Forum > Geluid

EV Q66 vs. budget amps

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
13-5-2006 21:04
Omdat onze Amercan Audio V3000 er onlangs, na slechts 2 en half jaar gebruik, de brui aan heeft gegeven zijn we voor het café opzoek naar een nieuwe versterker, en we twijfelen nu behoorlijk welke versterker voor ons nu de beste keuze is.

Kiezen we weer voor een budget amp (American Audio V3000, Crest CPX-2600/Peavey PV-2600, Crown XLS-602), of nemen we een behoorlijk duurdere Electro Voice Q66...

We maken in een ander gedeelte van het café al gebruik van een EV Q44, en dat bevalt uitstekend, vandaar ook onze interesse in de Q66 (overigeens, tot het stuk gaan van de V3000 hadden we daar ook nooit klachten over, integendeel!).

De V3000 is waarschijnlijk kapot gegaan door de combinatie van veel draai uren (6 dagen in de week, minimaal 9 uur per dag), en de invloed van nicotine aanslag e.d. (ding staat nu éénmaal in een café).

Kortom, loont voor ons gebruik de meerprijs van een EV Q66, of maakt het kwalitatief niet zoveel ten opzichte van de genoemde 'budget' amps, en betaal je voornamelijk voor de naam EV op het kastje?

Marzi
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
13-5-2006 21:15
Ik heb geen ervaring met de Q66, maar je betaald uiteraard een berg geld voor het merkplaatje, dat neemt niet weg dat deze amplifiers ook gewoon super degelijk zijn, bedenk wel dat de techniek van semi-proffesionele versterkers tegenwoordig ook steeds beter word. En om die crest, american audio etc budget te noemen? Nee niet echt, eerder semi pro.
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
13-5-2006 21:26
Met een verschil van zo'n 400 euro tussen de Q66, en de Peavey PV2600 (gelijk aan de Crest) lijkt de 'budget' opmerking mij gerechtvaardigd, waarbij ik me dan ook nog realiseer dat de EV Q serie feitelijk ook nog eens een soort van budget serie is van EV ;)

Nee, je hebt verder wel gelijk dat bijvoorbeeld de American Audio een zeer strakke en stabiele versterker is, alleen vinden wij de levensduur van ons exemplaar (zo'n 2 en een half jaar dus) wat aan de korte kant (om het voorzichtig uit te drukken). Vandaar dus onze overweging om over te gaan op een EV Q66, waarbij het dan dus onze vraag is of het eerlijk is te veronderstellen dat deze versterker het langer zal volhouden dan de American Audio, gezien het dagelijkse langdurige gebruik van de versterker.

Marzi
W0utertjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2006
Laatste: 4-3-2007
Berichten: 42
13-5-2006 21:29
Ik denk niet dat je er zomaar vanuit kan gaan dat omdat hij duurder is hij ook meteen langer mee zou gaat ik zou gewoon voor de American Audio gaan... wink ;)
Almost Carnaval !!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-5-2006 21:50
Ik werk vaak met de Q66. Zijn leuke bakjes, maar hebben niet zo veel vermogen.
Jammer vind ik ook dat ze 3he hog zijn terwijl dit naar mijn idee niet nodig was geweerst.
Als je een avondje tegen de clip aandraaid worden ze toch wel warm!
Persoonlijk vind ik de Q66 net tussen een budget amp en een semi prof in zitten.
Koop liever iets als Crest, Crown, of zo iets.

De Q66 is gelijk aan een model dat Dynacord ook heeft uitgeven, echter zitten de volume knoppen van de Dynacord op de voorkant en die van de Q66 op de achterkant.

Ik weet niet waar je de amp voor zou willen gebruiken, maar ik zou toch kijken naar een andere amp.
Niet dat de Q66 gewoon zijn werk niet doet, want dit doet hij wel. Maar ik denk dat er voor het zelfde geld dat je voor de Q66 neer legt, je een hele mooie andere amp kan kopen.
Denk aan een Crown of Crest. En dan zelfs nog met meer vermogen.

Edit: ik zie dat je twijfelt tussen de Q66 en de Crown XLS-602. Gewoon de crown nemen.
Ook deze word wel iets aan de warme kant als je hem echt laat werken.
Maar het vermogen is nagenoeg het zelfde dacht ik dat eruit kwam.
Ik heb liever een crown in me rack dan ev.
Daarbij ook nog eens dat de Crown 2HE is en de EV een 3He-er.

