Forum > Newbie Forum

Kleine geluidsset (scouting)

(51 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
4-5-2007 08:07
Een versterker koop je nooit te zwaar.
Je kan hem altijd zachter zetten, nooit harder.

Ik zou voor een wat zwaardre verterker gaan,
beter iets over dan net aan genoeg.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tijmen-bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2007
Laatste: 19-5-2008
Berichten: 23
6-5-2007 15:05
Tom, is mijn post bij 2e hands toevallig verwijderd?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-5-2007 16:56
Mocht je een topic hebben geopend in Tweedehands, dan kan deze verwijderd zijn omdat je profiel niet volledig is ingevuld (zie advertentieregels).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2007 10:20
of er is gevraagd om een foto sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tijmen-bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2007
Laatste: 19-5-2008
Berichten: 23
7-5-2007 10:24
Nee laugh :D
Maar ik had inderdaad niet volledig mijn naam ingevuld staan.
Inmiddels wel, toch wacht ik weer even met het openen van een nieuw toppic.
Ik spaar toch liever iets door tot het eind v/d maand.
Tijmen-bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2007
Laatste: 19-5-2008
Berichten: 23
7-5-2007 15:56
Beste forum leden.

Ik liep net ergens tegen 4 DAP AX-15 speakers aan.
Als ik de verhalen lees is dit nog een betere reeks als de K serie?
En bijvoorbeeld Wharfedale EVP?

Zijn deze speakers goed door te lussen op bijvoorbeeld een Palladium 1600?
Of is het toch aan te raden een crossover bij te nemen?

Mvg, Tijmen.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
7-5-2007 16:12
Persoonlijk plaats ik inderdaad de AX serie boven de K-serie van DAP. Ik vind ze gewoon net wat beter klinken, al is het hoog wat braaf. Het laag is wat meer aanwezig, wat ze full range wat meer bruikbaar maakt. Al met al heeft een AX-15 mijn voorkeur boven de K115.

De EVP-S serie van Wharfedale heb ik een tijdje gehad, maar dat vond ik persoonlijk de minste van de drie. Relatief weinig laag voor een 15" kast, hoog was niet echt helder. Al met al geen kast om over naar huis te schrijven.

De EVP-X serie van Wharfedale ken ik niet, dus ik durf niet te zeggen hoe die presteert.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
8-5-2007 14:28

Philip_Janssen schreef:

Al met al heeft een AX-15 mijn voorkeur boven de K115.
Nadeel van de AX-15 is dat deze ietwat dof klinkt. Is niet erg als je de hoge tonen wat ophaalt, echter dan grijpt de PTC beveiliging in. Bij het filter heb ik de hoge tonen demping van 10 dB naar 6 dB terug gebracht en dan is de AX-15 ook voor het live werk meer geschikt. Componenten van de AX-15 zijn van zeer goede kwaliteit, met name de high driver, maar het filter is me wat te simpel.

TCMC
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
8-5-2007 19:10
Hij is inderdaad wat bescheiden op het hoog. Maar daar moet ik eerlijk bij toegeven dat ik het persoonlijk prettig vind als een luidspreker wat bescheiden is op het hoog. Zo heb ik namelijk een bloedhekel aan de meeste JBL installaties (schelle troep, vind ik). Dus wat dat betreft is het een beetje smaak. En als het op smaak aankomt, dat is voor iedereen anders.

Componenten van de AX-serie zijn prima, dus wat dat betreft geen miskoop. Of je van het geluid houdt? Daarvoor zul je moeten luisteren.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Tijmen-bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2007
Laatste: 19-5-2008
Berichten: 23
8-5-2007 19:30

Philip_Janssen schreef:

Hij is inderdaad wat bescheiden op het hoog. Maar daar moet ik eerlijk bij toegeven dat ik het persoonlijk prettig vind als een luidspreker wat bescheiden is op het hoog. Zo heb ik namelijk een bloedhekel aan de meeste JBL installaties (schelle troep, vind ik). Dus wat dat betreft is het een beetje smaak. En als het op smaak aankomt, dat is voor iedereen anders.

Componenten van de AX-serie zijn prima, dus wat dat betreft geen miskoop. Of je van het geluid houdt? Daarvoor zul je moeten luisteren.
Proef luisteren is het al te laat voor wink ;) Ze zijn al onderweg met TNT, 4 stuks (165 p/s nieuw) super deal dacht ik zo. Zelf heb ik trouwens ook JBL thuis staan, maar dat is catagorie hifi. JBL klinkt inderdaad altijd wat schel, maar dat valt altijd prima te verhelpen. Op mijn NAD klinkt ie vrij neutraal.

Nu heb ik dus het volgende al binnen:
Behringer DX626 mixer
4x DAP AX-15

Hierbij moet natuurlijk nog een versterker komen en de nodige aansluitkabels. De speakers hebben een In en Out speakon aanluiting, kan ik ze hiermee goed doorlussen om vervolgens op 1 versterker te laten draaien (4ohm)? Of kan ik dit beter/veiliger op een andere manier doen.

Aan de versterker dacht ik ook gewoon aan een DAP palladium 1600 of 2000. Gezien het budget en de goede reviews/verhalen. Is het dan ook meteen noodzaak om een equalizer te gebruiken of kan ik eerst uit de voeten met mijn mixer 3band eq? Er wordt niet live gespeeld ofzo dus tis meer zoals de set zal gaan klinken. En hoeft niet tot in de puntjes afgesteld te worden.

De speakers zullen trouwens worden geplaatst in een frame die aan het schip gelast is. Ik neem aan dat dit geen problemen vormt? Ik zorg er wel voor dat ze vast liggen en bescherming tussen het frame en speaker krijgen.

Groetjes Tijmen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)