Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 49 van 60)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 431
24-5-2006 18:41

Ken schreef:

zijn ze er mee bezig of wat?
ja, hebben ze in een vorige mail verteld. maar ze krijgen het er nog niet door ofzo
Fun is serious business!
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
24-5-2006 20:19
nu maar hopen dat het snel lukt
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
24-5-2006 20:35

viero schreef:

Ken schreef:

viero schreef:

uit een mail van sabam (volledige mail gepost in topic over drive-in foto's):

Gelieve tevens te noteren dat een dj legale downloads in publiek mag gebruiken op voorwaarde dat hij de "originele" bestanden gebruikt (dus best rechtstreeks downloaden op de pc waarmee men gaat dj'en). Copies maken van legale bestanden en deze gebruiken op fuiven e.d. is wettelijk niet toegestaan.
mmmmmmm... dus als je ergens wilt draaien moet je je pc meenemen, waar de legaal gedownloade songs op staan. Wat maakt het dan ook uit of je deze op een cd'tje brandt??
ik weet ook niet waarom ze zo'n regel hebben uitgevonden, maar je mag ze dus (nog) niet op cd branden
Maar wat dan als je computer crashed? heb je betaald voor een liedje, crasht je computer ben je je liedje kwijt en moet je het weer opnieuw downloaden sad :( of hoe zit dat?
Twitter mee met @andycobbennl
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
24-5-2006 21:11

Andy S&L schreef:

viero schreef:

Ken schreef:

viero schreef:

uit een mail van sabam (volledige mail gepost in topic over drive-in foto's):

Gelieve tevens te noteren dat een dj legale downloads in publiek mag gebruiken op voorwaarde dat hij de "originele" bestanden gebruikt (dus best rechtstreeks downloaden op de pc waarmee men gaat dj'en). Copies maken van legale bestanden en deze gebruiken op fuiven e.d. is wettelijk niet toegestaan.
mmmmmmm... dus als je ergens wilt draaien moet je je pc meenemen, waar de legaal gedownloade songs op staan. Wat maakt het dan ook uit of je deze op een cd'tje brandt??
ik weet ook niet waarom ze zo'n regel hebben uitgevonden, maar je mag ze dus (nog) niet op cd branden
Maar wat dan als je computer crashed? heb je betaald voor een liedje, crasht je computer ben je je liedje kwijt en moet je het weer opnieuw downloaden sad :( of hoe zit dat?
haha, brandt ze voor de zeker op cd.....................o nee mag niet razz :p
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 431
24-5-2006 22:38

Andy S&L schreef:

viero schreef:

Ken schreef:

viero schreef:

uit een mail van sabam (volledige mail gepost in topic over drive-in foto's):

Gelieve tevens te noteren dat een dj legale downloads in publiek mag gebruiken op voorwaarde dat hij de "originele" bestanden gebruikt (dus best rechtstreeks downloaden op de pc waarmee men gaat dj'en). Copies maken van legale bestanden en deze gebruiken op fuiven e.d. is wettelijk niet toegestaan.
mmmmmmm... dus als je ergens wilt draaien moet je je pc meenemen, waar de legaal gedownloade songs op staan. Wat maakt het dan ook uit of je deze op een cd'tje brandt??
ik weet ook niet waarom ze zo'n regel hebben uitgevonden, maar je mag ze dus (nog) niet op cd branden
Maar wat dan als je computer crashed? heb je betaald voor een liedje, crasht je computer ben je je liedje kwijt en moet je het weer opnieuw downloaden sad :( of hoe zit dat?
goeie vraag. zal ik ze direct es voor mailen ;) geef je zo snel mogelijk antwoord
Fun is serious business!
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
24-5-2006 23:31
Artiest neemt singel op... kost beetje centen... je draait met downloads... reclame voor hem... verzorgt optreden... verdient daar bakken met geld aan... dus what is the problem... maar goed...
Let the beat controled by DJ
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
25-5-2006 00:44

viero schreef:

Ken schreef:

viero schreef:

uit een mail van sabam (volledige mail gepost in topic over drive-in foto's):

