Forum > Opmerkingen

Weet spambot profielen te bezichtigen!?!

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
15-7-2006 20:56
Het is mij ook al eens opgevallen dat ik spam krijg op mijn newline alias. Gelukkig maar een enkele keer.
Mijn eerste gedachte was ook dat het email adres van de site afgehaald was.
Beetje onderzoek leerde dat de kans groter was dat iemand van het forum een virus op zijn computer heeft gekregen die naast de outlook database ook de cache files van zijn computer doorzocht heeft op email adressen wink ;)
Dat maakt uiteraard de kans een stuk groter dat het email adres in verkeerde handen valt ...
Think Different ..
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
19-7-2006 16:33

Dré schreef:

overkill schreef:

Beste Dré,

Ik gebruikte een speciaal voor new-line opgezet e-mailadres in mijn profiel. Ik heb het werkelijk nérgens neergezet, behalve in mijn profiel. Nu ontvang ik spam op mijn oude new-line mailaccount shut up :X.... Hoe kan dit?
Eerdere claims van gebruikers toonden in het gros van de gevallen dat de gebruiker NIET zo strikt omging met het adres als geclaimd werd. Bij een aantal mensen was een simpele google opdracht op het email adres in kwestie reeds voldoende om dat aan het licht te brengen.

Maak je gebruik van een gratis account dan is het maar net hoe discreet de provider van dat gratis account is (en reken maar dat daar nog de nodige haken en ogen aan zitten).
Daar ben ik het helemaal mee eens. Echter maak ik gebruik van betaalde domeinregistratie en heb deze server zelf opgezet en waar nodig paranoïde beveiligd. Ook laat ik nooit mijn e-mailadressen publiekelijk rondslingeren. (Please do correct me if i'm wrong. wink ;))
Een hele slimme email harvester die de mogelijkheid ingeprogged heeft om zich aan te melden zou wellicht de adressen eruit kunnen vissen. Doordat ik echter zelf geschreven software gebruik vraag ik me sterk af of een harvester programmer de moeite wil doen een harvester voor MIJN software te schrijven (het schrijven van een harvester voor PHPBB bijvoorbeeld is een ander verhaal...).

Ik moet dan ook de eerste keer dat een harvester de database van ons forum gebruikt nog meemaken (en heb zelfs één speciaal account met eigen uniek email adres om hiervoor te waken). Zodra een harvester de adressen uit de database zou kunnen vissen zou ik namelijk op dat adres (dat daadwerkelijk verder NERGENS voor gebruikt wordt) spam binnen moeten komen...
Closed-source is inderdaad een ander verhaal. Goed dat hier een honeypot gebruikt wordt. Er zijn veel te veel mensen die beveiliging af laten weten.

Het was ook geen aantijging, maar gewoon een vraag happy :)

kaos schreef:

Het is mij ook al eens opgevallen dat ik spam krijg op mijn newline alias. Gelukkig maar een enkele keer.
Mijn eerste gedachte was ook dat het email adres van de site afgehaald was.
Beetje onderzoek leerde dat de kans groter was dat iemand van het forum een virus op zijn computer heeft gekregen die naast de outlook database ook de cache files van zijn computer doorzocht heeft op email adressen wink ;)
Dat maakt uiteraard de kans een stuk groter dat het email adres in verkeerde handen valt ...
Natuurlijk.... had ik nog niet aan gedacht. Is heel goed mogelijk wink ;)
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
29-9-2006 15:02
Ik heb hier dus ook last van, ontzettend veel spam op een e-mail adres wat eigenlijk alleen in mijn New-Line profiel staat. Misschien dat er bots zijn die een inlog account hebben? 1 keer aanmaken en altijd screenen? Misschien is het een idee om van het e-mail adres een plaatje te maken ipv een link. Dat doen heel veel fora en het is heel makkelijk te maken met PHP of ASP.
I will not comply.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-9-2006 15:31

CySt schreef:

Ik heb hier dus ook last van, ontzettend veel spam op een e-mail adres wat eigenlijk alleen in mijn New-Line profiel staat. Misschien dat er bots zijn die een inlog account hebben?
Lijkt me erg stug. Over en weer mailen tussen gebruikers, waarbij een van de gebruikers een virus heeft is eerder een goede reden...

En die lettershit in een plaatje begin ik vooralsnog niet aan (denk bijvoorbeeld eens aan blinden of slechtzienden)...

Voor de paranoya onder ons is er altijd nog de optie "E-mail niet zichtbaar".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
R@verStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 30-1-2017
Berichten: 35
29-9-2006 20:57

Dré schreef:

En die lettershit in een plaatje begin ik vooralsnog niet aan (denk bijvoorbeeld eens aan blinden of slechtzienden)...
Voor mij een goede instelling! Het wordt steeds lastiger met surfen en als je dan een email nodig hebt van een site dan is deze niet leesbaar op een leesregel. Veel fora zijn daardoor voor mij al niet meer toegankelijk. Veel bevestigingscodes die je vanaf een afbeelding moet overnemen. Dit forum is daar een uitzondering bij.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-9-2006 00:11
Het invullen van een spamfix code werkt echter wel, alleen word het vaak te pas en te onpas gebruikt en gaat IE7 er al in veel gevallen mee op zijn bek aangezien die alles stript.

Ik gebruik het idee zelf in het comment systeem op mijn site, maar dat is eerder om toch nog een klein drempeltje neer te leggen voor iemand iets post.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
7-5-2007 00:03
Kleine opmerking: niet aardig voor de modjes: Ook als ik niet ingelogd ben kan ik de mailadressen van Sylvia, Tom, Victor en Dré zo aanklikken. Namelijk rechts boven bij: [ moderator(s): | Dré | Tom | Victor | Sylvia ] En als ik dat kan, kunnen spambots dat ook wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-5-2007 00:36
Ook niet leden (of niet ingelogde leden) moeten de moderatoren kunnen bereiken. Was dus een duidelijk gemaakte afweging.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Starting WStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2007
Laatste: 24-12-2007
Berichten: 7
25-5-2007 08:14
Spambot wordt tegenwoordig ontwikkeld door groepje "hobbyisten" uit allle landen van de wereld, ze zullen maar net wat in de Westerse kant van de wereld zitten en hupla dan hebben ze gelijk al hele moderne software om die spambot te ontwikkelen. Wij gingen met ICT ook een ontwikkelen, spambot kijkt je ip, en controleeerd alle e-mail adressen op dat ip ( teminste de spambot die wij maakte ), hij vindt dus echt alles. Met een beetje mazzel komt er niks op je bureaublad te staan, er zijn namelijkspambots die via je mail gaan, alleen als jij je inbox opent komen die op je bureaublad te staan, dan zie je dus geen fuck meer.

Veel succes nog,

Met vriendelijke groeten,
Wiard Gijtenbeek
Op een oude fiets moet je het leren, maar niet met 2 lekke banden. =)
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
25-5-2007 13:05
Zal wel aan mij liggen sneaky :V maar ik snap weinig van je verhaal laugh :D
Hoe meer kennis hoe meer twijfel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)