Forum > Geluid

DAP concert series

(57 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
27-2-2007 22:08
Heeft iemand ervaring met de DAP cocert series of deze al live gehoord.Heb een demo gehoord en die beviel wel maar in een toonzaal is alles perfect wat live bijna nooit het geval is.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
27-2-2007 23:49
Ik raad je aan om als je een dergelijke inverstering kan doen, dit niet te steken in een nieuwe Dap set.

Voor hetzelfde ( of paar 100,- meer ) heb je nieuw, dan wel 2e hands, een betere set van een kleiner formaat. Met dezelfde prestaties. En als je er ooit zat van bent, een véél grotere restwaarde van de set.
( Kan je op een briefje geven dat die concert serie over 5jr nog geen 10% van het aankoop bedrag meer waard is )

Praktijkvoorbeeldje:
Ik heb op dit moment 2 15" subjes, met 10"/1" topjes. ( respectiefelijke SoundProjects SP-15/X-act ) Met deze simpele top-sub combi doe ik met gemak 200 man. ( nieuwwaarde iets meer als 7500,- speelklaar )

Waar een ander een dubbele hoeveelheid aan behringer, Dap, enz neer zou zetten..

[edit]
Na post overgelezen te hebben is mijn voorbeeld wel héél erg appels met peren vergelijken, en mag je hem dan ook wel zo snel mogelijk vergetenwink ;) Maar je snapt m'n punt denk ik wel
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-2-2007 00:26

gotmore schreef:

Na post overgelezen te hebben is mijn voorbeeld wel héél erg appels met peren vergelijken,
Nou, nogal.
Ik had het verhaal gelezen, en dacht wat een onzin. Het genoemde voorbeeld is alles behalve een paar honderd meer. (een paar duizend komt eerder)
Maargoed dat je de edit toegevoegd hebt.

Ik heb onlangs de concert serie gehoort en was toch behoorlijk onder de indruk. En dan kijk ik naar het totaal plaatje. (wat de set kost, hoe het klinkt en hoe het eruit ziet...etc.)

Aan de OP: kijk ook even in andere vrij recente topics.
Daar is meer over de DAP line te vinden. (zie o.a. newbie forum)

Martin.
kvm entertainment
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1370
28-2-2007 01:12

gotmore schreef:

Praktijkvoorbeeldje:
Ik heb op dit moment 2 15" subjes, met 10"/1" topjes. ( respectiefelijke SoundProjects SP-15/X-act ) Met deze simpele top-sub combi doe ik met gemak 200 man. ( nieuwwaarde iets meer als 7500,- speelklaar )

Waar een ander een dubbele hoeveelheid aan behringer, Dap, enz neer zou zetten..
200 man.. laugh :D

Ik moet zeggen dat de constructies er toch veelbelovend uit zien ( als we dezelfde actieve hornloaded serie voor ogen hebben). Subs lijken wel wat op de 1850 hoorn van Speakerplans (oftewel: een versie van een frontloaded 18" folded horn). Zijn behoorlijk leuke ontwerpen. Maar kan er niet meer over zeggen, want heb ze niet gehoord.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
28-2-2007 04:33
By the way, heeft de SP15 de zelfde type Beyma 15 inch speakers als de SP4 Bass bin (3x 15 inch)?
Deze is 4 Ohm maar hoeveel watt sneaky :V zijn deze?

Gewoon ff een vraag, was off-topic... mag wel antwoorden in een e-mail hoor ,als de Mod's dit niet vinden passen, daarvoor m'n oprechte excusesashamed :$
..Je Ducktape brood voeren...
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
28-2-2007 11:09

pascal schreef:

By the way, heeft de SP15 de zelfde type Beyma 15 inch speakers als de SP4 Bass bin (3x 15 inch)?
Deze is 4 Ohm maar hoeveel watt sneaky :V zijn deze?

Gewoon ff een vraag, was off-topic... mag wel antwoorden in een e-mail hoor ,als de Mod's dit niet vinden passen, daarvoor m'n oprechte excusesashamed :$
Ik ben érg beniewt hoe jij aan de informatie komt dat er Beyma in zou hangen wink ;) Ik weet dan wel weer dan SoundProjects al hun speakers custom laat maken. Maar de fabrikant hiervan zou nog wel eens wisselen( o.a. Beyma, RCF, etc ). Ze willen erg iig niet teveel informatie over geven.. ( aan mij) En wat de wattage is, al sla je me dood. Maakte dat uit dan?

