Forum > Geluid

Geluidsset disco

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
14-3-2007 11:16

renevanh schreef:

jelmer schreef:

nog nooit zo'n speaker gehoord maar ze zien er schitternd uit shocked 8O
Vind je?
Kan aan mij liggen (zal ook wel razz :p), maar een zwarte, onopvallende kast vind ik toch mooier.

René
Dat geloof ik niet! wink ;)

Alleen omdat dat momenteel de gevestigde stijl is voor pro-audio speakers. Maar wees eens eerlijk, ben je ook niet blij dat we in de huiskamer nu eindelijk af zijn van die saaie zwarte dozen die we televisie noemen, en tegenwoordig een stijlvol apparaat mogen neerzetten ?

De Air motion is wel de meest opzichtige speaker kan ik me voorstellen, die ik ook echt niet overal zal passen. Toch zal hij binnen bepaalde clubs zeker niet misstaan.

Onopvallende speakers zijn vaak makkelijker te integreren, maar nu iedereen probeert op te vallen met een interieur, waarom zouden ze speakers daarbuiten houden ?
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-3-2007 11:26
We hebben een tekening van de ruimte (in WYSIWYG), we hebben een geluidskaart gemaakt met daarin verschillende zones (we hebben die zones berekend met een zelfgeschreven programmaatje waarme je een afstand vanaf een bepaald punt kan opgeven), we hebben eerst gekeken naar een opstelling en daarna zijn we pas gaan kijken naar een eventuele set. Ik denk dat ik fout begrepen wordt. Ik vroeg alleen wat voor set jullie mij zouden aanraden en om te kijken of dat overeen kwam met onze ideeën, in ieder geval allemaal al heel erg bedankt voor het meedenken.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-3-2007 21:38

Maarten-square schreef:

Ik denk dat ik fout begrepen wordt.
Nee, je word niet verkeerd begrepen.
Maar jij vermeld dat het rendement niet belangrijk is. (alleen de vermelding van het wattage.)
En behalve de plaatsing is juist het rendement of de soort kast ook belangrijk. (wattage komt op de tweede plaats, en is dus eigenlijk minder belangrijk)

Daarnaast zal de spreiding van de kasten ook nog een rol spelen, maar ik neem aan dat dat in het "plan" verwerkt word.

Lees nog een keer eens alle reacties goed door.

Martin.
kvm entertainment
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
15-3-2007 08:51

KVM schreef:

Maarten-square schreef:

Ik denk dat ik fout begrepen wordt.
Nee, je word niet verkeerd begrepen.
Maar jij vermeld dat het rendement niet belangrijk is. (alleen de vermelding van het wattage.)
En behalve de plaatsing is juist het rendement of de soort kast ook belangrijk. (wattage komt op de tweede plaats, en is dus eigenlijk minder belangrijk)

Daarnaast zal de spreiding van de kasten ook nog een rol spelen, maar ik neem aan dat dat in het "plan" verwerkt word.

Lees nog een keer eens alle reacties goed door.

Martin.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Maarten bedoelt dat ze een bepaald rendement per vierkante meter willen bereiken. Normaal gesproken kun je namelijk geluidsdruk in dB uitdrukken, maar dat kan ook in watts. Op deze manier bepaal je dus eerst hoeveel dB of watt aan geluid je wil hebben per vierkante meter (en ook waar in de disco je dat wil). Daarna kun je dan dus gaan berekenen wat het rendement en vermogen van je boxen moet zijn om aan dat rendement per vierkante meter te komen.
Cyberlights in the house :D
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
15-3-2007 09:46

KVM schreef:

Maarten-square schreef:

Ik denk dat ik fout begrepen wordt.
Nee, je word niet verkeerd begrepen.
Maar jij vermeld dat het rendement niet belangrijk is. (alleen de vermelding van het wattage.)
En behalve de plaatsing is juist het rendement of de soort kast ook belangrijk. (wattage komt op de tweede plaats, en is dus eigenlijk minder belangrijk)

Daarnaast zal de spreiding van de kasten ook nog een rol spelen, maar ik neem aan dat dat in het "plan" verwerkt word.

Lees nog een keer eens alle reacties goed door.

Martin.
Ik zeg niet dat het rendement niet belangrijk is. Ik zeg alleen dat we een rendement krijgen door een practicum. En dat we met dat rendement gaan rekenen. Het is de bedoeling dat we op een bepaalde afstand een geluidslimiet instellen. Bijvoorbeeld op 10 meter van de booth 100dB. Als je dus het uitgaand vermogen neemt (ingaand vermogen * rendement) kan je daarme gaan rekenen. Je kan, uitgaande van het uigaan vermogen, op verschillende afstanden gaan kijken wat voor geluidsniveau je krijgt. En dát is wat we hebben gedaan. En vergeet niet dat het hier niet om een licht/geluid-opleiding gaat. Het gaat hier meer om het berekenen. Hierbij wordt uitgegaan van een soort standaard-model. Als je de opdracht iets verder uit wou werken (wat wij dus hebben gedaan) kan je gaan kijken naar verschillende sets en hun rendement. Ook moet je kijken welke plaatsing je zou willen gebruiken om een goede spreiding van geluid over de disco te krijgen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
MartinzAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2007
Laatste: 4-5-2007
Berichten: 8
29-3-2007 20:27
de mach ballister niet iets ?
zet 10 van deze (horn loaded) subs neer samen met een paar (5) M30 t top speakers
en een paar goede versterkers (crest, labgruppen, crown)
en je krijgt een dijk van een geluid

www.mach.dk
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-3-2007 10:21
Wordt Mach nog gemaakt dan? Importeur in Nederland is er onlangs mee gestopt volgens mij.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
30-3-2007 18:05

Dré schreef:

Wordt Mach nog gemaakt dan? Importeur in Nederland is er onlangs mee gestopt volgens mij.
Klopt.

Ik hoorde laatst iemand tussendoor opmerken dat het "er al een jaar niet meer was", als ik er aan denk kan ik wel eens navragen of dat alleen voor Nederland geldt of dat het hele merk om zeep is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)