Forum > Off-Zone

biertjehhh??? tijdens het draaien...

(348 reacties. Pagina 34 van 35)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
16-3-2005 17:19
De mensen die niet zelf kunnen brouwen? sneaky :V
Darth Crossfader
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1370
16-3-2005 17:22
Ik zal hiermee onze jonge bezoekers wel tegen het scheen schoppen. Wacht maar een paar jaar. wink ;)
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
2-4-2005 01:09

Bazzzz schreef:

... Een biertje op zn tijd om het vochtgehalte op peil te houden ok...
Deze fout maken wel nog meer mensen, leg ik ff uit
Het is zo dat alcochol geen dorstlesser is,het laat je nl. verlangen naar meer, sterker nog het droogt je lichaam uit.
Na stevig doordrinken kampen je lichaam en je hersenen dan ook met een vochttekort, daardoor krimpen je hersenen wat en onstaat het alomgekende houtenkop gevoel.

Nu heb ik wel wat ervaring in het studentenleven dus hier wat gouden tips!!! laugh :D

VOOR
-Als je op kroegentocht gaat of je hebt een cantus; nooit met een lege maag naar toe gaan->alcochol trekt snel in bloed (tenzij je voor weinig geld supersnel dronken wilt worden)
-olie doet wonderen! Pitta bvb heeft me al vele malen zijn dienst bewezen. Dit komt omdat de olie een cellulair vliesje vormt op de maag zodat de alcochol minder snel in het bloed kan infiltreren. Dat een biologieles ooit nog handig kon zijn razz :p

NA
1) nadorst:
-liters water drinken (uitgedroogd lichaam uhu)
-sportdrank drinken, prima bron van vocht!
2) Duizeligheid
-niet roken!
-potje se**: endorfines komen in de bloedbaan vrij waardoor je je stukken beter gaat voelen. Helaas werkt het maar zolang het potje duurt
-slapen met 1 blote voet op vloer ->signaal naar hersenen dat er houvast is
3) lusteloosheid
-slapen tot het over is
-vooral GEEN koude douche nemen!

En de beste tip is natuurlijk met mate drinken!
Wie moet draaien drinkt geen alcohol en neemt geen drugs, lijkt me logisch

Als er nog aanvullingen zijn laat maar weten
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
2-4-2005 14:19

Reemski schreef:

En wie is daar nu werkelijk de dupe van?
Iedereen, en soms jammer genoeg ben je nou eenmaal niet alleen op de wereld.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-4-2005 15:32
Maar dan is het wel zuur dat je als dertigjarige moet dokken voor omdat een stel koters zo nodig moet zuipen. En dat moeten die koters zelf weten, maar het doet mij wel pijn dat ik daar nou ineens voor op moet draaien, alsof ik er wat aan kan doen.
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
2-4-2005 15:51

teknoknights schreef:

....en ik ben ook in een haagje beland met m'n fiets op de terugweg naar huis...
Je vond tenminste je weg terug naar huis... Na een kroegentocht in gent vond ik zelfs mijn kot niet terug laugh :D
Wel een grappig verhaal, overkomt iedereen wel eens

Reemski schreef:

Maar omdat ze het wel doen wordt er in de tweede kamer over nagedacht alcohol nog duurder te maken zodat de youngsters het gewoon niet meer kunnen betalen. En wie is daar nu werkelijk de dupe van?
Sinds kort gaat er zo aan toe in onze gemeente: alcocholpopups(breezers) op fuif, speciale moeilijk te verkrijgen vergunning voor nodig.
Door incidenten mogen -16 jarigen in principe niet meer binnen op fuiven(daar gaat je omzet idd...)
Politie controleerde paspoorten aan de deur: gn paspoort of -16jaar kwam je er gewoon niet in!
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
3-4-2005 01:52
gewoon net als in de USA aanpakken geen alchol beneden de 21 jaar en streng op controleren. ( nu zuller er weer een aantal boos op mij zijn )
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
3-4-2005 02:04

krisadam schreef:

Bazzzz schreef:

... Een biertje op zn tijd om het vochtgehalte op peil te houden ok...
Nu heb ik wel wat ervaring in het studentenleven dus hier wat gouden tips!!! laugh :D

