Forum > Geluid

EV Q66 vs. budget amps

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
14-5-2006 11:25

gotmore schreef:

Heb je ECHT met de Crown gewerkt? Of is dit slechts denken dat hij beter is?
Ik kan je vertellen dat als je een strakke sound, en vooral betrouwbaarheid (!) wil hebben die Crown DIRECT afvalt..Crown wou een budget serie hebben om ook daar aan de markt mee op te kunnen, en budget hebben ze het weten te maken..Jammer dat ze er wel de 'echte' Crown naam op hebben gezet, denk dat als het Crown budget was oid hij al een héél stuk goedkoper zou zijn ( netzo als de Crest performance, die naam brengt ook lang niet zoveel op als Crest audio.. )
Denk je deze sound wel te halen met de Q66 ?

Je zou ook voor de DYNACORD S 1200 kunnen gaan, is gewoon bijna de zelfde versterker dacht ik, prijs ligt alleen 50-150 euro lager.
Echter zitten er bij de dynacord versie de volume knoppen aan de voorkant.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
14-5-2006 11:40

dj-d schreef:

gotmore schreef:

Heb je ECHT met de Crown gewerkt? Of is dit slechts denken dat hij beter is?
Ik kan je vertellen dat als je een strakke sound, en vooral betrouwbaarheid (!) wil hebben die Crown DIRECT afvalt..Crown wou een budget serie hebben om ook daar aan de markt mee op te kunnen, en budget hebben ze het weten te maken..Jammer dat ze er wel de 'echte' Crown naam op hebben gezet, denk dat als het Crown budget was oid hij al een héél stuk goedkoper zou zijn ( netzo als de Crest performance, die naam brengt ook lang niet zoveel op als Crest audio.. )
Denk je deze sound wel te halen met de Q66 ?

Je zou ook voor de DYNACORD S 1200 kunnen gaan, is gewoon bijna de zelfde versterker dacht ik, prijs ligt alleen 50-150 euro lager.
Echter zitten er bij de dynacord versie de volume knoppen aan de voorkant.
Geen ervaring met EV. Alleen met paar luidsprekers, en moet eerlijk zijn, ben er niet kapot van. Maar nu dwaal ik tever afrazz :p
Soms..
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
14-5-2006 12:03
Ik vraag me af, als het werkelijk zo goed moet zijn ( zeker de levensduur ) ga dan een graatje hoger zitten zoals ik al zei kijk naar een ram bux, dit is maar een voorbeeld er zijn zat van deze amplifiers 2dehands aangeboden voor een leuke prijs. Deze ram's gaan mee op grote verhuur bedrijven die elke week volzitten en die geven geen krimp, vandaar dat ik het antwoord van woutertje een beetje raar vond

*het moet echt goed zijn*

Ik weet zeker dat een ram bux beter zal presteren dan een Q66.
Hij is dan wel een stuk duurder, maar dan kan je ook jareeeeen vooruit!
Je kan ook kijken naat het nieuwe merk KIND blijkt ook helemaal niet slecht te zijn voor het geld.
Zoals gotmore ook al zei, ik heb liever voor 600 euro een leuke macrotech dan nieuw voor 600 euro een semi-pro crest versterkertje.
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
14-5-2006 12:24
kijk voor een 2de hands. heb je meer kwaliteit wat ook levensduur betekend.

Kijk eens naar de boven genoemde amps
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-5-2006 14:30
Veelal valt of staat het product ook bij onderhoud.
Het leuke is dan een amp met ventilator best wel eens in de problemen kan komen, velen kunnen ongestoord alle "zooi" naar binnen slurpen, met als gevolg dat die ventilatoren eigenlijk weinig meer doen.

Dan zijn er nog types met een stoffilter, maak je die niet regelmatig schoon dan zal er ook weinig koeling zijn.

Ik heb hier twee ongekoelde (wat oudere) amps, kunnen erg heet worden en draaien tot op heden nog steeds probleemloos.

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
14-5-2006 15:05
Even een kleine opmerking.

Ik begrijp niet waarom mensen steeds afkomen met het argument dat de EV ampjes te weinig power leveren. Ten eerste is dit voor de meeste toepassingen, zeker voldoende. En ten tweede gaat het hier over een café. Ik veronderstel dat er geen tien dubbele stack zal moeten worden aangestuurd, dan was het geen café meer...

Voor de inrichting van café's, werk ik bijna altijd met Dyna en EV. De Q serie heb ik inmiddels zo vaak verkocht voor vaste installatie in café's, dat ik niet meer uit het hoofd kan zeggen waar de versterkers staan. Van alle verkochte exemplaren heb ik er slechts 1 defecte binnengekregen, die 2 jaar dag en nacht aanstond (bij wijze van spreken), en waar een glas bier was ingelopen. Logisch defect dus! Zelf heb ik ook wel een paar Q-ampjes draaien, die tot nu toe zeer goede diensten hebben bewezen.

