Forum > Newbie Forum

Mysterieuze T-bar

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-7-2007 13:20
Ik heb bij sommige T4 tjes wel eens meegemaakt dat ze standaart op 0% staan. Je kunt ze namelijk op een vaste dimwaarde instellen. Zorg dus dat je ieder kanaal op de T-4 op 100% instelt.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
29-7-2007 14:54

DJ Delay schreef:

Ik heb bij sommige T4 tjes wel eens meegemaakt dat ze standaart op 0% staan. Je kunt ze namelijk op een vaste dimwaarde instellen. Zorg dus dat je ieder kanaal op de T-4 op 100% instelt.
Precies, je hebt ergens ook nog de main die je ook (helemaal voor testen) even op 100% moet zetten.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
29-7-2007 19:22

dj-d schreef:

DJ Delay schreef:

Ik heb bij sommige T4 tjes wel eens meegemaakt dat ze standaart op 0% staan. Je kunt ze namelijk op een vaste dimwaarde instellen. Zorg dus dat je ieder kanaal op de T-4 op 100% instelt.
Precies, je hebt ergens ook nog de main die je ook (helemaal voor testen) even op 100% moet zetten.
mensen, het probleem is opgelost... de T-bar werkt weer goed en de parren ook

het probleem was dat er een knopje niet goed zat in de T-bar zelf... het main knopje was overgebroken, daarom deed hij niks meer... nu hebben we een ander knopje erop gezet ( van speelgoed razz :p ) maar het werkt echt perfect !!!! laugh :D

-------------

dan heb k nog een vraag... wij hebben 2 topkasten ,2 monitor , 3 fullrange kasten...

een vraagje... de monitor speakers hebben we met gewone geluidskabel aangesloten...

maar alleen de topkasten hebben een speakon aansluiting... wij hebben een speakonplug, en daaraan vast hebben we gewone geluidskabel ( ipv echte speakon kabel. werkt overigens perfect ... dus waarom heeft iedereen speakonkabel nodig shut up :X ) dus vanaf de speaonplug, zit aan geluidskabel vast ( van die zwart-rode kabel dus...) en van daaruit gaat die naar de fullrange kasten( gewoon de kabels samengedraaid... simpel als wat )

máár, van de tops doen alleen maar de tweeters het ??? de middentonen speaker doen het niet, en ook niet van de andere box... dat komt misschien (?) doordat er nog een aansluiting naast de speakon aansluiting zit... dat is die namelijk van de Dap Audio kabel ( die past er iig in ) .. maar dan komt er nog geen geluid uit de middentonen speaker, als we die op de versterker aansluiten ??

we hebben één top al uit elkaar gehaald en we zagen dat de aansluiting naast de speakon niet aangesloten was ( de set is 2de hands )

omdat wij niet superveel verstand ervan hebben ben ik van plan de K-115 te kopen ... maar jammer genoeg (voor ons ) zitten op de k-115 ook 2 aansluitingen... ?? heb je daar wel echte speakon kabel voor nodig of niet ?

het is misschien een beetje een vage vraag... maar hoe ik hem anders zou moeten stellen ? shut up :X

alvast bedankt
Freelance diensten & LED Design
RonVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2004
Laatste: 25-10-2007
Berichten: 40
30-7-2007 01:01

kevinos91 schreef:

dj-d schreef:

DJ Delay schreef:

Ik heb bij sommige T4 tjes wel eens meegemaakt dat ze standaart op 0% staan. Je kunt ze namelijk op een vaste dimwaarde instellen. Zorg dus dat je ieder kanaal op de T-4 op 100% instelt.
Precies, je hebt ergens ook nog de main die je ook (helemaal voor testen) even op 100% moet zetten.
dan heb k nog een vraag... wij hebben 2 topkasten ,2 monitor , 3 fullrange kasten...

een vraagje... de monitor speakers hebben we met gewone geluidskabel aangesloten...

