Forum > Geluid

Boxen laten vliegen maar hoe ?

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
26-5-2005 00:19
Ik word er hardstikke gek van.

hoe laat ik dit spul nu het beste vliegen ? Mz soundline Mz152 en Mz151
https://www.rekal.be/ANDERE/vliegen.JPG

Welke keuze maak ik het beste ? ,,,en ja ik weet zeker dat ik mn basjes wil laten vliegen ! Meyer sound dit dit al jaren zo om een voorbeeld te noemen.

En mag ik wel laten vliegen op al de manieren hoe het op de tekeing staat ?
mag ik de onderste bas gewoon aan de top vastbinden ? dan word dus de top vliegrail dubbel belast ! ,of moet ik echt 8 staal draden trekken vanaf de brug voor 2 boxen ?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
26-5-2005 00:32
Word lekker zwaar aan je trusss........
Welke truss gebruik je?
En welke statieven?
en bas in je truss?
Waarom? heeft geen enkel nut.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RekalStandaard Lid
26-5-2005 00:52
4 x 30kg mss 35kg = zeker spelen : 150KG.
truss = 3 stukken van 2 meter Alulite maat 30 konisch
statieven = WORK LW 255

wat komt er nog aan te hangen ? ,8 rgb parren en 1 fourbar par 56 longs.
is vast setje zo.

waarom is bass in de brug hetzelde als geen bass plaatsten ? ,,,, ( of bedoel je waarom je bass in je brug ? ,,,, nou omdat het dezelfde kasten zijn ,vind ik mooi meer niet )
de bass komt hooguit op 4 meter ,hoger ga ik toch niet met de truss en als je echt de bass laag wilt hebben staan dan kies jij dus voor optie 1. in die opstelling staan ze het laagste.
Sorry hoor maar ik heb al line array's gehoort die zonder baskasten ook best zn mannetje kon staan. ( het hoeft ook weer geen uitgerekende boel te worden he ! )
het is echt een setje dat on the road gaat.
en omdat ik vliegen mooit vind heb ik besloten het gewoon te doen.
Resultaat wat ik wil is een lekker linair/vol/strak/zuiver/hard/punchy geluid. ( zeker geen te zwaare 30 tot 80 hz geluiden )
de boxen zijn goed en kunnen dit ook verwezenlijke maar met welke opstelling heb ik dus een zo goed mogelijk geluid ?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 23-11-2024
26-5-2005 07:39
Ik zie het nut er niet van in. Zware belasting van je statieven en truss, mindere basweergave.

Als je het toch doet zou ik de speakers naast elkaar aan de truss hangen en niet onder elkaar. Dat geeft een betere gewichtsverdeling en de speakers hangen beter buiten bereik van het publiek. Maar nogmaals: waarom zou je?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
26-5-2005 10:20
Je topkasten vliegen kan ik nog begrijpen, meer dan goed begrijpen zelfs want het is meestal gewoon handig.
Maar om nu je subs te vliegen...
Dit is toch niet voor het''kijk-mij-met-mijn-array''-gehalte?
Natuurlijk kan een line-array zonder subs aardig presteren, maar dan snap ik nog niet waar om je je subs mee zou vliegen?
Voor zover ik weet wordt dit ook nooit gedaan.
Darth Crossfader
SubsystemStandaard Lid
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
26-5-2005 10:33
Kan je ons eerst vertellen wat de spreiding is van die topkast? Is namelijk nogal belangrijk.
Vliegen van baskasten, als er op de grond echt geen plaats is, ok dan kan ik het aannemen.
Nadeel met bassen gevlogen is ook dat je geen 3db winst hebt door geen koppeling met de grond.
VieroStandaard Lid
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 23-11-2024
26-5-2005 12:19
heb het zelfs nog nooit gezien dat de bassen vliegen?? staan normaal toch op de grond??
Fun is serious business!
RekalStandaard Lid
26-5-2005 14:40
Bassen vliegen zoals ik al zei
bij Meyersound
bij Martin Audio
bij Alcon
bij ...

spreiding van de topkast kan ik niet zeggen, omdat ik dit niet weet of nergens terug vind.
maar bij nader inzien draai ik mss best het systeempje om ( high naar buiten ,zie jpg mogelijkheid 4 ) ,omdat de high anders gevangen/gedempt word door de bas speakers en je dan geen high hebt in de zeikanten van de zaal ,zal stereo geluid ook wel bevorderen als ik het omdraai denk ik,,weet niet of dieze theorie klopt hoor !?

Jullie moeten ook weten dat het echt niet hoger komt dan 4 meter ! en idd kan ik ze mss best poging 2 of 4 hangen omdat het publiek er niet aan zou kunnen komen.
Het hangt NIET boven publiek maar wel boven de dj ! ,voor de rest staan er geen boxen dus feestjes tot max 200 man ofzo.
DanielVIP Lid
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 20-11-2024
26-5-2005 15:53

rekal schreef:

maar met welke opstelling heb ik dus een zo goed mogelijk geluid ?
Je kunt de 2 topkasten vliegen en lekker hoog boven het publiek en de baskasten aan de grond, anders hou je geen bas meer over...

Ook bij line-arrays staan een stapel baskasten op de grond of je moet wel een heel lange array hebben ;-)

Groeten Daniël.
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
26-5-2005 15:57

rekal schreef:

Bassen vliegen zoals ik al zei
bij Meyersound
bij Martin Audio
bij Alcon
bij ...
Grapjas... Dat is geen vergelijking. Daar hangen veel meer kasten wat toch wel voor een goede laagweergave zorgt. Dan hangen ze om het geluid uniformer aan te laten komen bij alle luisteraars. En dit gaat om grote afstanden.

Maar als jij zo eigenwijs wilt hangen... Prima. Leek mij vroeger ook wel cool. sneaky :V

edit: en inderdaad. Bij 9/10 line arrays die je nu nog tegen komt staan de subjes nog lekker op de grond.

Terug naar forum Afgesloten topic