Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 15 van 31)
Moderator(s): Dré
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
6-10-2006 02:25
Helaas, na poosje erg fijn gewerkt te hebben kreeg ik afgelopen het zelfde probleem als met de vorige smx-2 (had een nieuwe ontvangen) De sampler en effecten funktie waren uitgevallen. BIj het indrukken van de FX knop valt het geluid over de master helemaal weg (tijdens mun live set)

Wat me na dit probleem opvalt is dat effecten en de sampler telkens een duidelijk TIK geven bij activeren. Dit was eerst niet zo.

Ik hooop dat Syn-q de oorzaak van deze problemen snel kan vinden want het is opzicht een fijne en erg mooie mixer.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
6-10-2006 07:59

AutSider schreef:

Wat me na dit probleem opvalt is dat effecten en de sampler telkens een duidelijk TIK geven bij activeren. Dit was eerst niet zo.

Ik hooop dat Syn-q de oorzaak van deze problemen snel kan vinden want het is opzicht een fijne en erg mooie mixer.
Die tik ontstaat doordat het signaal schakelt en heel even wordt onderbroken. Vrijwel alle schakelaars hebben hier last van. Het is trouwens sterk afhankelijk van het moment waarop je drukt. Als je midden in de beat (of een bassline) drukt is de kans veel groter dat je het hoort dan wanneer je tussen de beats drukt.
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
7-10-2006 11:07

AutSider schreef:

Helaas, na poosje erg fijn gewerkt te hebben kreeg ik afgelopen het zelfde probleem als met de vorige smx-2 (had een nieuwe ontvangen) De sampler en effecten funktie waren uitgevallen. BIj het indrukken van de FX knop valt het geluid over de master helemaal weg (tijdens mun live set)

Wat me na dit probleem opvalt is dat effecten en de sampler telkens een duidelijk TIK geven bij activeren. Dit was eerst niet zo.

Ik hooop dat Syn-q de oorzaak van deze problemen snel kan vinden want het is opzicht een fijne en erg mooie mixer.
Beste Autsider,

Voor jouw probleem werd er ondertussen een bugfix vrijgegeven die tevens een nieuwe functie bevat.
Ik heb je niet rechtstreeks kunnen verwittigen omdat ik je email adres niet direct kon vinden maar hoopte dat je regelmatig het forum hier zou raadplegen.
Als je nog problemen zou hebben dan hoor ik het wel.
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
8-10-2006 19:10
Thanx,

De upgrade hab ik na grondig lezen van de handleiding (ben normaal niet zo'n RTFM-er :P ) uitgevoerd en deze verliep zonder problemen.

De TIK is weg, laten we hopeen dat ook die bugs verholpen zijn nu.
Kan er iig weer lekker dol mee spelen, hij voelt nu echt lekkerder aan lijkt wel.

Jammer dat er geen tool is om de samples om te zetten.

Groet,
Gerard
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
8-10-2006 21:09
Wat is het wezenlijke verschil tussen de SMX-2 en de Numark 5000FX? De Numark heeft een wet-dry fader en verder volgens mij alle functies die de smx-2 ook heeft (behalve loop adjust)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-10-2006 01:17
SMX2 heeft matrix routing, samples opslaan op SD card, effect parameters op kunnen slaan onder shortcut presets, user replacable faders terwijl die van de 5000FX op de print vast zitten gesoldeerd, smx 2 heeft curve adjustment op de line faders.

En zo zullen er vast nog wel een paar dingen zijn ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
9-10-2006 14:42
De sampler van de Numark heeft een pak minder mogelijkheden. (en opnamecapaciteit)

Wat betreft de sample edit software via PC: hieraan wordt stevig gedacht om deze te schrijven. Later dus maar hierover.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
9-10-2006 15:01
Als de samples naar de kaart geschreven worden als 16 bits data (uitgaande van een genormaliseerd filesystem op de kaart) hoef je er alleen maar voor te zorgen dat het overeenkomt met de indeling van een wav bestand (en een correcte header toe te voegen). Dan kan de gebruiker de samples op de kaart met om het even welke software bewerken (is volgens mij een stuk eenvoudiger dan het wiel opnieuw uit te vinden en een editor te ontwerpen voor windows).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
1-11-2006 09:24

YourLiVe schreef:

Ik heb weer pech... van de week ook een SMX 2 gekocht voor een tweede dj set. *** allerlei rare storingen ***
Inmiddels is de mixer alweer een paar weekjes terug (was binnen een week gerepareerd) en werkt tot nu toe zonder problemen hier thuis. Hij is nog niet mee on the road geweest omdat ik nog aan het wachten ben op een nieuwe case. Probleem bleek te liggen bij een flatcable (interne bekabeling) die is vervangen. Wel vreemd dat één kabel zoveel en steeds verschillende storingen geeft maar goed, hij werk weer!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-11-2006 12:56

YourLiVe schreef:

Wel vreemd dat één kabel zoveel en steeds verschillende storingen geeft maar goed, hij werk weer!
Zo vreemd is dat niet als je weet dat vandaag de dag een DSP mixer met software in elkaar hangt als het ware. Alles gaat langs de DSP welke als het ware als een hart in de mixer functioneerd en we weten allemaal dat als je hart niet meer werkt je ook verrekte weinig meer hebt aan een paar benen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)