Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 16 van 31)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
1-11-2006 16:08
Ik dacht ook dat het een softwareprobleem was maar volgens Marky zou dat alleen de sampler en effectenunit kunnen beinvloeden, dus niet de faders ed...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
14-11-2006 20:38
ik zit te overwegen om er ook 1 te halen heb het geld.
maar hoe is het nu afgelopen met de bugs zijn er nog ervaringen?
Waar een wil is, is een weg.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-11-2006 09:59
Ik heb hier geen problemen meer mee gehad. Een heel fijn tafeltje, ik vind 'm fijner werken dan mijn Denon. Met name de effecten / sampler werken makkelijker en sneller. En een extra kanaaltje is ook nooit weg. Bovendien prima service.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
15-11-2006 10:09

mitchel schreef:

ik zit te overwegen om er ook 1 te halen heb het geld.
maar hoe is het nu afgelopen met de bugs zijn er nog ervaringen?
Ik heb 1 unit gehad die een defect had dat door ons bij binnenkomst geconstateerd was (eigen QC). Apparaat is terug gegaan naar importeur (en daar omgeruild dus geen idee wat er verder mee gebeurd is).

Ook had ik één klant met een probleem met de SMX-2. Probleem was dat de sampler er na verloop van tijd geen zin meer had. Mixer is omgeruild voor een ander exemplaar. Klant had daarna weer precies hetzelfde probleem. Mixer is terug gegaan naar de importeur die eigenlijk niets raars kon vinden. Terug bij de klant had de mixer WEER hetzelfde probleem.

Klant kwam toen (helaas pas toen) op het idee eens na te lopen wat er allemaal op de mixer zat aangesloten (zoals een zeer lange kabel naar een andere ruimte, aangesloten op een HiFi set (...), een standaard PC die aangesloten was op een ongeaard stopcontact (...)). Probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan.

Voorzichtige conclusie: De SMX-2 kan dus in de war gebracht worden als je de aansluitingen niet "volgens de regels" doet (en zeker in het geval van een ongeaarde PC druk ik me daarbij HEEL netjes uit (gedachten zijn anders dan deze geschreven woorden...)).

Overigens ben ik een groot voorstander van geaarde mixers. Een aantal mixers is opgebouwd volgens het klasse-2 principe (dubbele isolatie, geen randaarde nodig). Toch zou ik ook bij die mixers willen adviseren het massapunt van de mixer (waar je dus ook de massa van je draaitafels aan monteert) aan de randaarde van het lichtnet te hangen. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat je mixer een rotsvaste referentie heeft en IS (zoals het hoort). Eventuele aardlussen die daarna optreden dien je dan op te LOSSEN (en niet te verstoppen zoals je kunt doen door de mixer zwevend te laten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
15-11-2006 15:39
Sinds de firmware update hoor ik niets dan positieve reacties over SMX-2.

Het door Dré aangehaalde geval laat ik hier buiten beschouwing omdat de gebruiksomstandigheden heel wat ruimte voor interpretaties en discusies open laten.

Ik zal trouwens ook een nieuwe topic openen waarin staat hoe je de SMX-2 (en andere Synq apparaten) kan registreren zodat je steeds op de hoogte blijft ivm updates enz.
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
22-11-2006 03:21
Voorzichtige conclusie: De SMX-2 kan dus in de war gebracht worden als je de aansluitingen niet "volgens de regels" doet (en zeker in het geval van een ongeaarde PC druk ik me daarbij HEEL netjes uit (gedachten zijn anders dan deze geschreven woorden...)).

Overigens ben ik een groot voorstander van geaarde mixers. Een aantal mixers is opgebouwd volgens het klasse-2 principe (dubbele isolatie, geen randaarde nodig). Toch zou ik ook bij die mixers willen adviseren het massapunt van de mixer (waar je dus ook de massa van je draaitafels aan monteert) aan de randaarde van het lichtnet te hangen. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat je mixer een rotsvaste referentie heeft en IS (zoals het hoort). Eventuele aardlussen die daarna optreden dien je dan op te LOSSEN (en niet te verstoppen zoals je kunt doen door de mixer zwevend te laten).
Niet volgens de regels is een groot woord. Ik denk wel dat de SM2 flink wat gevoeliger is voor storingen van buiten af.
Daarnaast was er een probleem gevonden welke een firmware update rechtvaardigde.

