Forum > Geluid

DAP P2000 of Inter-M M2000 ?

(29 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
StudioXStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-3-2005
Laatste: 20-10-2007
Berichten: 29
5-5-2005 22:31
Ik heb de mogelijkheid om een nagenoeg nieuwe Inter-M M2000 te kopen voor 400 euro of een nieuwe DAP P2000 voor 350 euro.
Blijkbaar is iedereen hier heel tevreden over de DAP P2000, heeft iemand hier ook ervaringen met de Inter-M M2000 die hetzelfde vermogen levert maar toch nieuw een heel stuk duurder is. Is die ook een stuk beter in degelijkheid ?
Mischien kan iemand me helpen in mijn beslissing ?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-5-2005 00:41

StudioX schreef:

Ik heb de mogelijkheid om een nagenoeg nieuwe Inter-M M2000 te kopen voor 400 euro of een nieuwe DAP P2000 voor 350 euro.
Blijkbaar is iedereen hier heel tevreden over de DAP P2000, heeft iemand hier ook ervaringen met de Inter-M M2000 die hetzelfde vermogen levert maar toch nieuw een heel stuk duurder is. Is die ook een stuk beter in degelijkheid ?
Mischien kan iemand me helpen in mijn beslissing ?
Inter-M is naar mijn mening toch even wat meer kwaliteit. En dan nieteens direct hoorbaar, maar vooral wat betreft voeding, betrouwbaarheid, etc. Dat is puur op het merk afgaande, niet specifiek over dit apparaat.
Light Image
StudioXStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-3-2005
Laatste: 20-10-2007
Berichten: 29
6-5-2005 18:01

jeroenvdv schreef:

Inter-M is naar mijn mening toch even wat meer kwaliteit. En dan nieteens direct hoorbaar, maar vooral wat betreft voeding, betrouwbaarheid, etc. Dat is puur op het merk afgaande, niet specifiek over dit apparaat.
Blijkbaar niet veel reactie maar als de kwaliteit gelijk loopt met de prijs ...
De InterM kost ongeveer 3 keer zoveel dan de DAP wink ;)
Alvast bedankt, misschien weet er nog wel iemand wat meer over, ik wacht het nog even af .
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 19:54
Wat is het eigenlijk voor een vraag. Een mixer van 800 Euro nieuw die 2e hands in nieuwstaat is en nog jong. Voor de prijs van een budget Dap versterker. Dan kan de dap wel behoorlijk presteren voor het geld. (maar 3x boven zijn budget uit sneaky :V )
Of je bent natuurlijk dol op blauwe led's laugh :D
Ik weet niet of dat een verhulde kick was maar kicken mag pas na 1 week. Dus 7 dagen
I'll take you to the KoffieShop...
StudioXStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-3-2005
Laatste: 20-10-2007
Berichten: 29
6-5-2005 20:18

Powerbeat schreef:

Wat is het eigenlijk voor een vraag. Een mixer van 800 Euro nieuw die 2e hands in nieuwstaat is en nog jong. Voor de prijs van een budget Dap versterker. Dan kan de dap wel behoorlijk presteren voor het geld. (maar 3x boven zijn budget uit sneaky :V )
Of je bent natuurlijk dol op blauwe led's laugh :D
Ik weet niet of dat een verhulde kick was maar kicken mag pas na 1 week. Dus 7 dagen
Is een vraag als een ander zeker ?
Tenslotte gaat het om de keuze tussen een nieuwe DAP en een hoe dan ook tweedehands InterM, daarom hoor ik graag wat meningen. Zoveel heeft mijn gegoogel niet opgeleverd over de M2000 sad :(
De ledjes zie alleen ikzelf dus welke kleur die hebben laat mij koud hoor wink ;)
En wat dat kicken betreft was gewoon en reactie op jeroenvdv, als dat al niet mag shut up :X
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
6-5-2005 21:56
Zou toch voor de Inter-M gaan, is meer road-proof, en klinkt (naar mijn mening) beter... Heeft natuurlijk z'n prijs...
Fun is serious business!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
6-5-2005 23:38

jeroenvdv schreef:

Inter-M is naar mijn mening toch even wat meer kwaliteit. En dan nieteens direct hoorbaar, maar vooral wat betreft voeding, betrouwbaarheid, etc. Dat is puur op het merk afgaande, niet specifiek over dit apparaat.
Edit Mod: als je nou de volgende keer een bewering doet, staaf hem dan met argumenten,
en niet "meningen" !

Viero schreef:

Zou toch voor de Inter-M gaan, is meer road-proof, en klinkt (naar mijn mening) beter...
Edit Mod: zelfde gaat hier op:
BEARGUMENTEER WAAROM!

