Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie gestart?

(156 reacties. Pagina 13 van 16)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 9473
1-12-2004 21:41
Edit Mod: Het topic heeft als onderwerp dat je hier mag aangeven hoe het gekomen is dat je gestart bent.
We hebben in dit topic geen interesse hoe groot jouw dingetje is sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 27-6-2024
Berichten: 1855
2-12-2004 17:02
Geschiedenis disco van Max.

Ooit eens voor mijn verjaardag wat discolampen gehad, een blacklite, lichtslang, ministrobo en een lichtorgel na jaren dit intensief gebruikt te hebben, besloot ik op mijn 10e verjaardag nieuwe discolampen te kopen dat was een Antari F80z (toen nog dik 200 gulden geloof ik) een Moonflower en nog een 20w stroboscoop. Ik gebruikte toen in der tijd nog gewoon een Philips mini set op mijn kamer.

Toen ik dit steeds leuker begon te vinden had ik de oude radio van mijn pa van de zolder getrokken, een cd-speler van mijn overbuurman gekregen en dit aangesloten op een oud Phonic mengpaneel, die al snel werd vervangen door een Realistic mengpaneel met effecten.

Natuurlijk staat de tijd niet snel en werd er binnen een razend snel tempo een hoop spul bijgekocht zoals een Groot discomeubel van een andere drive-in show (lightning), twee “acoustic” boxen deze stonden aangesloten op een intussen nieuw aangeschafte Harman kardon versterker, Verder had ik toen al een Jb premium mengpaneel en twee goede HIFI cd-speler de lichtinstallatie bestond toen uit een bouwlamp statief met een Par 36 hieraan, een moonflower en 2x 20w stroboscoop.

Als je klein bent vindt je knipperende en gekleurde lampen erg leuk dus zodoende schafte ik rond mijn 12 het een en ander aan licht aan, dat was toen een set par 56 cans met 100w gloeilampen, een showtec looplicht controller, een schakelpaneeltje en een tweede moonflower ook was er ondertussen een zwaarder stroboscoop bijgekomen en een ufo lichteffect.

Het bouwlamp statief werd snel vervangen door een Showtec Lichtbrug waar ik overigens geen plezier aan heb beleefd en ook het discomeubel werd verkocht omdat deze en beetje te groot was op mijn kamer, verder was het qua apparatuur nog zo’n beetje het zelfde.

Toen ik wat ouder werd (jaar of 13 meen ik), werd ook het budget steeds groter doordat ik steeds meer gebruik maakte van Internet kwam ik ook steeds meer te weten over apparatuur en werd al gauw veel veranderd aan de apparatuur, de hifi versterker werd ingerolen voor een Skytec Pa 2500, de Hifi boxen werden verkocht en hier kwamen twee Wharfedale EVP-s15 voor terug, ook kocht ik toen een Mushroom lichteffect. Tevens had ik dit jaar ook mijn eerste echte feest.

Maargoed, apparatuur begon weer snel te vervelen dus verkocht ik de Jb premium en kocht hier een JB Mx 6 voor terug, ook de hifi cd-spelers werden verkocht hier kwam in eerste instantie Gemini CDJ 20s voor terug echter was ik die na 2 weken al beu en kwam er uiteindelijk een JB dubbele cd-speler.
Ondertussen ook weer twee kinderfeesten verzorgd, die toen er leuk waren, als je er nu op terug krijgt dan moet je hard lachen als je al die Beginners fouten zien 

Snel hierna werd de lichtshow volledig veranderd, de lichtbrug werd verkocht hier kwam een truss systeem voor in de plaats (twee Powerdrives met 4m. Manfrotto truss) ook had ik intussen de oude spost verkocht en had nu twee T4s met Par 56s, ook had ik de lichteffecten grotendeels verkocht en beschikte nu over twee Genius DMX scans. Ook hier weer een paar feestjes met gedaan.

Na een tijdje besloten om er voorlopig met op te houden omdat ik volgens mijn ouders te jong was om serieus drive-in shows te verzorgen, dit was in september 2003.

Maar aangezien ik zo gek van disco was toch weer besloten om te gaan investeren zodoende kocht ik een Dateq Apollo en een Denon DN d4000 dubbele cd-speler dit samen met een mooie prodjuser flightcase. In eerste instantie was dit om thuis een beetje te Djen maar Toen ik gevraagd werd om samen met een klasgenoot twee feesten te verzorgen kreeg ik de ziekte weer te pakken.

Eerst weer een kleine geluidsset wat bestond uit twee Wharfedale EVP-s15 met Peavey PV 1500 amp, ook werden er twee statieven voor de spots gekocht. Maar aangezien Max graag meer wilde als een compact klein setje werd er weer flink geïnvesteerd en zo stond er een grote truss stellage met Scans en Parren in de achtertuin. Maar bij een grote lichtshow hoort uiteraard ook een fatsoenlijke Geluidsset zodoende kocht ik in september 2004 een volledig nieuwe Wharfedale set, deze is ondertussen pas 1x gebruikt.