Als je meer vragen hebt over de Q66 Of de Crown, mail even of zet in topic. Heb ervaring met beide amps.
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
13-5-2006 22:09
2dehands Ram Bux geen oplossing?
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
14-5-2006 02:13
whaha een ram bux wil ik ook wel :P

of een dikke lab gruppen amp.

Nee, ik denk dat je nieuw beter kan kijken naar of een serie hoger van EV, of een nette amp van Crown, Crest, enz.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
14-5-2006 10:52

dj-d schreef:

Edit: ik zie dat je twijfelt tussen de Q66 en de Crown XLS-602. Gewoon de crown nemen.
Ook deze word wel iets aan de warme kant als je hem echt laat werken.
Maar het vermogen is nagenoeg het zelfde dacht ik dat eruit kwam.
Ik heb liever een crown in me rack dan ev.
Daarbij ook nog eens dat de Crown 2HE is en de EV een 3He-er.

Als je meer vragen hebt over de Q66 Of de Crown, mail even of zet in topic. Heb ervaring met beide amps.
Heb je ECHT met de Crown gewerkt? Of is dit slechts denken dat hij beter is?
Ik kan je vertellen dat als je een strakke sound, en vooral betrouwbaarheid (!) wil hebben die Crown DIRECT afvalt..Crown wou een budget serie hebben om ook daar aan de markt mee op te kunnen, en budget hebben ze het weten te maken..Jammer dat ze er wel de 'echte' Crown naam op hebben gezet, denk dat als het Crown budget was oid hij al een héél stuk goedkoper zou zijn ( netzo als de Crest performance, die naam brengt ook lang niet zoveel op als Crest audio.. )

Kijk dan liever naar een 'echte' crown, of een beste Crest. ( CPX is heel leuk, helaas ook weer het 'budget' segment en hij zal niet zo vreselijk veel beter zijn dan een V3000... )

W0utertjuh schreef:

Het moet natuurlijk wel echt goed zijn het is een café (ik ben zowiezo al niet echt een voorstander van 2e hands) !
Ik heb café's gezien waar DAP's hangen, en die hielden het ook prima..En zoals eerder gezegt is dat je eigen keus of je 2ehands leuk vindt of niet, maar als je nou een Crest CA6 in nieuwstaat en op jonge leeftijd 400 onder de nieuwprijs krijgt aangeboden, dan wist ik het wel..En er wordt ZAT leuk 2e hands spul aangeboden!
Soms..
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
14-5-2006 11:08
Ik zelf heb een EV q66, ( staat overigens te koop ) die ik gisteravond achter een eleiminator set 5 uur tegen de clip aan gezet, en hij werd echt niet heet, eerder een beetje lauw.

Ik zelf vinf het een goed ding en een stuk beter dan de american audio v serie,
It's all about house music, and it always will be
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
14-5-2006 11:20

max-dj-psycho schreef:

Ik zelf heb een EV q66, ( staat overigens te koop ) die ik gisteravond achter een eleiminator set 5 uur tegen de clip aan gezet, en hij werd echt niet heet, eerder een beetje lauw.

Ik zelf vinf het een goed ding en een stuk beter dan de american audio v serie,
Welke eliminator set gebruik je ? Wij hebben 2 q66's, waarmee we De Eliminator Double (top) aansturen en met de andere versterker De EV Eliminator KW (sub) aansturen.
Als je hier een hele avond (in theater) tegen de clip aandraaid, dan worden de Q66's zeker wel hand warm. Denk een graat of 45-50 aan de voorkant ?

Ook hebben wij de crown's staan (2 stuks). Wij sturen hier de EV ZX-4 mee aan.
Werkt allemaal perfect. Ook hierbij word de crown wat hand warm, echter dit alleen aan de achterkant waar de fans zitten, voorkant netjes cool.

Ik moet zeggen, veel verschil heb ik nog niet kunnen merken tussen de Q66 en de Crown.
Mischien dat we de 2 versterkers maar een op de zelfde set aan moeten sluiten en dan eens kijken wat nou echt beter klinkt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)