Forum > Zelfbouw Speakers

Eminence vs. Beyma?

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RonVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2004
Laatste: 25-10-2007
Berichten: 40
25-7-2005 16:13
beste forumleden,

ik ben van plan om over een paar weken toch met mijn 1e project zelfbouwluidsprekers te beginnen samen met een persoon die al wat ervaring heeft. Hij heeft een aantal weken geleden een ontiegelijke lekkere zelfbouw Eminence set gebouwd bestaande uit:
4x Sigma Pro 18A (laag)
2x Kappa 15 [type weet ik niet zeker] (mid)
2x [compressie luidspreker, weet niet precies welke] (hoog)
Hij heeft met deze set een aantal dagen achter elkaar in tenten van 1500 man gedraaid en band van geluid voorzien. Deze set is hem aangeraden door een professionele winkel, terwijl de winkel ook andere merken speakers verkoopt, o.a. beyma.
Ik heb in drè's shop rondgekeken en ben daar de Beyma-speakerserie tegengekomen. Ik heb een aantal speakers van Eminence en Beyma langs elkaar gezet die ongeveer dezelfde specs hadden. De beyma's waren dan in alle gevallen veel duurder. Waar zit nu het grote verschil tussen de Beyma speakers en de Eminence speakers?
Ik heb ongeveer een budget van 600 euro(kan opgeschroefd worden) voor ALLEEN de speakers( 3-weg setje). Ik ben dan van plan een 18"/12"/1" set te bouwen. Kan ik dan beter voor de Eminence serie gaan of voor de duurdere Beyma serie?
Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden.
DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
25-7-2005 16:51

RonV schreef:

4x Sigma Pro 18A (laag)
2x Kappa 15 [type weet ik niet zeker] (mid)
2x [compressie luidspreker, weet niet precies welke] (hoog)
Hij heeft met deze set een aantal dagen achter elkaar in tenten van 1500 man gedraaid en band van geluid voorzien.
Dit "setje" voor 1500 man? Ehm, ik durf zo wel te zeggen (ook al ken ik de speakers niet goed) dat je met twee 18 inch subjes per kant geen 1500 man bespeelt. In ieder geval niet op "lekker" volume.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
RonVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2004
Laatste: 25-10-2007
Berichten: 40
25-7-2005 17:23
Ben er zelf niet bijgeweest, maar hij was er zelf heel tevreden over. Luidsprekers stonden niet op max te spelen. Leden van Di-Rect heeft hij ook niet horen klagen ;)
Maar dat even terzijde en hier hoop ik ook niet veel meer reacties op te krijgen ;)
DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
25-7-2005 17:24
Je vraag is dus eigelijk: "wat is het maximale wat ik kan bouwen voor 600 euro?"?
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
25-7-2005 18:12
Klik!

Kijk hier eens, Ik heb nu zelf ook 2 baskasten gebouwd met eminence speakers bevallen me perfect, ligt wel ongeveer zo rond jou prijsklasse happy :)
RonVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2004
Laatste: 25-10-2007
Berichten: 40
25-7-2005 18:17

Philip_Janssen schreef:

Je vraag is dus eigelijk: "wat is het maximale wat ik kan bouwen voor 600 euro?"?
nee, eigenlijk is mijn vraag wat nu het grote prijsverschil tussen de Beyma en Eminence veroorzaakt en wat ik dus beter kan kiezen voor mijn zelfbouwset. Ik wil natuurlijk het maximale uit mijn budget halen.
DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
25-7-2005 18:20
Oke, misschien even een mailtje sturen naar TCMC misschien dat hij het weet, en verders zijn hier nog veel meer mensen op dit forum te bekennen die er verstand van hebben wink ;)
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
25-7-2005 18:57

RonV schreef:

Luidsprekers stonden niet op max te spelen. Leden van Di-Rect heeft hij ook niet horen klagen ;)
1500 man met deze set is echt gekkenwerk. Deze set zal ongeveer bruikbaar zijn tot zo'n 500 man, dus óf het was achtergrond muziek (misschien niet voor de 500 mensen die vooraan stonden, maar wel voor de andere 1000) óf hij heeft dat getalletje iets te hoog ingeschat. (1500 man is veel!)

Éen verschil tussen Eminence en Beyma:
Eminence staat bekent om zijn powerdipjes, iets waar beyma's geen tot weinig last van hebben. Alleen daarom zou ik eminence al links laten liggen.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
RonVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2004
Laatste: 25-10-2007
Berichten: 40
25-7-2005 19:02

Ferdy schreef:

Éen verschil tussen Eminence en Beyma:
Eminence staat bekent om zijn powerdipjes, iets waar beyma's geen tot weinig last van hebben. Alleen daarom zou ik eminence al links laten liggen.
Als je hierom Eminence al laat varen, waarom maakt een merk als peavey dan gebruik van deze luidsprekers EN waarom zou een professioneel bedrijf het dan aanraden?
DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
25-7-2005 19:07
Eminence is een heel erg grote fabrikant. Zij maken losse luidsprekers voor bekende merken als Peavey, Yamaha maar ook topmerken als EAW. Dit zijn dan wel drivers gemaakt naar de wensen van die fabrikant en deze speakers zijn daardoor niet voor de consument verkrijgbaar.

In het assortiment voor de consument zitten hele leuke maar ook minder mooie drivers. Eminence is dus niet slecht maar ze verkopen een grote range van zeer goedkoop tot erg hoge kwaliteit. Als men gaat kijken naar Beyma, B&C etc. dan zit de kwaliteit meer op 1 niveau alleen verschilt dan de toepassing.

1500 man met de genoemde set lijkt mij ook niet goed mogelijk dat terzijde.

MVG Contour

Terug naar forum Reageer (zonder quote)