Forum > Licht

Verdwijnen van pars uit de drive-ins

(72 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
17-4-2005 17:09
Nah, als je hier de parren hun werk ziet doen in een grote zaal,
dan ben ik nog steeds blij met het plaatje hoor:
Van het optreden gisteren in de Hartekamp bij Fredje:
Hartekamp april 2005
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
17-4-2005 17:25
ja, maar is met een gewone brug. wanneer ik zie dat de pars niet aanstaan, werkt men meestal met een carré...
(ik vind zelf ook dat pars een vet effect geven, ik ben er niet tegen, moesten er mensen zijn die dat denken happy :) )
Fun is serious business!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
17-4-2005 21:23
ik ben ook zeker niet tegen parren, je kan hier absoluut mooie dingen mee doen.
maar waar ik ze nooit voor zal gebruiken is bv in een carre met enkel de basis filters, wat ik wel zouw kunnen is hier een "speciaal" kleurtje in steken en hier zo mee werken
maar dan wel niet chasen op 1bar maar wel met de zelfde kleuren van verschillende barren.
want ik vind dat je anders zo'n circus regenboog gedoe krijgt. hiermee wil ik zeker de foto's van tom niet afkraken want voor zijn doel publiek is dit namelijk perfect. maar voor de (techno)feestjes van tegenwoordig vind ik de combinatie van spot en wash MH's toch een betere optie.
exit night into LIGHT
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
18-4-2005 12:15

stekelvarke schreef:

ik ben ook zeker niet tegen parren, je kan hier absoluut mooie dingen mee doen.
maar waar ik ze nooit voor zal gebruiken is bv in een carre met enkel de basis filters, wat ik wel zouw kunnen is hier een "speciaal" kleurtje in steken en hier zo mee werken
maar dan wel niet chasen op 1bar maar wel met de zelfde kleuren van verschillende barren.
want ik vind dat je anders zo'n circus regenboog gedoe krijgt. hiermee wil ik zeker de foto's van tom niet afkraken want voor zijn doel publiek is dit namelijk perfect. maar voor de (techno)feestjes van tegenwoordig vind ik de combinatie van spot en wash MH's toch een betere optie.
je ziet dit ook steeds meer, soms uitgebreid met laser (bv Studio 2 doet dit).
Fun is serious business!
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
29-4-2005 19:24
Wat ik niet snap is dat er bij 999/1000 parren altijd een kleurenfilter voor zit, terwijl je juist met wit licht vaak heel vette effecten kunt krijgen. Dit zie je vooral de laatste tijd terug op de grotere dance-feesten. Natuurlijk wordt er de laatste tijd ook veel gebruik gemaakt van 'audience-blinders', maar dat bedoel ik eigenlijk niet.
En ik hoorde dat het goed klonk..
WvdmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2005
Laatste: 12-10-2006
Berichten: 26
30-4-2005 01:54
Ik was zojuist bij een optreden waar alleen maar parren werden gebruikt. Wel werden er tussendoor wat kleurfilters verwisselt. Maar het zag er echt goed uit.
ehh....
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
30-4-2005 10:18

RobbieB schreef:

Wat ik niet snap is dat er bij 999/1000 parren altijd een kleurenfilter voor zit, terwijl je juist met wit licht vaak heel vette effecten kunt krijgen. Dit zie je vooral de laatste tijd terug op de grotere dance-feesten. Natuurlijk wordt er de laatste tijd ook veel gebruik gemaakt van 'audience-blinders', maar dat bedoel ik eigenlijk niet.
Dat komt heel simpel omdat niet iedereen met raylights werkt. En dan is het licht niet zo wit hoor. Raylights zijn wit en fel, parlampen niet.
Volgende keer Peter!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
30-4-2005 11:10

Peter schreef:

RobbieB schreef:

Wat ik niet snap is dat er bij 999/1000 parren altijd een kleurenfilter voor zit, terwijl je juist met wit licht vaak heel vette effecten kunt krijgen. Dit zie je vooral de laatste tijd terug op de grotere dance-feesten. Natuurlijk wordt er de laatste tijd ook veel gebruik gemaakt van 'audience-blinders', maar dat bedoel ik eigenlijk niet.
Dat komt heel simpel omdat niet iedereen met raylights werkt. En dan is het licht niet zo wit hoor. Raylights zijn wit en fel, parlampen niet.
Is een feit, maar denk dat het ook is door de prijs van de raylights. Ik denk dat het gewoon te duur is voor (zoals de mijne bv.) kleine drive-ins...
Fun is serious business!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
30-4-2005 12:13

Peter schreef:

Dat komt heel simpel omdat niet iedereen met raylights werkt. En dan is het licht niet zo wit hoor. Raylights zijn wit en fel, parlampen niet.
Uitgezonderd de 1000W Par-64 volglaslamp. Die is behoorlijk wit ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
30-4-2005 12:19
Is een feit, maar denk dat het ook is door de prijs van de raylights. Ik denk dat het gewoon te duur is voor (zoals de mijne bv.) kleine drive-ins...

Ik zelf heb ook raylights. ben zelf altijd blij dat ik altijd een beetje licht vermogen over heb. Ik dim ze zelf tot de hoeveelheid die ik zelf nodig heb. dus waarom is rayliht voor jou dat verkeerd. hoe klien je ook bent je komt toch wel ooit in een zaal waar meer licht nodig is
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)