden kwam, alleen de filter zelf(zou normaal toch niet zomaar moeten kunnen?)

Gaat hier om disco-bar toedem, ook wel sjaen genoemd.
Verder trouwens geen klachten over deze discotheek, tis er altijd zeeeer gezellig. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)