Forum > Geluid

QSC PL-6.0 of Lab-gruppen FP-6400

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 11-11-2024
6-2-2007 17:17
Hoi Pierre,

Mocht je een keer serieus wat eindtrappen willen vergelijken bij jouw in de buurt dan ben ik ook benieuwd, en wil dan best langskomen met een Crest 9001 als vergelijkingsmateriaal... Crest 8002 / Crest 8200 / Labgruppen 2002 kan ik ook meenemen ter vergelijk..
TNTStandaard Lid
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
6-2-2007 17:23
Ik wil hier ook wel aan meedoen, alleen moet er wel ergens een lokatie gevonden worden waar dat kan.

Ik kan eventueel wel een punisher/X-tro set beschikbaar stellen.
brabantse nachten zijn lang
DevotionStandaard Lid
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
6-2-2007 19:47
Opzicht is er geen probleem, heb zelf de punisher / x-tro combinatie hier thuis staan alleen geen fatsoendelijke amps. Ik woon nog bij m'n ouders in een vrijstaand huis in een dorp. Tegenover ons huis ligt een groot grasveld/trapveldje. Ik zou alleen niet weten hoe de buren er tegenover staan, maar opzicht zouden we dat probleem kunnen minimaliseren door de set richting de bos te richten en 't op een zaterdagmiddag te doen ofzo.
TNTStandaard Lid
6-2-2007 19:55
1 x bewerkt. Laatst door TNT op 6-2-2007 22:47
Ik kan misschien wel een zaal regelen hier in Waalwijk, maar dat wordt pas na carnaval.

Het is een zaal van zo'n 300 m2
Ik zal is een keer informeren of het mogelijk is, zaal is van de lokale PA verhuurder hier (De Mads) dus ik denk dat het geen probleem zal zijn.

Hier zullen wel vaker setjes getest worden wink ;)
TNTStandaard Lid
6-2-2007 20:02

devotion schreef:

Opzicht is er geen probleem, heb zelf de punisher / x-tro combinatie hier thuis staan alleen geen fatsoendelijke amps. Ik woon nog bij m'n ouders in een vrijstaand huis in een dorp. Tegenover ons huis ligt een groot grasveld/trapveldje. Ik zou alleen niet weten hoe de buren er tegenover staan, maar opzicht zouden we dat probleem kunnen minimaliseren door de set richting de bos te richten en 't op een zaterdagmiddag te doen ofzo.
Ik ben bang dat dat voor problemen gaat zorgen.
Zo'n luistertest heb je niet in 5 min gedaan, en dit gaat over een serieuze bak lawaai.
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
6-2-2007 20:13
Let op met de PL-6.0 PFC, deze kan op termijn problemen krijgen met de voeding (de PFC in het specifiek). Niet voor niks worden de 6.0 en 9.0 (beiden met PFC) niet meer gemaakt. PL6.0II is dan de optie maar die mist wel weer wat vermogen ten opzichte van de 6.0 PFC en lab. Verder zijn het wereld versterkers, maar dat zijn de labs ook.

Als ik momenteel zou moeten kiezen zou ik voor de lab fP-6400 gaan. Niet dat de QSC's slecht zijn maar bij de 6.0II mis je toch wel wat vermogen, en de PFC versie zou mij geen prettig gevoel geven, wetende dat het bekend is dat ie er zomaar mee kan kappen (heb t 1x meegemaakt, en da's dus midden in een feest "jongens, tis goed geweest *plof*".
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
ContourVIP Lid
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 18-11-2024
6-2-2007 20:21
Misschien ook een suggestie:

MC2 E45 of de nieuwe MC2 E80, ik denk dat de E45 net niet kan tippen aan de PL6.0 maar komt wel zeer dicht in de buurt. Ook nog eens prima te tillen die MC2 amps. Of wellicht een FFA 5000 of FFA 8000..

MVG Contour
TNTStandaard Lid
6-2-2007 21:07

CyberDance schreef:

Let op met de PL-6.0 PFC, deze kan op termijn problemen krijgen met de voeding (de PFC in het specifiek). Niet voor niks worden de 6.0 en 9.0 (beiden met PFC) niet meer gemaakt. PL6.0II is dan de optie maar die mist wel weer wat vermogen ten opzichte van de 6.0 PFC en lab. Verder zijn het wereld versterkers, maar dat zijn de labs ook.

Als ik momenteel zou moeten kiezen zou ik voor de lab fP-6400 gaan. Niet dat de QSC's slecht zijn maar bij de 6.0II mis je toch wel wat vermogen, en de PFC versie zou mij geen prettig gevoel geven, wetende dat het bekend is dat ie er zomaar mee kan kappen (heb t 1x meegemaakt, en da's dus midden in een feest "jongens, tis goed geweest *plof*".
Kijk hier kan ik wat mee wink ;)
Ik denk dat ik wel voor de FP-6400 ga, de betrouwbaarheid is me toch het belangrijkstste, en qwa prijs schelen ze elkaar volgens mij niet zo veel.
met een beetje geduld moet het wel voor een 2000,- euro lukken denk ik.
is kijken of ik 2 van m'n AB international bakken kan verpatsen sad :( .

@ Contour:
lijken me wel mooie amps alleen zijn die 2e hands nog niet te krijgen, en nieuw wordt me te duur.
DevotionStandaard Lid
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
6-2-2007 23:10

TNT schreef:

devotion schreef:

Ik ben bang dat dat voor problemen gaat zorgen.
Zo'n luistertest heb je niet in 5 min gedaan, en dit gaat over een serieuze bak lawaai.
Nee idd hier zijn we wel wat langer mee bezig. Maar de buurt weet wie ik ben en mijn setje heeft vaker buiten gestaan, alleen nog nooit op vol vermogen. Wel vaker de hele middag en zelfs een aantal keren de hele avond tot laat in de nacht, maar meestal was het grootste gedeelte van de buurt hier laugh :D

Maar een zaal is altijd beter, indien het mogelijk is hoor ik het graag. Wil er wel een reisje voor maken mits er een paar deftige amps ter beschikking zullen zijn.

btw, waar zijn jou x-tro's mee uitgevoerd? 18sounds? Ik heb namelijk de eminence kappa15 erin, dit is toen der tijds gedaan vanwege budgetaire redenen (is dat een woord??)
TNTStandaard Lid
6-2-2007 23:17
Zodra ik de tijd heb ga ik effe informeren voor die zaal.
Mijn X-tro's zijn uitgevoerd met de 18 sounds's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)