Derby's
(47 reacties. Pagina 4 van 5)Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1855 | 30-6-2003 18:04 |
Kijk, daar heb ik wat aan ! (Peter, Dré) Het effect in de Tripple is dus minder mooi geworden ... (door de bezuiniging om het effect goedkoper te maken ?) en een double derby heb ik weleens gezien, idd best groot maar als het effect mooier is, dan maakt het toch niet zoveel uit ... | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 30-6-2003 18:12 |
Je moet ook kijken naar wat voor soort effect je set het beste aanvult. In jou geval zou ik kiezen voor een tweede mushroom. Waarom? Symetrie. Het ziet er altijd een stuk netter uit als je show symetries is. Wat je ook kunt doen is nu een goboflowerachtig geval kopen en later een tweede erbij en dan je mushroom als centereffect. Het is niet altijd even slim om een effect te kopen omdat je het mooi vind. Het moet ook bij de rest van je licht passen. Pas ook op dat het niet de scans overtreft qua lichtopbrengst, want anders valt dat effect ook weer weg (en dat zien mensen toch liever dan een derby ) | |
Volgende keer Peter! | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1855 | 30-6-2003 18:22 |
peter heeft gelijk, ik heb nu 8 par 56 long, hier wordt binnenkort een extra T4 voor gekocht en dan kan ik aan elke kant een balk hangen, netjes symmetrisch, aan elke kant een scan, in het midden een strobo dus op de truss en daaronder een Mushroom, en aan beide kanten een Goboflower ... Ziet er netjes uit, alleen zal ik dan een extra meter truss en wind-ups moeten kopen | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 1370 | 30-6-2003 18:49 |
Even een klein puntje.. Ik weet niet of elke Derby het probleem heeft wat ik mee gehad heb. Na ongeveer 2 jaar gebruik vielen elke keer de lampjes uit de fittingen. En vaak had dat als gevolg een kapot lampje. Was misschien een erg vroege Derby (Hoe lang bestaan ze al??? ), maar die lampjes zijn niet goedkoop als je er elke 2 weken nieuwe voor moet kopen. En het is vervelend om het ding elke keer open te halen.. Is dit tegenwoordig beter, Dre?? | |
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-1-2003 Laatste: 5-10-2024 Berichten: 184 | 30-6-2003 19:39 |
Dat probleem had ik met mijn derby ook.(lampjes er uit vallen) Maar dat kwam omdat ik weer eens op iets verkeerds had bezuinigd. Ik had nl, IPV, osram 300 watt lampjes OMNILUX 300 watt lapjes gekocht. En deze vielen na een kwatier proefdraaien ook spontaan uit mijn fittingen. Vervolgens heb ik snel bij dre 3 osram's gekocht (volgende dag al binne ) En deze blijven wel GOED zitten dus volgens mij lag het (bij mij) gewoon aan de lampjes) Overigens heb ik ook 2 moon flowers, waarvan ik in de ene een Osram 300 watt heb zitten en in de ander toen ook even een Omnilux 300 Watt. Nu was de lichtopbrengt meteen verschillend de Osram is gewoon feller terwijl ik die al een poosje gebruikte. Maar na een goed half uur test draaien FIKTE die Omnilus nog eens af ook. Dus voor mij ff geen goedkope lampies meer | |
Lampie erbij?? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 30-6-2003 19:44 |
Reemski schreef: Even een klein puntje..Ik weet niet of elke Derby het probleem heeft wat ik mee gehad heb. Na ongeveer 2 jaar gebruik vielen elke keer de lampjes uit de fittingen. En vaak had dat als gevolg een kapot lampje. Was misschien een erg vroege Derby (Hoe lang bestaan ze al??? ), maar die lampjes zijn niet goedkoop als je er elke 2 weken nieuwe voor moet kopen. En het is vervelend om het ding elke keer open te halen.. Is dit tegenwoordig beter, Dre?? American DJ heeft een KORTE tijd de vertigo/mushroom geleverd met lampklemmen (en glazen lenzen ook nog). Helaas is ook daar de bezuiniging toegeslagen. Het zo zo maar kunnen dat de dikte van de pennetjes van een lamp er invloed op heeft. Ik moet zeggen dat ik altijd de nodige moeite heb om de lampen in de voetjes te drukken (ook bij de LampLite lampjes). Wellicht zijn er lampjes die van een dusdanig slechte kwaliteit zijn dat zelfs de pennetjes niet dik genoeg meer zijn (kan me voorstellen dat dit veel invloed op de "hechting" met de lampvoet heeft) MAAR die heb ik hier niet liggen. Ik heb wel een tijdje gehad dat de mushrooms met lampjes geleverd werden waarvan de fabrikant het NIET nodig vond een puntje aan de pennetjes te maken. Dan moest je de lampjes dus met zoveel kracht in de voet stoppen dat de helft spontaan afbrak (dat schoot dus ook niet op). Ik moet zeggen dat ik de 120V/300W en de 230V/300W LampLite lampjes helemaal zo slecht nog niet vind (zeker niet gezien het prijsverschil met de Osram Superhot versie). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 30-6-2003 19:57 |
Een oorzaak van de er uitvallende lampjes zou kunnen zijn dat jullie ze te lang door laten draaien, en het verenstaal van de lampvoet sneller moe word van de enorme hitte. Wij hebben al vele jaren een triple derby (niks mis met de lichtobrengst trouwens) en er is nog nooit (afkloppe ) een lampje uit gevallen. Tijdens transport zitten ze wel rondom in het schuim in een flightcase. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
VinçonStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2003 Laatste: 6-3-2004 Berichten: 40 | 2-7-2003 16:29 |
Ik heb sinds 2 maanden de 3derby en ben zeer blij er mee, leuk effect, mooi gekleurd, eenvoudig lampen te verwisselen. Draait redelijk goed op de muziek mee. Noh mooier met veel rook | |
DJ Vinçon | |
RoelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2003 Laatste: 5-7-2003 Berichten: 11 | 4-7-2003 14:51 |
Lekker vet apparaat die triple Derby, gewoon leuk effect voor je geld. Weten jullie een effect wat je gelijktijdig kan draaien met deze Derby? Vertigo? Help ...en veras me Verder waarom is iedereen altijd zo gek van PAR lampen. Wat zijn nou die bijzondere effect kenmerken met deze lampen, het licht zelf? of de machine die deze sturen. | |
""Nothing better than to be rich"" | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 4-7-2003 14:53 |
gewoon het basislicht, ik zie ook liever een full colour laser, maar een boeking zonder parren tja......dan heb je geen geconcentreerd licht | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! |