VOOR
-Als je op kroegentocht gaat of je hebt een cantus; nooit met een lege maag naar toe gaan->alcochol trekt snel in bloed (tenzij je voor weinig geld supersnel dronken wilt worden)
-olie doet wonderen! Pitta bvb heeft me al vele malen zijn dienst bewezen. Dit komt omdat de olie een cellulair vliesje vormt op de maag zodat de alcochol minder snel in het bloed kan infiltreren. Dat een biologieles ooit nog handig kon zijn razz :p
Ik draai zelf ook al enige tijd mee in het studentenleven, en ooit stond deze annekdote in ons vereniggingsblad:

3 kleine kaboutertjes besloten om een avond ontiegelijk te gaan zuipen.
Dus om 4 uur 's middagd zaten ze met ongeloofelijke honger aan de bar. De kaboutertjes wisten dat er om 6 uur gekookt ging worden, en dan hun grote honger gestild ging worden. Maar kabourtje 1 had geen zin om op het eten te wachten en begon met bier naar binnen gieten. Om 5 uur kon kaboutertje 2 het niet meer aanzien en besloot drie tosties naar binnen te werken. Nadat hij deze genuttigd had begon hij ook met bier naar binnen kiepen. Om 6 uur was het eten eindelijk klaar, en kaboutertje 3 ook beginnen met zuipen. Alleen was kaboutertje 1 (na 20 piljes) al ontiegelijk zat, en deze viel van zijn kruk.
Daarop lachten kaboutertje 2 en 3 hem uit onder het motto van: moet je maar niet beginnen met zuipen zonder bodem. Kaboutertje 1 werd hierop afgevoerd en thuis in bed gestopt.
Aangezien kaboutertje 3 zijn bodem gelegd had kon deze nu ook lekker gaan tanken. Om 8 uur was ook kaboutetje 2 zo zat dat deze van zijn kruk viel en afgevoerd moest worden.(deze had 30 bier op) Kaboutertje 3 lachte hem daarop uit onder het mom van: tja tosties zijn ook geen goede bodem.
Kaboutertje 3 was de hele avond zeer blij met zijn "goede" bodem en kon wel 40 bier op voordat hij ook van zijn kruk viel en afgevoerd moest worden.

De volgende dag leip bij alledrie weer om 9 uur de wekker af omdat ze naar hun werk moesten. Kaboutertje 1 stond lekker fris op en ging zonder problemen naar zijn werk. Daar aangekomen zag hij kaboutertje 2 twee uur te laat ,met een brak hoofd, arriveren en deze lachtte hij hard uit. Haha, jij kon en gisteren later beginnen met zuipen en bent nu brak razz :p. Naarmate de dag vorderde vroegen kaboutertje 1 en 2 zich af waar kaboutertje 3 was, want daar hadden ze niks van vernomen.
Dus na hun werk besloten ze naar het huisje van kaboutertje 3 te gaan. Hier aangekomen zagen ze dat kaboutertje 3 met een ENORME kater in bed lag, en deze werd hard uitgelachen.

De moraal: Is een goede bodem wel zo goed?

Een goede bodem lijkt leuk als je zuipt, maar pas op want ALLE alcohol die in je maag komt, komt uiteindelijk ook in je bloed. Het verschil tussen een lege maag, en een volle is dat bij een lege maag alle alcohol snel doorgelaten word, en je meteen voelt hoeveel je op hebt. Is je maag vol, dan komt alles met vertraging door. Hierdoor word je zo veel zatter. Als je iets heb van: "zo nu heb ik genoeg op" krijg je nog een flinke vracht alcohol extra die nog door je maag moet.
Lost in Music
JohanKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 17-4-2005
Berichten: 8
3-4-2005 13:33
Het ligt er ook aan wat voor DJ je bent natuurlijk.. Als feest-DJ drink je veel sneller dan een trance/techno-DJ! Sterker nog, ik draai van alles en nog wat (feest, 70s 80s 90s dance) en als ik niks drink is het een stuk minder gezellig!!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
3-4-2005 14:14
De meeste alcohol wordt in de mond al opgenomen in het bloed..
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)