Ontopic:
Grofe gok wat een top/sub combi van de Concert series kost, zon 5000,-. Bedenk je eens wat zon set na 5jaar intensief gebruik nog zal opleveren? Ik vind dat je dan met 1000,- blij mag zijn.

Ok, je hebt een hoorngeladen set, goed voor 300/400 man. Na 5jr is hij gewoon niks meer waard. 5jaar lang sleep je met speakerkasten die zwaarder zijn dan je schoonmoeder. En kun je je afvragen wat je bedrijfszekerheid is als hij uit de garantie is. En al helemaal om er spareparts voor te krijgen. ( om het al maar niet over de kosten ervan te hebben )

En natuurlijk rest de vraag, waar is mijn 4000,- euro gebleven na die 5jaar.

Terwijl je voor eenzelfde prijs 2e hands:
Een fatsoenlijke, hoorngeladen, set kon hebben met redelijke tot goeie versterkers. Allemaal van een gerenomeerd merk. Waar je over 10jaar nog wel spareparts voor kan krijgen, grotere bedrijfszekerheid enz.

En het leukste, als je diezelfde PA daarna weer van de hand doet, kun je er zo weer 4000/5000 voor krijgen.

Zoals je laatst op het j&h forum zo mooi wisten te verwoorden:

Enigsinds kapitaal vernieteging om voor 5000,- een Dap set aan te schaffenwink ;)

Hopelijk heb ik mijn punt zo wat beter kunnen geven..
Soms..
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
28-2-2007 14:25
Ik moet zeggen over de concert series basjes ben ik heel erg te spreken. Knallen echt wel heel goed door voor dat geld. En worden hier in limburg ook redelijk veel gebruikt. Maar dan niet in combinatie met de Concert series toppen maar met Lem Poseidon dubbel 12. En dat klinkt echt strak heb op de zaterdag voor carnaval gelachen omdat iemand met 2 concert series basjes aan kwam zetten in een zaal waar een man of 300/350 waren. Maar ik zal je zeggen dat dit toch nog vreselijk goed klonk.En achter in de zaal ook nog goed geluid en voelbare bas. Ik vind het al met al voor het geld zeer leuke kasten. Aleen de toppen heb ik nog nooit gehoord. Maar volgens andere eigenaars van Concert series bassen mis ik daar niks aan dus dat zal ik dan maar geloven want anders hadden ze waarschijnlijk geen Lem toppen gekocht.En dit zijn ook zeker geen amateur bedrijfjes maar mensen die er hun brood mee verdienen, dus als het rotzooi was hadden ze het in eerste instantie al wel niet gekocht.

En ik weet ook wel vrij zeker dat deze set zijn prijs redelijk zal vasthouden mits je hem een beetje netjes behandeld. Want tis gewoon een slappe vergelijking sound projects met dap. Die sound projects kosten meer in aanschaf en als je die helemaal afragd krijg je er ook niet meer veel voor dus eigenlijk komt het gewoon op hetzelfde neer. Daar komt ook nog eens bij dat het geen drol kost als er wat kapot gaat aan je dap's. En met je sound projects kun je mooi gaan rennen om onderdelen te krijgen en het zal ook niet bepaald goedkoop zijn.

En bovendien je koopt een set omdat hij goed klinkt, niet voor de restwaarde die hij nog zal hebben over 5 jaar. En waarschijnlijk verhuur je die dap set veel makkelijker omdat je hem goedkoper kunt aanbieden. En zul je dus meer klussen hebben dan met een redelijk dure set. En heb je hem dus ook veel sneller terug verdient. En zo verdien je er uiteindelijk dus waarschijnlijk nog steeds makkelijker mee.

Dan nog over die speakers in Sound Projects ik laatst gesproken met iemand die meerdere SP4 Sets's in bezit heeft. En die zij inderdaad ook dat er Beyma inzit.