Ondertussen is het december 2004 en hebben we al redelijk wat Feesten verzorg, Maar momenteel gaat het weer erg matig, benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
MiniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 26-6-2014
Berichten: 52
6-12-2004 16:02
@ Max, leuk verhaal had hem al gelezen, en ook grappig vind dat ook jij met een lichtorgel begonnen bent happy :)
-- Geen URL in sig --
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
6-12-2004 17:59
Jezus man, ik wou dat ik zoveel geld had shocked 8O .
Netjes hoor Max! happy :)
Maar waarom was je die CDJ-20s beu?
Thanx Dré !
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 27-6-2024
Berichten: 1855
6-12-2004 18:03

Infected Sounds schreef:

Netjes hoor Max! happy :)
Maar waarom was je die CDJ-20s beu?
CDJ 20's waren voor het geld leuke spelers, maar vondt ze redelijk simpel, hierna heb ik een JB dubbele gekocht, Deze vondt ik wat fijner voor drive-in gebruik omdat deze netjes ingebouwd kon worden, maar achteraf ben ik er op achteruit gegaan.
Gelukkig heb ik nu beide spelers niet meer. Precieze reden wet ik niet meer, is al weer een flinke tijd geleden.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-12-2004 19:28

mini schreef:

@ Max, leuk verhaal had hem al gelezen, en ook grappig vind dat ook jij met een lichtorgel begonnen bent happy :)
Zal mij niets verbazen dat een grote groep van de generatie daarvoor misschien begonnen is met TL starters? Die werden al snel vervangen door licht orgels en later looplichten. (met gekleurde par spots 100watt)

Martin.
kvm entertainment
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
6-12-2004 22:31
1 x bewerkt. Laatst door Infected Sounds op 7-12-2004 14:08
ashamed :$ shut up :X
Thanx Dré !
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
6-12-2004 22:34
Denon DN d4000

Wellicht een idee om eerst Max's post te lezen voor je dingen vraagt?
MagicsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 17-4-2006
Berichten: 1
16-3-2005 11:34
Ik ben nog begonnen met 4 computerboksjes die ik op elkaar had aangesloten op 2 draagbare radio-cassette-cd spelers zonder mengpaneel of zo(wist nog niet eens wat da was dus...) Ik was toen een jaar of 9-10. als licht had ik een 2e hands moonflower, ministrobo van de kermis en wat gekleurde lampen.
Kort daarna kreeg ik van mijn neef 2 lampen voor lanks mijn meubel waar ik zelf een plaat voor geschilderd heb met de naam: Magic Sound. als lichtstandaard had ik een statief voor verkeersborden vaar ik een balk bovenop maakte en mijn lichtjes aanhing.
Een jaar later computerboksjes opgeruimd en huiskamerboksjes voor in de plaats. allemaal niet erg interesant dus naar de 2ehandsdagen van de lokale discoboer. daar een JB Systems Classic3(voorloper van de MX3 die intussen ook al niet meer gemaakt word) en een lichje wat op en neer ging. 2 vrienden van mij hadden intussen tsx12's en wat fatsoenlijke cdspelers en gemini mengpaneel dus daar moest bij mij ook verandering in komen. Dus van sinterklaas een JB Systems Talent gekregen en zelf gespaard voor een JB Systems CD-560 dubbele cdspeler. intussen nog steeds met die huiskamerboksjes die ik nu nog steeds heb sad :( wel al wat feestjes gedraaid samen met die vrienden en ook zelfs al op school(met vier TSX12 razz :p Intussen ben ik aan het sparen voor 500-600 wat boksjes en heb ook al plannen voor een lichtbrug.
Ben intussen net 14 jaar razz :p

happy :) DJ Roel happy :)
zolang de buren niet klagen is er niks aan de hand
MiltonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 6
16-3-2005 12:02
via de houseparty mix-cd series van arcade kwam ik in aanraking met mixen ... heb aan pappa en mamma gevraagd of ik heel wat geld kon lenen maar dat kon niet ... dus toen zei mijn pa dat ik beter even eerst kon kijken of ik het wel leuk vond, om daarna zelf te gaan sparen ... maar het leek hem wel een goed idee eerst te sparen voor een simpel mengpaneeltje en om de wijk in de gaan en huis aan huis te vragen naar grammafoonspelers omdat iedereen die nog wel had maar allang niet meer gebruikte ... dus toen had ik 14 verschillende spelers .. daar heb ik de 2 beste van gehouden (zonder pitch) en daar ben ik mee begonnen ... vond het echt helemaal te gek ... dus ik de eerste beste vakantie een baantje en sparen voor die soundlabs met pitch ... daar heb ik 5 jaar meegedraaid ofzo (niet goed, had eerder moeten overgaan op technics maarja, geld hè).. en nu heb ik 2,5 jaar technics ... super, kan nog wel 30 jaar doorgaan happy :)
you can have a mac or pc .. but you internet-dj's can't see me!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)