De Q serie blijft een budget serie van EV, maar levert wel een zéér degelijke kwaliteit, en een super sound. Je kan op deze versterkers echt vertrouwen. Ik kan me overigens niet inbeelden dat een EV na 2 jaar draaien uitvalt... (in tegenstelling tot sommige andere)

Ook is het zo dat de OP blijkbaar al in het bezit is van een dergelijke amp, waar hij zeer tevreden mee is. Dan zou de keuze voor mij zeer snel gemaakt zijn.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
14-5-2006 15:23
Bedankt voor de vele reacties in zo'n korte tijd.

Maar om nu te zeggen dat de keuze er makkelijker door geworden is ... ;)

Natuurlijk weet ik dat er veel betere amps te krijgen zijn dan bijvoorbeeld de EV Q66, maar daar hangt dan ook terecht een bijbehorend prijskaartje aan. 2e hands zou dan inderdaad een optie kunnen zijn (bijvoorbeeld voor een Ram Bux), maar onze voorkeur gaat toch uit naar een nieuwe versterker, met name vanuit het oogpunt van garantie en service. Als er al een 2e hands komt, dan het liefst een dusdanig jonge versterker waar nog een jaar of twee garantie op zit (m.a.w., een versterker van hooguit 1 jaar oud). Onze Q44 die we elders in het cafe gebruiken hebben we vorig jaar ook 2e hands gekocht bij een EV dealer, jaartje oud, in absolute nieuwstaat, en dus met een nog 2 jaar lopende garantie.

De American Audio is voor ons eigenlijks geen optie meer, hoewel deze opzich altijd prima gepresteerd heeft, is ons vertrouwen in deze amp behoorlijk gedaald nadat er een grote steekvlam achteruit de amp kwam. De genoemde Crown en Crest amps dragen een grote naam, maar het is dus maar de vraag of ze deze naam eigenlijks wel verdienen.

Over de Q series van EV (en dus de 's' serie van Dynacord) vind over het algemeen zeer goede reacties online, en het is een serie die inmiddels alweer heel wat jaartjes op de markt is, en zich wat dat betreft ook wel bewezen heeft denk ik.

Dat de levensduur van je apparatuur valt of staat met onderhoud ben ik volledig eens met KVM, om die reden worden de versterkers bij ons ook elk half jaar keurig schoon geblazen.

prosoundandlight heeft gelijk als hij zegt dat er geen grote stacks aangestuurd hoeven te worden, en gaan gewoon 4 fullrange speakertjes op van 200 watt rms, en dit setje laat zich al heel behoorlijk aansturen door de Q44.

En dan nog even voor Max, ik had al gezien dat je een Q66 te koop had, en had je daar een paar dagen terug al over gemaild, maar heb nog geen reactie van je mogen ontvangen, dus ...

Marzi
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
14-5-2006 15:28
Als je tevreden bent met de Q44, moet je natuurlijk gewoon een Q66 erbij aanschaffe, als het om 200 watt speakertjes gaat is die Q66 meer dan zat inderdaad. Daarbij heb je dan 2 dezelfde versterkers alleen 1 met meer vermogen.

En vergis je niet in cafe's in meer dan zat cafe's staan toch nog flinke stack's of hangen er toch flinke master tops en liggen er wat subjes verstopt die ook het nodige vermogen slurpen. En dan zou een ram bux bijvoorbeeld wel goed zijn werk doen, als het om 200 watt rms full range speakers gaat is een bux een beetje teveel van het goede.

Lekker houden op een Q66, als ze bij jou vertrouwt zijn is dat alleen maar een grotere stap bij de aanschaf ervan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
15-5-2006 10:49

Marzi schreef:

Omdat onze Amercan Audio V3000 er onlangs, na slechts 2 en half jaar gebruik, de brui aan heeft gegeven
Wat was de oorzaak van het defect?

Wat was de staat van onderhoud?

Ik zie wel eens versterkers voorbij komen die in café's gestaan hebben (liefst boven de frituurpan) en in de jaren dat ze gebruikt zijn nooit een stukje onderhoud hebben gezien. En de eigenaar maar klagen dat de eindtrap zo maar de geest heeft gegeven.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
15-5-2006 14:37
Ik heb eventueel ook nog wel een in echte nieuwstaat verkerende ca 6 te koop staan, deze gaat er bij ons uit omdat we helemaal overgaan naar labgruppen, mail me anders maar even als je interresse hebt.groeten Arjan

ps denk dat de amp een keer of 35 aan heeft gestaan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)