Spuiten met compressor
(20 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 2-4-2005 21:55 |
3 x bewerkt. Laatst door Webbie op 3-4-2005 08:44 Hallo Rob,nijhuisr schreef: ik kan dit kopen voor 80 euro per 5 liter, lijkt mij niet zo duur.Autocoat BT 300 clear Let er ook op dat je "verharder" en "verdunning" erbij moet nemen (die bij hoort, dus géén thinner ofzo), en héél belangrijk de maatlat gebruiken (voor de juiste mengverhouding). Je weet toch wel dat "clear" blanke lak (ook wel "kleurloos" genoemd) doorschijnend is, en dus géén vullende en dekkende kracht heeft. Deze kan je dus alléén maar gebruiken over "gekleurde" basislak en blank metaal eventueel aangekleurd met een beetje kleur. Om voor een mooie gloed te zorgen. Je mag me gerust ook even bellen (mail me dan even voor mijn telefoonnummer), legt wat handiger uit. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 2-4-2005 22:19 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 3-4-2005 08:46 Hallo Rob,Nog een waarschuwing...!!!! Veel mensen gebruiken van die mondkapjes (voor schuurstof) van de Gamma als spuitmasker. Deze mondkapjes helpen alléén tegen stofdeeltjes, dus niet tegen spuitnevel en oplosmiddelen. Je moet een echt spuitmasker dragen, zijn wel een stuk duurder. Je hebt ze als wegwerpkapjes, die je een paar keer kan gebruiken (3M heeft ze, met het groene tuitje voorop en bijbehorende container (om het masker in te bewaren)). Je hebt ze ook als pro-masker (lijkt nog het meest op een gasmasker uit WO II), met vullingen die je om de bepaalde tijd moet vernieuwen. Greetz Webbie... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 3-4-2005 01:02 |
Die laatste heb ik ook. Zwaar en maakt bijgeluiden (beetje "Darth Vader") maar werkt wel als een trein. Wel regelmatig het actieve koolfilter vervangen (en het stoffilter natuurlijk). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 3-4-2005 09:00 |
Hallo, Dré schreef: Die laatste heb ik ook. Zwaar en maakt bijgeluiden (beetje "Darth Vader") maar werkt wel als een trein. Wel regelmatig het actieve koolfilter vervangen (en het stoffilter natuurlijk).Er is trouwens nog een derde variant, het "verse lucht" masker. In dit masker zit géén filter, je krijgt gefilterde en luchtdruk "gereduceerde" lucht aangevoerd van de compressor. Het "verse lucht" masker bestaat uit een mond/neuskapje met een slangetje er aan, die weer naar je speciale filterunit loopt (die met een riem om je middel zit). Vanuit de filterunit gaat er nog een slang naar je verfspuit en een slang naar de compressor. I.p.v. het bovenstaand mond/neuskapje zie je ook weleens een plexiglas gezichtsscherm (vergelijk het met een soort laskap, maar dan compleet doorzichtig). In het scherm zitten buisjes met gaatjes waar de gefilterde lucht weer uit komt, zodat rond je gezicht een overdruk word gecreëerd. Dit zorgt er dus voor dat de schadelijke oplosmiddelen niet je mond of neus kunnen bereiken. Greetz Webbie... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 4-4-2005 00:19 |
Ik zie het al helemaal voor me... Rob in pak, met maskers, mondkappen, spuitcabine, kachel, thermostaten, ha ha | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
ReinoutStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-5-2007 Laatste: 2-5-2007 Berichten: 1 | 2-5-2007 15:53 |
Ik had nog een vraagje, moet je altijd met thinner verdunnen? ik heb van flexa een potje hoogglans verf gekocht en heb het dus verdunt met terpetine, maar nu heb ik dus zo sinasappelhuidje op de gespoten kap:S Dus toen heb ik eens dit topic en nog veel meer topic's trouwens, doorgelezen en toen las ik dat er veel gemengd word met thinner. moet ik invervolg gewoon mengen met thinner?? edit: kzie dat dit al wel een heeele oude topic is! dus als ik een nieuwe moet aanmaken hoor ik het wel | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 3-5-2007 22:02 |
thinner, het woord zegt het al. is een verdunner. terpetine is niet geschikt voor dit soort dingen. | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... | |
DeWitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 15-10-2018 Berichten: 648 | 5-5-2007 22:24 |
Wellicht dan een stomme vraag, maar dan zou wasbenzine toch ook kunnen volstaan? Verdunt ook, en verdampt ook verdomde snel... | |
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein | |
VanniekerkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-6-2005 Laatste: 10-3-2016 Berichten: 210 | 7-5-2007 16:07 |
volgens mij is wasbenzine een klein beetje vettig en dat wil je natuurlijk niet bij je verf... Maar goed, thinner kost nou eenmaal niet zo heel veel (zeker niet meer dan wasbenzine) dus arm zul je er niet van worden, en als de prof's ook thinner gebruiken zou ik het ook maar doen! | |
Het begint nu toch echt ergens op te lijken! | |
Dj beatStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-11-2003 Laatste: 26-2-2011 Berichten: 287 | 7-5-2007 23:38 |
Ik zit met een serieuze offtopic vraag] Ik wil men laptop ook herspuiten. Deze begint gebuikersporen te tonen. Hoe kan ik deze het beste opspuiten. Rekening houdend dat de lak er snel afwil vooral op de plaats waar je hand licht en dergelijk. Dus goede stootvaste lak. Bedankt dat ik het hier al mag zetten ookal weet ik dat dit niet hier hoort. Hopelijk kan iemand mij een goed antwoord geven. Mvg | |