Gelieve tevens te noteren dat een dj legale downloads in publiek mag gebruiken op voorwaarde dat hij de "originele" bestanden gebruikt (dus best rechtstreeks downloaden op de pc waarmee men gaat dj'en). Copies maken van legale bestanden en deze gebruiken op fuiven e.d. is wettelijk niet toegestaan.
mmmmmmm... dus als je ergens wilt draaien moet je je pc meenemen, waar de legaal gedownloade songs op staan. Wat maakt het dan ook uit of je deze op een cd'tje brandt??
ik weet ook niet waarom ze zo'n regel hebben uitgevonden, maar je mag ze dus (nog) niet op cd branden
Klopt officieel mag het niet hoe hypocriet het ook is(je hebt er tenslotte voor betaald)...
maar dan denk ik zo, er mag zoveel officeel niet, soms gewoon door een verouderde of foute wet en toch wordt het door de vingers gezien.
Ik ben van het principe ik doe de moeite om ze legaal te kopen, ik sta rechten af (beatport, traxsource), dan fik ik ze op cd en ga er toch lekker mee draaien puur uit principe.
Ik wil wel nog eens zien of ze mij of iemand durven te beboeten daarvoor. Volgens mij is er nog geen 1 geval bekend waar iemand boete moet betalen om dat hij zijn legaal gekochte mp3's toch op cd fikte en publiekelijk draaide. En als het er zou van komen kan het wel eens tot de media komen en eventueel tot een rechtszaak leiden. Als Sabam,Brein dit verliest en de problematiek onder de aandacht komt zou dat wel eens serieus een doorn in het oog voor hen kunnen zijn. Ik denk maar aan inkomstenverlies, wetsherzieningen of controle op hun hele oneerlijke praktijkje. Vandaar dat ze het wat vaag houden en er nt te veel commotie rond maken. Tenslotte draaien al de grote dj's vaak met cdr's. Mp3's of geripte vinyls(Dit wordt mits originelen toch ook gedoogd!). Sabam, Brein is daar wel van op de hoogte hoor...

Nuja dat is mijn visie, aan jou om te beslissen of je het al dan niet doet.
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
Hidde89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 22-12-2011
Berichten: 24
25-5-2006 16:12
Over de kwestie van het crashen van je computer: ik heb korte tijd gebruik gemaakt van Planet Musicstream. Mijn computer was had een aantal virussen en moest worden gerepareerd. Je kan dan via hun site je muziek en je licenties gratis weer downloaden.

Ik ben overigens van deze dienst afgestapt vanwege een aantal redenen:
1. Je kan je muziek maar een beperkt aantal keer branden.
2. Het is vaak geen fantastische kwaliteit (128 kbps).
3. Het is dus nog maar de vraag of je ze publiekelijk wel legaal mag draaien.
4. Daarnaast zien de "legale" cd's er in je kist gewoon uit als illegale Limewire cd's.
5. Het uitgangsvolume is ook veel lager dan bij (echte) legale cd's.

Dit laatste is natuurlijk bij te werken met je gain, maar het is wel onhandig! Aan de andere kant vind ik de originele cd's wel echt te duur. Ze maken het er in dat opzicht wel een beetje zelf naar. Maar goed die hoge prijs rechtvaardigt het illegaal downloaden natuurlijk niet.
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-5-2006 17:26
Maar als je de map met je liedje + licentie doet uploaden via limewire o.i.d en ik zou dat downloaden heb ik in principe toch ook een 'legaal' liedje shut up :X
Zou wel heel toevallig zijn als 2 mensen met de zelfde licentie worden gecontroleerd... Volgens mij is dat controleren grotendeels bang makerij.. idd niet dat dat het illigaal downloaden rechtvaardigt..!
Twitter mee met @andycobbennl
Hidde89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 22-12-2011
Berichten: 24
25-5-2006 17:28
De licenties zijn gekoppeld aan je ip-adres. Dus al zou ik jou een liedje toesturen met de licentie, dan zou hij hem nog niet afspelen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)