Nu ik in mun studio zover alles (wat randaarde heeft) op randaarde heb zitten blijevn de effecten het doen (afkloppen) en heb ik geen uitvallende dsp gehad. Maar, ik merk nog een wel vervelende tik bij activeren van de effecten, met name met de flanger. Ook is deze vrij hard ineens tegenover het lopende geluid... wellicht te fixen met via de software?
(korte fade-in van 0,2 sec + volume tikje zachter op de flanger zou al wonderen doen)

Overigens heb ik niets dan lof over deze mix, je krijgt een zeer complete mixer voor weinig centen, maar op enkele punten kan synq best wat dingen verbeteren, zoals de aarding cq gevoeligheid van de storingen van buitenaf
(rare is dat je eerder een vervelende brom verwacht bij slechte aardig maar dat probleem is er weer niet.)

Om even terug te komen op tegen de regels.. ik verbind alleen maar audiokabels met de mixer ashamed :$ En de lange kabel is maar 5 meter.

De smx2 is de eerste mixer die ik tegenkom die zo gevoelig is voor storingen.
Overigens, niet op het bebied van geluid aanzich, want het mix gedeelte zelf is perfect (geen ruis etc)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
22-11-2006 11:31
Het aan elkaar knopen van Klasse-2 zwevend, Klasse-1 ongeaard aangesloten en Klasse-2 geknoopt aan aarde van CAI kan een hachelijke bezigheid zijn. Doorbrandende ingangstrappen kunnen er probleemloos door optreden (meer dan eens voorbij zien komen).

Het in kaart brengen van wat je allemaal precies aan elkaar knoopt en welke referentie die apparaten allemaal hebben/overerven is absoluut niet verkeerd (en zou eigenlijk altijd gedaan moeten worden).

Bij mixers die zelf kneiterhard aan de randaarde liggen wordt het een stuk overzichtelijker. Als je dan maar wat aan elkaar knoopt krijg je gegarandeerd aardlussen (en dus brom e.d.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
22-11-2006 15:08

AutSider schreef:

Om even terug te komen op tegen de regels.. ik verbind alleen maar audiokabels met de mixer ashamed :$ En de lange kabel is maar 5 meter.

De smx2 is de eerste mixer die ik tegenkom die zo gevoelig is voor storingen.
Overigens, niet op het bebied van geluid aanzich, want het mix gedeelte zelf is perfect (geen ruis etc)
Klopt, jij sluit enkel audiokabels op je SMX-2 aan maar als enkele van die kabels in/uit een PC komen dan kunnen er allerlei vervuilende digitale spikes op die kabels zitten. PC's hebben nu eenmaal de vervelende eigenschap heel wat EMC uit te stralen, vooral via kabels die als antennes werken...
Het kan zijn dat de effect-DSP sommige van die spikes bij jou absoluut niet kan apprecieren en daarom af en toe in de knoop slaat. Een degelijke aarding kan hier al heel wat helpen, ook het gebruik van ferriet filters op je kabels kan wonderen doen. Die dingen staan niet voor niets op de meeste PC-kabels. wink ;) Je kan die dingen in de betere elektronicawinkel vinden.

SMX-2 is getest op EMC en voldoet op alle vlakken ruimschoots aan de normen.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
11-12-2006 16:15
Ik ben bang dat ik nu ook een probleem heb met m'n SMX-2

Het gaat om het volgende:

Op m'n master 1 heb ik een LEM Procon amp aangesloten. Die werkt naar behoren.
Op m'n master 2 zit een Palladium 2000 waar 2 Behringer B1800 x subs aanhangen. Nu komt het voor dat de linkerkant van m'n master 2 veel zwakker uitstuurt dan de rechterkant. Dit is duidelijk te horen aan een zachter en doffer geluid. Ook de leds op de versterker blijven een stuk verder achter op het rechterkanaal. Heb al van alles geprobeerd. Stekkertjes wisselen, versterker wisselen.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik daar aan kan doen?
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
11-12-2006 16:32
Vaagheid......

Net alle tulp stekkers eruit gehaald en weer opnieuw aangesloten.
Nu loopt alles weer alsof er nooit iets is mis geweest.

Houden zo.....

Neem me niet kwalijk.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)