Overslaan van een cd-speler
(52 reacties. Pagina 5 van 6)Moderator(s): Dré
T-nuzzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-2-2003 Laatste: 29-6-2006 Berichten: 52 | 23-11-2004 23:55 |
Tom schreef: Een anti shock geheugen, laad zijn geheugen continue.Dus ook tussen de trillingen door..... Vandaar dat dat ding blijft werken. | |
Er is maar één constante factor in de techniek: de verandering | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 24-11-2004 02:00 |
Het zetten van een case op schuim werkt prima... voor bepaalde problemen. Neem een goede stevige schuimmat (dus eentje die gewoon een kilo of 50 houdt (in geval van een complete cd-mixercase). Door het gewicht van de case zullen de trillingen van laag veel minder invloed hebben op de cd-spelers (die natuurlijk ook goed ingebouwd moeten zijn). Stevige stoten en trillingen op bv podium worden zo goed geabsorbeerd doordat de kist zwaar is (massa = traag). Deze stoten zullen in geval van de speler los op schuim wel voor problemen zorgen. Heeft je speler geen ESP en geen extra foefjes (oliegedempt), dan is het elke oplossing proberen en bidden voor een goede afloop. Met de oude 500MKII heb ik ooit eens van alles geprobeert (in case, op schuim, op een stapel jassen).. Maar bleef overslaan. Verder gebruik ik persoonlijk nooit meer dergelijke dingen. Mijn CDJ500s (oliedemping) en CMX3000 (ESP) hebben de raarste dingen meegemaakt, en slaan wel eens over, maar dan wordt het zo wild dat ik niet eens meer normaal de play-knop kan raken. Geen issue dus. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 24-11-2004 09:18 |
Een zware case op schuim kan nog steeds trillingen doorgeven, niet vanaf de vloer, maar vanaf de bassen uit de boxen (luchttrillingen). Vandaar dat ik zeg alleen de cd op schuim, niet de hele case. Maar ik stop nu met herhalen van mijzelf, ik heb namelijk niet genoeg ervaring....... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 24-11-2004 09:22 |
Een rare tip maar o zo geweldig- Bij de gamma bijvoorbeeld koop je een setje(4 stuks)rubber voetjes/rondjes die je onder wasmachine moet plaatsen,om trillingen/geluid etc etc te dempen/voorkomen. Kost dacht ik 3 euro en super resultaat,dat onder je case of onder je spelers in de case,werkt ook onder je boxen-ipv spikes. Wat dacht je van draaitafels-beachbop proof!!! succes,proberen waard voor die prijs,maar niet verder vertellen!! groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 24-11-2004 20:49 |
DJ Bastisito schreef: 48 seconden constant trillen zonder dat hij de draad weer oppikt is toch wel vrij veel, denk je nietGeez Als het loopwerk de data niet meer kan lezen dan helpt geen buffer in de wereld je meer uit de brand! Daarom liefst altijd een combinatie van EN een goed gedempt/geveerd loopwerk EN een goede buffer. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 24-11-2004 22:40 |
Tom schreef: Een zware case op schuim kan nog steeds trillingen doorgeven,niet vanaf de vloer, maar vanaf de bassen uit de boxen (luchttrillingen). Vandaar dat ik zeg alleen de cd op schuim, niet de hele case. Maar ik stop nu met herhalen van mijzelf, ik heb namelijk niet genoeg ervaring....... Vaak zijn de problemen meer vloeren of podiumdelen cq. bardelen die mee gaan trillen met de lage tonen. Dan werkt een zware case op schuim toch echt beter. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 24-11-2004 23:34 |
Er werd hier ook gesproken over een houten vloer die als trampoline gebruikt word..... En dan is de case afveren niet genoeg, of je moet wel een hele goede veerset hebben met dempers. In het geval van een verende vloer kan je beter zo dicht mogelijk bij het apparaat ontkoppelen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DjmouseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2003 Laatste: 6-2-2008 Berichten: 892 | 25-11-2004 09:41 |
Tom schreef: Er werd hier ook gesproken over een houten vloer die als trampoline gebruikt word.....En dan is de case afveren niet genoeg, of je moet wel een hele goede veerset hebben met dempers. In het geval van een verende vloer kan je beter zo dicht mogelijk bij het apparaat ontkoppelen. het punt is dus dat ookal is de vloer van beton deze rustig mee staat te trillen met de springende kids. ik ga de ''truuk van fred'' even proberen, mocht het niet werken of niet voldoene zijn post ik het wel. bedank allemaal voor het meedenken dj mouse | |
nog 10 berichten en ik word VIP!! | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 25-11-2004 09:54 |
Indien er erg veel vering is neem dan een dubbel setje. Twee van die rubbers op elkaar! Ik heb meegemaakt op het strand dat de hele meute aan het hossen was en de vlonderdelen 5 cm bewogen. Daar ik aan het eind opgesteld stond van de tent(ook het eind van de vlonderdelen)kan je je wel voorstellen wat er onder mn voeten plaatsvond. Dubbel setje rubbers onder de gear en 1 rubber onder de tafelpoten-resultaat-perfect.< groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 25-11-2004 21:42 |
Dré schreef: DJ Bastisito schreef: 48 seconden constant trillen zonder dat hij de draad weer oppikt is toch wel vrij veel, denk je niet | |