maar alleen de topkasten hebben een speakon aansluiting... wij hebben een speakonplug, en daaraan vast hebben we gewone geluidskabel ( ipv echte speakon kabel. werkt overigens perfect ... dus waarom heeft iedereen speakonkabel nodig shut up :X ) dus vanaf de speaonplug, zit aan geluidskabel vast ( van die zwart-rode kabel dus...) en van daaruit gaat die naar de fullrange kasten( gewoon de kabels samengedraaid... simpel als wat )

máár, van de tops doen alleen maar de tweeters het ??? de middentonen speaker doen het niet, en ook niet van de andere box... dat komt misschien (?) doordat er nog een aansluiting naast de speakon aansluiting zit... dat is die namelijk van de Dap Audio kabel ( die past er iig in ) .. maar dan komt er nog geen geluid uit de middentonen speaker, als we die op de versterker aansluiten ??

we hebben één top al uit elkaar gehaald en we zagen dat de aansluiting naast de speakon niet aangesloten was ( de set is 2de hands )

omdat wij niet superveel verstand ervan hebben ben ik van plan de K-115 te kopen ... maar jammer genoeg (voor ons ) zitten op de k-115 ook 2 aansluitingen... ?? heb je daar wel echte speakon kabel voor nodig of niet ?

het is misschien een beetje een vage vraag... maar hoe ik hem anders zou moeten stellen ? shut up :X

alvast bedankt
ten eerste is het vrij handig om te weten welk type topkasten je gebruikt.

antwoord op vraag 1:
In principe is een 'gewone' luidsprekerkabel hetzelfde als een 'speakon' kabel. Een speakonkabel heeft als verschil een extra isolatielaag om de rood/zwarte kabel zitten. Normaal gesproken worden juist déze kabels gebruikt omdat ze veel en véél langer mee gaan dan jouw 'gewone' luidsprekerkabel. Schroef de speakonstekker maar eens van een kant-en-klare kabel af. Je zult zien dat ze aangesloten zijn met rood/zwarte kabeltjes.

antwoord op vraag 2:
Ik weet niet wat jij met 'dap audio kabel' bedoelt, maar de tweede aansluiting is 100% zeker geen aansluiting voor de middentonen. Als de tweede aansluiting luidsprekerklemmen zijn, dan zullen ze er waarschijnlijk zelf ingezet zijn, want normaal gesproken wordt er in een normaal kastje geen speakon en klem tezamen gebruikt. Is de tweede aansluiting een speakon aansluiting, dan is het mogelijk dat deze is bedoeld om luidsprekers door te lussen. Maar aangezien je vertelt dat deze aansluiting niet aangesloten is, doet dit er op dit moment niet toe.
Je zegt dat je midden-toners niet werken. Kijk eerst waar de kabel vanuit de speakon-aansluiting naar toe gaat. Hoogstwaarschijnlijk (anders heb je wel een héél goedkoop kastje gekocht) kom je een filter tegen. Vanuit dit filter gaan er , als alles goed aangesloten zit, kabels naar je laag/mid-, en hoogspeakertjes. Mocht dit niet het geval zijn, dan heb je waarschijnlijk je probleem gevonden. Is alles op de correcte wijze aangesloten, dan is het mogelijk dat je filter half stuk is óf je laag/mid-speaker kapot is.

antwoord vraag 3:
Uit je verhaal begrijp ik dat je een beginnende drive-in show hebt, met veelal (blijkt uit andere topics) 2ehands spul, waarvan niet bekend is wát precies (misschien leuk/handig om te vermelden). Op dit forum is er al veel over de K115 geschreven, en je zult veelal goede reacties erover tegen komen. Voor beginnende drive-in's zijn dit prima kastjes waar je ook nog mee de toekomst in kunt.
Zoals je zelf al zegt zitten er op de K115 ook 2 speakon-aansluitingen. De linker speakonaansluiting gebruik je normaal voor het inkomende signaal. De rechter is om het signaal naar een andere luidspreker te sturen (versterker>K155>andere luidspreker).