Anders hebben dit soort posts geen waarde sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-5-2005 09:16

Tom schreef:

jeroenvdv schreef:

Inter-M is naar mijn mening toch even wat meer kwaliteit. En dan nieteens direct hoorbaar, maar vooral wat betreft voeding, betrouwbaarheid, etc. Dat is puur op het merk afgaande, niet specifiek over dit apparaat.
Edit Mod: als je nou de volgende keer een bewering doet, staaf hem dan met argumenten,
en niet "meningen" !

Viero schreef:

Zou toch voor de Inter-M gaan, is meer road-proof, en klinkt (naar mijn mening) beter...
Edit Mod: zelfde gaat hier op:
BEARGUMENTEER WAAROM!

Anders hebben dit soort posts geen waarde sad :(
Ik heb een tijd bij mijn werk gebruik gemaakt van InterM amps. Daar heb ik nooit problemen gehad met betrouwbaarheid, of "rare" speakon-aansluitingen. Bij de P-2000 heb ik bij een collega al enkele opmerkelijke dingen gezien. Onder andere een Community-XLT speaker, welke aangesloten was doormiddel van 4-polige speakonbekabeling op een P-2000-kanaal. Direct knalt het kanaal in de protect, en dat verandert niet meer. Is als ik het goed heb tot 2x toe gebeurd. Kon terug naar de dealer. Oorzaak niet bekend. Sindsdien maar goed onthouden, dat je geen XLT's op een P-2000 moet hangen. Dit verhaal klinkt vreemd, en dat is het ook. Geeft echter wel een wat wantrouwender gevoel richting de P-2000.

Dat maakt mij net IETS wantrouwender tegenover de P-2000 dan tegenover de InterM waar ik nooit problemen mee heb gehad.

(en Road-Proof blijft een subjectief iets, de 1 stelt andere eisen daaraan als een ander. Komt bij, dat ik onder "iets meer kwaliteit" andere dingen kan verstaan dan anderen. Daarom is "iets meer kwaliteit" naar MIJN mening, en niet direct naar iedereens mening. Komt toch de mening er weer in terug.)
Light Image
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-5-2005 09:40

jeroenvdv schreef:

Ik heb een tijd bij mijn werk gebruik gemaakt van InterM amps. Daar heb ik nooit problemen gehad met betrouwbaarheid, of "rare" speakon-aansluitingen. Bij de P-2000 heb ik bij een collega al enkele opmerkelijke dingen gezien. Onder andere een Community-XLT speaker, welke aangesloten was doormiddel van 4-polige speakonbekabeling op een P-2000-kanaal. Direct knalt het kanaal in de protect, en dat verandert niet meer. Is als ik het goed heb tot 2x toe gebeurd. Kon terug naar de dealer. Oorzaak niet bekend. Sindsdien maar goed onthouden, dat je geen XLT's op een P-2000 moet hangen. Dit verhaal klinkt vreemd, en dat is het ook. Geeft echter wel een wat wantrouwender gevoel richting de P-2000.
Wat jij daar over de DAP P-2000 schijft, hetzelfde heb ik met de T-amp 2400 gehad. Bij een 4 aderige speak-on kabel was het inderdaad meteen kortsluiting. Fout bleek op het speakon printje te zitten. Na een simpele modificatie is dit leed geleden. Overigens is de t-amp 2400 door de kortsluiting niet defect geraakt.

Mijn beide DAP P-1600 hebben deze problemen niet. Ook de printen van de P-1600 zien er een stuk degelijker uit dan de T-amp 2400. Sterker nog, bij 2 Ohm en lager begint de current limiter van de P-1600 pas in te grijpen, dus de kortsluit beveiliging werkt prima.

TCMC
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
7-5-2005 10:13
Roadproof is toch wel een beetje te zien hoor.
Het begint met achteroren,
dan kijk je naar de algehele construktie van binnen.
Zit de trafo('s) goed stabiel bevestigd,
Is de bedrading netejs gebundeld,
Zitten alle onderdelen goed gemonteerd, zodat ze val bestendig zijn.
Zijn ale solderingen lekker stevig, en goed ddorgesoldeerd.
Zijn er goede aansltuistekkers gebruikt.
Zijn de printjes die daar achter ziitten van een stevige kwaliteit.
enz.

een goede roadproofverterker kan een val van een halve meter overleven.
Bij de meeste budged verterkers breken dan wel dingen van binnen af als je pech hebt.

Bij mij is er eens een keer een ampcase met 4 ampjes zo uit de bus aan de achterkant gerold. WHENG op zijn voorkant-deksel.
Val van meer dan een halve meter.
Niks kapot.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)