Forum > Algemeen Forum

Inrichten van je eigen disco

(142 reacties. Pagina 13 van 15)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
31-8-2005 23:07
jammer dat er dan ook slootwater uitkomt in plaats van echt bier. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-8-2005 23:34

martijn schreef:

jammer dat er dan ook slootwater uitkomt in plaats van echt bier. wink ;)
Grolsch heeft ook 15 liter vaten, Warsteiner 30 liter vaten.(etc) (Een dergelijke tap is niet zozeer merkgebonden)Vandaar eigenlijk dat ik bij het fust geen merk bijgenoemd heb.

Ach, en een Heineken pr man heeft ooit eens gezegt, vraag je eens af wat drinken de mensen graag en veel bij dorst . . . . ., maak dus bier wat smaakt naar ..... . wink ;)

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
1-9-2005 13:02

KVM schreef:

Sylvia schreef:

Als jij bij een fust een tap meekrijgt en het fust gaat voor het grootste deel leeg (wat komt er ook al weer uit zo'n 50 liter fust, iets van 200 a 230 biertjes ofzo), dan zou ik het mooi houden zoals je nu doet.
Snelkoeler werkt mooier bij feestjes, vaten zijn verkrijgbaar vanaf 30 liter.
Beertender wink ;)

Martin.
Roofgoed! Mensen zijn er gek op, alleen de prijs van die dingen is niet mals.....€600, om maar niet te spreken van de koolzuurpatronen. Oorspronkelijk bedoeld voor 10 liter fustjes. Ze worden ook wel eens gestolen cq gehuurd, maar niet teruggebracht, zoals mijn baas op onhandige wijze achterkwam afgelopen zomer. (Weekendbaan in slijterij)sneaky :V Op een gegeven moment liep het gebruik van deze Heineken thuistap zo de spuigaten uit, dat Heineken te weinig emballage vaatjes had, om te kunnen vullen. Dus hebben ze de 20 liter modellen geintroduceerd. (Twee 10 liter modellen aan elkaar gelast). Maar ook de horeca vaten van 30 en 50 liter passen op deze dingen. Daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo gewild.

John
I am a TimeDriver!
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
10-9-2005 22:38
Om even terug te komen op het onderwerp "je eigen disco".. diegene die het lichtforum volgen, weten dat ik ga verhuizen (en inmiddels druk bezig ben). Beloofd is beloofd. Hierbij de eerste foto van hoe het er allemaal uit moet gaan zien. Vandaag de hele dag bezig geweest met keilbouten, schroeven ed. (auw auw wat is die ouwe discozooi zwaar) Inmiddels hangen: cirkeltruss (diameter 2 meter) met straks 20x par36 en 4x abstract scan. Tevens al opgehangen; 2x zwenkbalk Nisel (met x en y beweging) en de 2x ufo nisel/claypaky. Ook al aan het dak; 2x miniscan en 1x lampo 8 lamps lunarbal. De foto is in het begin genomen, camera vergeten dus met mobiele telefoon maar geeft je al een beetje een idee,

veel plezier met de foto, er komt nog veeeel meer

https://img163.imageshack.us/img163/6541/fotodisco10ii.jpg

https://img163.imageshack.us/my.php?image=fototruss12ie.jpg
https://img163.imageshack.us/img163/2708/drukbezig7ef.jpg
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
10-9-2005 22:57
Eerste officiële forummeeting bij jou dan maar? laugh :D
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
18-9-2005 15:42

me_myself_and_i schreef:

Basement-club schreef:

Met 20 man zou het natuurlijk wel warm kunnen worden. Nu geven de lampen ook al wel redelijk veel warmte af. Mss is het toch beter datk een afzuiging voorzie. Enkel een gat maken bovenaan de muur en ik kom in onze tuin terecht. Het is mss ook wel beter datk na het draaien de ruimte verlucht om zo de gebruikte rook weg te zuigen. Heb al gemerkt dat deze neerslaagt op spiegels en de apparatuur.
maar als ik in mijn kelder een feest heb is het juist in het begin lekker frisjes en na zo'n 4 a 5 uur ( als ze vaak weg gaan) is het dan
natuurlijk wel wat warmer, maar niet zo dat je er echt last van hebt.
Hier kom ik een beetje op terug.
Ik heb gisteren een feest gehad en toen was het redelijk druk. ( denk 40 man in die ruimte).
Naar een tijdje werd het dan toch echt wel warm.
Als ik met 25 man daar ben merk ik het niet, maar nu merkte ik het wel.
Dus misschien is een 'goede' afzuiging toch een idee.

Basement-club]Trouwens als je gebruik maakt van een echte tap dan moet er toch wel veel gedronken worden om het vat leeg te krijgen. Leidingen een dag gevuld met bier houden is niet aan te raden. Bier bederfd namelijk vrij snel.

Dat dacht ik ook, tot gisteren.
We hadden gewoon een 30 liter fustje gehaalt.
Midden op de avond is dat ding opeens op.
Dus maar aan de flesjes ( en cola en andere alcoholische dranken etc), en snel een ander vat erbij halen.
Gelukkig had een van de gasten nog een 50 liter fustje thuis staan, dus die ook maar even aangeslagen.
Die is niet opgegaan. gelukkig!

Stel je dan eens voor dat er een feest wordt gegeven waar alleen jeugd komt.
Dan wordt er 2 keer zoveel gedronken.
Dan is een beertender toch best wel duur, en erg irritant.
( denk aan koeling van die dingen, voor ze er in gaan, elke keer wisselen van die dingen)
En kratjes werkt ook niet lekker als er 15 kratjes worden gedronken.
Dat is pas veel werk, dat schoonmaken dan.

En het is vooral leuk, zo'n tap.
Al die mannen die zelf gaan tappen, dat is gewoon prachtig ( en minder werk voor jezelf).

Behalve bier hebben we ook gekoeld water aangesloten op een tap, is ook wel leuk.
Ook leuk is om die gezichten te zien van mensen die opeens merken dat er water uitkomt.

de taps

de bar
vooraanzicht
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
HJCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 4-2-2006
Berichten: 12
9-1-2006 19:05
ziet er erg netjes uit allemaal... ik heb hier zeker ook ideeen op gedaan om mijn tuinhuis een boel op te vrolijken(ivm inrichting). nu nog de kennis vinden om die ideeen tot werklijkheid te brengen... dat zal nog wel ff klungelen worden. ik zal enkel niet zoveel ruimte over houden omdat er nog een gigantische sofa klaar zal staan om d'r in te plaatsen om lekker rustig te zitten. razz :p
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
9-1-2006 19:29
[ff offtopic...]

in zwitserland zag ik van de zomer een leuk systeempje. gewoon weer een thuis biervat van 10 liter met een prikkraan, maar met bovenop een hendel en als je die overhaalde werd je bier doormiddel van een of andere reactie (zonder chemische troep..) binnen een half uur tot 4 graden gekoeld en bleef dat voor 12 uur! ideaal!
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
9-1-2006 19:40
reactie zonder chemische troep.... ben toch benieuwd hoe dat heeft gewerkt.......
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
9-1-2006 19:55
ja het was natuurlijk geen reactie, maaar het werd gekoeld door het plotseling laten verdampen van water waardoor de warmte aan het bier onttrokken werd of iets dergelijks... zal kijken of ik het foldertje nog ergens kan vinden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)