welterusten...
DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
30-7-2007 01:50

kevinos91 schreef:

dan heb k nog een vraag... wij hebben 2 topkasten ,2 monitor , 3 fullrange kasten...

een vraagje... de monitor speakers hebben we met gewone geluidskabel aangesloten...
maar alleen de topkasten hebben een speakon aansluiting... wij hebben een speakonplug, en daaraan vast hebben we gewone geluidskabel ( ipv echte speakon kabel. werkt overigens perfect ... dus waarom heeft iedereen speakonkabel nodig shut up :X ) dus vanaf de speaonplug, zit aan geluidskabel vast ( van die zwart-rode kabel dus...) en van daaruit gaat die naar de fullrange kasten( gewoon de kabels samengedraaid... simpel als wat )

máár, van de tops doen alleen maar de tweeters het ??? de middentonen speaker doen het niet, en ook niet van de andere box... dat komt misschien (?) doordat er nog een aansluiting naast de speakon aansluiting zit... dat is die namelijk van de Dap Audio kabel ( die past er iig in ) .. maar dan komt er nog geen geluid uit de middentonen speaker, als we die op de versterker aansluiten ??
Een speakon kabel is niets meer dan een normale luidspreker kabel met Speakon connectoren erop. Als je geen mid uit je kasten krijgt, heb je een paar opties:
1. Het filter werkt niet goed
2. Je driver is kapot
3. De driver is niet (correct) aangesloten.
we hebben één top al uit elkaar gehaald en we zagen dat de aansluiting naast de speakon niet aangesloten was ( de set is 2de hands )
Je geeft hier dus al aan, dat het om de derde optie gaat. Als je de kabel aansluit, komt er waarschijnlijk wel normaal geluid uit.
omdat wij niet superveel verstand ervan hebben ben ik van plan de K-115 te kopen ... maar jammer genoeg (voor ons ) zitten op de k-115 ook 2 aansluitingen... ?? heb je daar wel echte speakon kabel voor nodig of niet ?
Op de meeste luidsprekers zitten 2 aansluitingen. Op die manier kun je makkelijk doorlussen (dus nog een zelfde kast aansluiten, direct vanuit die speaker). Je hebt wel speakon kabel nodig voor de DAP K-serie. Maar je eventueel je gewone luidsprekerkabel voorzien van Speakon connectoren. Let wel op de polariteit van die dingen, of je kabel dik genoeg is voor het vermogen wat je er doorheen wilt jagen EN bedenk je dat gewone "zwart-rode" luidspreker kabel absoluut niet roadproof is.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
31-7-2007 14:53
dus, die 2de aansluiting kan ik ook evt die Dap audio kabel voor gebruiken ? happy :)

EDIT:

lukt niet, verkeerde aansluiting op box... lijkt er wel heel erg op ? shut up :X
Freelance diensten & LED Design
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
16-8-2007 13:09
Eindelijk, heb ik met behulp van een aantal andere mensen ontcijfert wat het voor een speakers zijn wat we gekocht hebben.

het zijn deze DAP MDJ-15, 250 W max.... alleen, uit de bovenste tweeters komt geluid uit, niet uit de midden speaker ?

Verder heb ik ook meteen de set laten ontcijferen laugh :D

2x HQ Power VDST 12 ( Fullrange 600 W max )
2x DAP MDJ-15 ( Fullrange 250 W max )
1x PAB-99 ( Bass 450 W max )
2x Namaak Mc-12 ( Monitor 250 W max )

Omdat de tops het dus niet in zn geheel doen hebben we 2 tweedehands gekocht ( alweer fullrange )

2x Sphynx 15dj ( Fullrange 400 W max )

Deze klinken erg hard en zijn goede vervangers, alleen nu nog het probleem met de oude tops zien op te lossen shut up :X

Misschien weet iemand wat het zou kunnen zijn, of misschien woont iemand in de buurt die me daarbij kan helpn ?

Mvg Kevin
Freelance diensten & LED Design
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-8-2007 15:17
Misschien maar eens beginnen met de vraag stellen in een topic dat daarover gaat?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)