Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 206 van 345)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
1-11-2006 20:57
Ik zou geen echte wielplaat onder mijn subs zetten, maar toch 2 verstevigings plaatjes en netjes zwart spuiten?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
1-11-2006 22:48
Heb ergens in dit topic al verteld hoe mijn toolcase eruit komt te zien. sad :(

Het wordt een case van (alles plus-minus) HxBxL 900x1200x1200

De case gaat uit 4 stukken bestaan, met elk een eigen inhoud en functie.
De 2 zwaarste worden die van de tools en de spareparts, een goede derde,
de UPSU met alle power links. De lichtste is die van de EHBO-kist, gordel/harnas, touw.

Alle 4 de delen zijn met elkaar te linken, tot 1 toolbox.
Afzonderlijk moeten ze ook nog bruikbaar zijn.
(helaas zover zijn mijn tekeningen nog niet.)

(edit)
Heb net een hele scherpe prijs binnen, over een RVS support frame.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DuncanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 21-11-2006
Berichten: 2
20-11-2006 21:06
(Voor wat betreft die toolcase: Of een dikke bodemplaat 15/18mm dan heb je geen wielplaten meer nodig, of gewoon normaal hout met wielplaten eronder. Dat laatste is vooral handig als je een lade-case gaat maken en wat dikkere voor-deksels. Als de case open is steken de wielplaten vooraan uit waardoor ie minder snel voorover valt. Andere optie om het omkieperen te voorkomen is natuurlijk een extra setje wielen op de punten van de deksels/deuren, maar das geheel afhankelijk van de constructie van het kistje.)

Als je bij de goede flightcases naar de wielplankjes kijkt, zul je zien dat het plankje doorloopt tot op het hoekprofiel.
Hierdoor rust de flightcase met zijn complete gewicht op het wielplankje(inclusief de kisten die er bovenop gestapeld staan met vervoeren!)
Zou je geen wielplankje gebruiken of het plankje binnen het hoekprofiel laten vallen,
komt het gewicht van de kist(en de kisten daarbovenop gestapeld) op het hoekprofiel
te rusten.

daarom gebruiken ze wielplankjes... happy :)
geen losse meuk mee!!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
20-11-2006 23:55

Duncan schreef:

Als je bij de goede flightcases naar de wielplankjes kijkt, zul je zien dat het plankje doorloopt tot op het hoekprofiel.
Hierdoor rust de flightcase met zijn complete gewicht op het wielplankje(inclusief de kisten die er bovenop gestapeld staan met vervoeren!)
Zou je geen wielplankje gebruiken of het plankje binnen het hoekprofiel laten vallen,
komt het gewicht van de kist(en de kisten daarbovenop gestapeld) op het hoekprofiel
te rusten.

daarom gebruiken ze wielplankjes... happy :)
Datzelfde bereik je met een dikke bodemplaat. Die laat je tenslotte onder je zijplaten doorlopen en dan heb je dus dezelfde ondersteunende functie dan wielplaten (die dan uiteraard doorlopen onder het hoekprofiel).

Zo dus
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DuncanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 21-11-2006
Berichten: 2
21-11-2006 14:19
Daar heb je gelijk in, als je de gewone standaard hoekprofiel
gebruikt.
Gebruik je insteekhoekprofiel gaat die theorie niet op.

Het gebruik van een wielplank is
altijd aan te raden omdat je de krachten die op de wielen komen
tijdens het nemen van gaten, hobbels en drempels verdeeld over het
gehele raakvlak van de wielplank in plaats van het plaatje en de
bouten van het wiel zelf.
geen losse meuk mee!!
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
21-11-2006 17:28
Hallo allemaal ik heb even een vraag,
Wat wil het geval ik maak gebruik van deze 16he case. waar mijn amps in zitten. (totaal 5 Palladium)
Nu is het dat als we heb aan de handvaten tillen mijn collega hem niet hoog genoeg krijgt opgetild. Omdat de handgrepen eigenlijk te hoog voor hem zitten. Het gewicht is dus geen probleem. Nu was mijn vraag of als ik onder tussen de vlinderslotten nog 2 handvatten zet of de case dot wel houd, vanwegen het feitdat er dan op dat punt van de case niet erg veel houd meer zit.
Optie 1: tussen de vlinder sloten// is dit wel sterk genoeg?
Optie 2: net boven de vlindersloten// is dit al sterker?
Voor de duidelijkheid de "oude" handvaten blijven gewoon zitten er komen er alleen per kant 2 bij.

Graag jullie mening.

[edit] de amps zitten met de "oren" aan de achterzijde van de amp vast aan het rackprofiel achter in de case. de amp "hangt" dus aan vier punten vast. Hierdoor vervormd de case totaal niet ook al pak je hem open op. [/edit]
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
21-11-2006 18:37

Ronny B schreef:

Hallo allemaal ik heb even een vraag,
Wat wil het geval ik maak gebruik van deze 16he case. waar mijn amps in zitten. (totaal 5 Palladium)
Nu is het dat als we heb aan de handvaten tillen mijn collega hem niet hoog genoeg krijgt opgetild. Omdat de handgrepen eigenlijk te hoog voor hem zitten. Het gewicht is dus geen probleem.
Waarom zitten de handvaten te hoog?
Moet je de FC ergens bovenop zetten dan. shut up :X

Voordat je begint te zagen en poppen, is er misschien een makkelijker manier.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
21-11-2006 21:56
De handvaten zitten voor mij niet te hoog. wel voor de collega. hij heeft de kracht niet op het rack tot de hoogte te tillen die hij moet. Hij red het gewicht wel maar niet in de hoogte. En ja soms zal dit rack ook wel eens een podium op moeten omdat het deel uitmaakt van mijn meubel, dit is geen probleem pakken hem dan wel gewoon op aan de wielplaat.

normaal opstapje is ± 40 cm (aanhanger) of 60/70cm (bus)

Ik begin ook niet zomaar te zaggen en poppen wink ;)
vraag het zoizo eerst hier, als de case het waarschijnlijk niet gaat overleven extra handvaten dan gebeurt het niet.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
23-11-2006 00:23
2 x bewerkt. Laatst door Douwe op 23-11-2006 22:57

Ronny B schreef:

De handvaten zitten voor mij niet te hoog. wel voor de collega. hij heeft de kracht niet op het rack tot de hoogte te tillen die hij moet. Hij red het gewicht wel maar niet in de hoogte. En ja soms zal dit rack ook wel eens een podium op moeten omdat het deel uitmaakt van mijn meubel, dit is geen probleem pakken hem dan wel gewoon op aan de wielplaat.

normaal opstapje is ± 40 cm (aanhanger) of 60/70cm (bus)
Ik wil best mensen leren FC tillen.
Vanaf Januari heb ik tijd.

(edit tik foutje)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-11-2006 00:33
Niet echt cases, maar heeft wel met timmeren te maken: razz :p
Voor YoghurtJoost zijn er in de afgelopen weken wat B18s getimmerd, het resultaat:
Achterkantjes
Op de wielen
Bovenkant
Spetterlak met coating
Gelijk enkele updates gedaan ten opzichte van de originele B18's, onder andere schuim over de volledige voorkant en statiefpotten erin.

Gezien het strakke resultaat gaat de X set binnenkort ook flink onderhanden genomen worden. Kaal schuren, spetterlakken, wheelboards voor de toppen en speakerschuim ervoor.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)