Edit: Heb het overigens over de volgende concert series bassen: DAP SPS-1B

2e Edit: En de volgende toppen: POSEIDON 212 Had me even vergist met dubbel 12 blijkt een enkel 12 te zijn.
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
28-2-2007 15:58
Momenteel heb ik van gepowerde systemen een Master Blaster Grand tour en Axys Source set in gebruik.Als ik bekijk wat deze indertijd gekost hebben en nu nog waard zijn op de tweedehandsmarkt dan begin ik te janken.Het gaat er niet om wat deze over 5 jaar waard is,maar wat hij nu kan opbrengen,en de tijd dat het hard moest gaan is defenitief voorbij,overal geluidsbegrenzers of anders zaal dicht en gedaan met fuiven.Indien jullie alemaal wat minder hard moesten spelen zal je misschien over 5 jaar nog werk hebben anders zal overal een vaste instalatie staan met begrenzer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-2-2007 22:04

gotmore schreef:

En natuurlijk rest de vraag, waar is mijn 4000,- euro gebleven na die 5jaar.
Ik mag aannemen dat je die toch ruimschoots hebt terug verdiend in 5 Jaar.
Terwijl je voor eenzelfde prijs 2e hands:
Een fatsoenlijke, hoorngeladen, set kon hebben met redelijke tot goeie versterkers. Allemaal van een gerenomeerd merk. Waar je over 10jaar nog wel spareparts voor kan krijgen, grotere bedrijfszekerheid enz.
Ten eerste koop je al een set die al x jaar meegaat (stel 5 jaar) gebruik de set zelf 5 jaar. Dan is de set dus 10 Jaar oud en net zoveel waard als de Dap set.
Fatsoenlijk hoorngeladen weegt dus minder dan een schoonmoeder?
En het leukste, als je diezelfde PA daarna weer van de hand doet, kun je er zo weer 4000/5000 voor krijgen.
Dream on, een set die je als occasion koopt voor 5000 euro, brengt 5 jaar later never nooit niet hetzelfde bedrag op.

Nu brengen we het anders, koop een nieuwe set (die in jou ogen stukken beter is dan DAP) kosten: 8000 euro.
Ook hier mag je je handen dichtknijpen als je er na 5Jaar 4000 euro voor ontvangt. Vraag je je dan ook af waar die 4000 euro is gebleven?

Martin.
kvm entertainment
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
1-3-2007 08:40

KVM schreef:

gotmore schreef:

En natuurlijk rest de vraag, waar is mijn 4000,- euro gebleven na die 5jaar.
Ik mag aannemen dat je die toch ruimschoots hebt terug verdiend in 5 Jaar.
Terwijl je voor eenzelfde prijs 2e hands:
Een fatsoenlijke, hoorngeladen, set kon hebben met redelijke tot goeie versterkers. Allemaal van een gerenomeerd merk. Waar je over 10jaar nog wel spareparts voor kan krijgen, grotere bedrijfszekerheid enz.
Ten eerste koop je al een set die al x jaar meegaat (stel 5 jaar) gebruik de set zelf 5 jaar. Dan is de set dus 10 Jaar oud en net zoveel waard als de Dap set.
Fatsoenlijk hoorngeladen weegt dus minder dan een schoonmoeder?
En het leukste, als je diezelfde PA daarna weer van de hand doet, kun je er zo weer 4000/5000 voor krijgen.
Dream on, een set die je als occasion koopt voor 5000 euro, brengt 5 jaar later never nooit niet hetzelfde bedrag op.

Nu brengen we het anders, koop een nieuwe set (die in jou ogen stukken beter is dan DAP) kosten: 8000 euro.
Ook hier mag je je handen dichtknijpen als je er na 5Jaar 4000 euro voor ontvangt. Vraag je je dan ook af waar die 4000 euro is gebleven?

Martin.
Ik geef je volkomen gelijk,een gepowerd systeem van een gerenomeerd merk koop je nieuw ook niet voor 8000€.Komt daar nog bij dat 99% het verschil zelfs niet hoort.Enkele jaren geleden lachte men je weg als je over Beyma speakers begon en wat denk je dat er in mijn Axys U88 en Source zit?18 GT200 van Beyma en in Master Blaster GT? Beyma 18G400.En over gewicht gesproken,al eens een EAW topkast opgetild?hier zitten dan nog geen versterkers in of een SP4 Sound Projects?Ik ken weinik kasten die niets wegen en toch degelijk klinken.
Met groeten en ik wacht nog steeds op reacties van mensen die met de concert serie gewerkt hebben.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)